Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-16, 13:13
  #1
Avstängd
haystaks avatar
Ja är det någon skillnad eller säljer de månadslinser bara för att tjäna extra pengar? Skulle man rent teoretiskt kunna använda en endagslins på samma sätt som en månadslins och rengöra den, desinficera osv.
Citera
2009-03-16, 13:14
  #2
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Ja är det någon skillnad eller säljer de månadslinser bara för att tjäna extra pengar? Skulle man rent teoretiskt kunna använda en endagslins på samma sätt som en månadslins och rengöra den, desinficera osv.

Har haft linser i drygt 15 år. Om du använder endagslinse under längre tid så bildas det proteiner som gör synfältet dimmigt. Dessutom så är ju endagslinser tunnare och mer "sladdriga".
Citera
2009-03-16, 13:55
  #3
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Helvete vad många lins-trådar jag sett på senaste tiden, men eftersom jag skrivit i dom alla kan jag inte bryta denna trend nu.

Ifall du inte är kräsen av dig så ska du satsa på endagslinser. Du kan använda dom veckor i sträck utan större probz.
Blir mycket billigare helt enkelt.
Mitt senaste 30pack endagslinser jag köpte räckte ett halvår innan det tog slut (använde glasögon i snitt 2dagar i månaden annars var det linser hela tiden)
Citera
2009-03-16, 17:14
  #4
Avstängd
haystaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Helvete vad många lins-trådar jag sett på senaste tiden, men eftersom jag skrivit i dom alla kan jag inte bryta denna trend nu.

Ifall du inte är kräsen av dig så ska du satsa på endagslinser. Du kan använda dom veckor i sträck utan större probz.
Blir mycket billigare helt enkelt.
Mitt senaste 30pack endagslinser jag köpte räckte ett halvår innan det tog slut (använde glasögon i snitt 2dagar i månaden annars var det linser hela tiden)

Men lägger du linserna i vanlig linsvätsa i etui då eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback