2009-03-20, 19:26
Medlem
AAAriks avatar
jag har själv slutat! men av att läsa den här tråden blev ja så sjukt sugen att jag nu går o köper mig en dosa!

Fritt snus åt Finland!
Citera
2009-03-22, 16:04
Medlem
Poro_poikas avatar
Oftast är det alltid någon bekant som åker till sverige och frågar om han ska ta hem snus åt en.
Citera
2009-03-22, 18:14
Medlem
FilipSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampfest
Hur utbrett är snusandet bland den resterande finska befolkningen då?

Helmärkligt resonemang av politikerna ändå, förbudet kommer ju endast föda en enorm svart marknad. Se hur bra det gick att förbjuda sprit i Chicago t.x.e.

Generellt är det vanligare att svensktalande snusar, åker man bort från svensktalande områden blir det ovanligare med snus.
Citera
2009-07-25, 16:45
Medlem
nån som vet var man kan få tag på snus i österbotten? om e finns nan kiosk som har under disken :P
Citera
2009-07-25, 16:50
Medlem
Vilka ställen i Finland är det vanligast med snusare, är det bara typ nära svenska gränsen? När jag var i finska Tornedalen såg jag en del finnar som snusade, jag antar att dom bara åker över gränsen och köper.
Citera
2009-07-26, 01:51
Medlem
derbicoolings avatar
Borde det inte bli jobbigt att åka till Sverige bara för att få tag i snus?, dock kan man ju köpa några stockar och sedan frysa ner!

Men be en bekant han lär väll inte vilja ta med sig flera stockar?
Citera
2009-10-12, 18:12
Medlem
PaaZuZus avatar
Bott i Helsinfors permanent i över ett år nu, har aldrig haft problem med att få tag på snus. Det finns som sagt kiosker / butiker som säljer under disken. Gäller bara att fråga lite snällt.
Citera
2009-10-12, 18:19
Awaiting Email Confirmation
Här i stan där jag bor så finns/fans det en man som sålde sekunda burkar för 4€ och inhandlade dem själv för 50 cent från fabriken.
Snuset har inte varit nåt större problem att få tag på.
Citera
2009-10-12, 18:32
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berlinmuren
jo hörde om domdär 2 brandmännen som blev fasst för snussmuggling. hur mkt fick dom annars i böter ? har också hört att man bara får köpa med sig 1 stock hem från båtarna?

Åker du Viking Line får man köpa 3 stockar när man åker till Finland, 5 stockar när man åker till Sverige.
Citera
2009-10-12, 18:54
Medlem
Avva66s avatar
Snussatser då, det kan väl ändå inte vara förbjudet?
Man köper ju bara råtobak och lite olika salter.
Citera
2015-09-24, 10:17
Moderator
tobess avatar
Mitt snus börjar ta slut och som bekant kan det vara trassel med tullen om man inte för in det själv, och jag har varken tid eller ork att börja åka båt till Sverige enkom för att köpa snus.

Råkar det finnas någon här som vet någon kiosk eller liknande som säljer "under disken" i Helsingfors?
Citera
2015-09-24, 10:54
Medlem
TobaksHasses avatar
Tyvärr har jag ingen koll på vart ni kan köpa snus. Men jag ser ert problem. Till saken hör inte bara hatet mot finlandssvenskar utan också det att alla länder i EU skrivit på ett papper att minska tobaksbruket på grund av alla tobaksrelaterade skador. Där tas ingen hänsyn till produker utan bara "tobak". Snussatser/råtobak är enda hållbara utväg (bortsett från egen odling eller att sluta snusa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in