2012-01-06, 16:11
Medlem
TheBITs avatar
Jag tycker att både inside och frontiers är starkare, men martyrs är en starkt obehaglig film.
Citera
2012-01-06, 17:02
Medlem
NoTruces avatar
Martyrs, Frontiers och Inside borde släppas i en box för maximalt obehag.
Citera
2012-01-06, 17:20
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Jag tycker att både inside och frontiers är starkare, men martyrs är en starkt obehaglig film.

Frontiers är ännu en Motorsågsmassakern-rip off, som inte gör något nytt överhuvudtaget. Jag tyckte att den var riktigt tråkig.

Inside känns som en blandning mellan Halloween och en Argento-rulle. Lite seg mot slutet dock.

Martyrs skulle jag dock kalla för ett mästerverk. Mer drama än skräck. Väldigt intelligent film.
Citera
2012-01-06, 17:24
Medlem
RancorFeeders avatar
En remake verkar vara i produktion.

Regissören verkar inte ha förstått meningen med originalet:
"The original film is very nihilistic. The American approach [that I'm looking at] would go through all that darkness but then give a glimmer of hope. You don't have to shoot yourself when it's over."

Jävla idiot.
Citera
2012-01-06, 18:53
Medlem
Acronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Frontiers är ännu en Motorsågsmassakern-rip off, som inte gör något nytt överhuvudtaget. Jag tyckte att den var riktigt tråkig.

Inside känns som en blandning mellan Halloween och en Argento-rulle. Lite seg mot slutet dock.

Martyrs skulle jag dock kalla för ett mästerverk. Mer drama än skräck. Väldigt intelligent film.

Tänkte inte ens på Motorsågsmassakern när jag såg på Frontiers, det var dock ett par år sedan, men vill minnas att jag blev väldigt positivt överraskad av filmen. Det var nog den som fick mig att kolla på så mycket skräck (tortyr porr) från frankrike/spanien som jag gjorde på den tiden. Tycker det är en riktigt rå och gör det den ska på ett bra sätt.

Blir nog att se om ett par av de bästa franska/spanska skräckfilmerna idag.
Citera
2012-01-06, 19:03
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acronym
Tänkte inte ens på Motorsågsmassakern när jag såg på Frontiers

Hela upplägget är exakt det samma.

Personer är på väg någonstans. Något hinder. Några personer går till ett hus för att söka hjälp. De som bor i huset är bindgalna psykopater, och oftast kannibaler.

Motorsågsmassakern är en av de mest inflytelserika filmerna i filmhistorien, så det är inte så lustigt att inspiration dras från den. Men, det börjar bli lite jobbigt.
Citera
2012-01-06, 22:11
Medlem
flygandApans avatar
Mycket bra film, var dock ett tag sen jag såg den.

Har du lust att tipsa om nå bra franska filmer? Har sett Martyrs, Frontiers och Inside men inte nå andra i samma anda.

Citat:
Ursprungligen postat av Acronym
Tänkte inte ens på Motorsågsmassakern när jag såg på Frontiers, det var dock ett par år sedan, men vill minnas att jag blev väldigt positivt överraskad av filmen. Det var nog den som fick mig att kolla på så mycket skräck (tortyr porr) från frankrike/spanien som jag gjorde på den tiden. Tycker det är en riktigt rå och gör det den ska på ett bra sätt.

Blir nog att se om ett par av de bästa franska/spanska skräckfilmerna idag.
Citera
2012-01-06, 22:33
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Har du lust att tipsa om nå bra franska filmer? Har sett Martyrs, Frontiers och Inside men inte nå andra i samma anda.

Baise Moi, Haute Tension, I Stand Alone och Irreversiblé.
Citera
2012-01-06, 23:29
Medlem
Samwises avatar
Fantastiskt film, inte för att den är såpass fylld med våld och tortyr utan för att den verkligen har något att säga - det är för många gånger man ser filmer av denna typ och det finns inget innehåll.
Därav så är det en av sina bästa i sin genre.
Citera
2012-01-07, 00:34
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Baise Moi, Haute Tension, I Stand Alone och Irreversiblé.

Tack. Basei Moi har jag sett men kommer inte ihåg nånting i princip, så den ska jag se igen. Irreversiblé har legat på datorn ett tag men visste inte att den var fransk och resten ska jag kolla upp
Citera
2012-01-07, 00:42
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Haha, lyckades övertalade mina föräldrar att kolla på både denna och inside. Nu vill de inte se filmer jag rekommenderar längre
Citera
2012-01-07, 16:23
Medlem
Kan även tillägga att jag tycker martyrs är en bra film .Väldigt sällan filmer i denna klass lever upp till en sådan hög nivå som den leverar! .Skönt och kolla på i pauser mellan annars Galen seriemördande varlse jagandes high-school-studenter som slaktas som man sprättar upp fiskar! Martyrs får en att tänka efter och etsar sig fast på näthinnan ett tag efteråt .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in