Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-13, 14:20
  #505
Medlem
VesslanSwecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonumous54321
Någon som vet vart man kan köpa en bra magnet i affär alltså inte beställa? Och hade några magneter men de har funkat tre gånger sen har de aldrig funkat igen varför vet någon det?

Dom neodymmagneter som finns tillgängliga i så kallade fysiska butiker räcker inte för att avlägsna larmet på grund av att nästan alla butiker har uppgradera sina larm och blivit starkare just för att du inte ska kunna stjäla. Du behöver starkare Neodymmagneter helt enkelt.

Du måste upp i flera tusen GS, eller Gauss som det också kallas för. https://en.wikipedia.org/wiki/Gauss_(unit)

Varje Neodymmagnet har en grad. Ju högre grad du har desto starkare är magneten. N52 är den starkaste du kan hitta på marknaden. Men jag varnar dig, dessa är inga leksaker. Dom är allvarligt starka.
__________________
Senast redigerad av VesslanSwecan 2017-05-13 kl. 14:30.
Citera
2017-05-13, 21:08
  #506
Medlem
pandanaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VesslanSwecan
Dom neodymmagneter som finns tillgängliga i så kallade fysiska butiker räcker inte för att avlägsna larmet på grund av att nästan alla butiker har uppgradera sina larm och blivit starkare just för att du inte ska kunna stjäla. Du behöver starkare Neodymmagneter helt enkelt.

Du måste upp i flera tusen GS, eller Gauss som det också kallas för. https://en.wikipedia.org/wiki/Gauss_(unit)

Varje Neodymmagnet har en grad. Ju högre grad du har desto starkare är magneten. N52 är den starkaste du kan hitta på marknaden. Men jag varnar dig, dessa är inga leksaker. Dom är allvarligt starka.

ingen som har koll på mer exakt gauss i butiker som hm, cubus, mq, lindex osv? De mest vanliga alltså.
Vad tror ni om 5000gauss?
Citera
2017-05-13, 21:35
  #507
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandanaa
ingen som har koll på mer exakt gauss i butiker som hm, cubus, mq, lindex osv? De mest vanliga alltså.
Vad tror ni om 5000gauss?

5000 G brukar i de flesta fallen vara för svagt. 10 000 är att rekommendera.

Om man har 5000G och larmet inte lossnar, så kan man dock prova att "slå" magneten mot larmet ganska hårt. Fungerar i en del fall.

Men som sagt, 10 000 G är att rekommendera för att slippa problem =) Man vill ju inte stå och fumla i flera minuter - man vill ju att det ska fort och smidigt.
__________________
Senast redigerad av ace_sec 2017-05-13 kl. 21:39.
Citera
2017-05-14, 02:26
  #508
Medlem
VesslanSwecans avatar
10 000 - 12 000 g så får du garanterat upp varenda larm som sitter på valfri klädesplagg i princip i nästan alla klädbutiker beroende på vad för larm dom har. Men du vill inte gå runt med en lös magnet som har sån kraft i sig. Den är inte "inkapslad."

Lättast och smidigast = Golf Detacher. Finns på Ebay och lite överallt på webben. Kostar dock en slant. Detacher'n i sig är inte olaglig att köpa och inneha, det är när du använder den på olaga väg som den blir olaglig.

Vill du gå steget ännu längre finns det Superlock Detacher med 15 000-16 000g. Återigen, helt lagliga att köpa och inneha.
Citera
2017-06-29, 02:35
  #509
Medlem
VesslanSwecans avatar
Alltid undra hur man får upp Alpha(S3 Handkey) & Fort knox(DLS, Dual Lock system) boxarna som finns vanligtvis i elektronikbutik?

https://anonfile.com/s3W3Q8bbbd/14i65i704i33.jpg
https://anonfile.com/t1W4Qcbcb4/8758l__p09099.jpg
Citera
2018-02-15, 00:29
  #510
Medlem
https://imgur.com/0LOerOm
Den är väl på 12000g

Om man tar med en sådan in i en butik, går larmet då?
Måste man plasta in den först eller? Så att larmet inte går eller?
Citera
2018-03-08, 09:59
  #511
Medlem
Nu gäller det iofs smink men vet ni vilka sorters larm som sitter på dessa produkter och hur man tar bort dem?
Citera
2018-10-12, 09:13
  #512
Medlem
Läst igenom hela tråden men inte varit uppmärksam, en vän berättade att om man klipper av dessa vita avlånga larm med t.ex avbitartång så går något larm. Kan det verkligen stämma? Tack på förhand!

http://imgur.com/gallery/kplksMv
Citera
2019-07-16, 21:46
  #513
Medlem
Har en klädkrok som jag inte lyckas få att fungera, magnet har jag inga problem med. Behöver jag lära mig tekniken bara eller måste man va stark eller något? Nån som kan något knep?
Citera
2019-09-09, 10:54
  #514
Medlem
Tjenare!
Jag har en fråga angående larmen som finns på kläderna.
Vi säger att jag redan har fått av larmet från t.ex. tröjan jag vill ha med hjälp av en magnet (alltså är larmet inte skadat på något sätt). Om larmet är i två delar när jag går ut, kommer fortfarande larmet att tjuta då eller måste dom två delarna vara ihopsatta för att det ska börja låta och ha sig?
Tack på förhand
Citera
2019-09-09, 11:55
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 04paler
Tjenare!
Jag har en fråga angående larmen som finns på kläderna.
Vi säger att jag redan har fått av larmet från t.ex. tröjan jag vill ha med hjälp av en magnet (alltså är larmet inte skadat på något sätt). Om larmet är i två delar när jag går ut, kommer fortfarande larmet att tjuta då eller måste dom två delarna vara ihopsatta för att det ska börja låta och ha sig?
Tack på förhand

Fick nyss svar på det från annat håll... Men för er som vill veta, delarna måste sitta ihop för att larmet ska tjuta när du går genom larmbågarna😂
Citera
2019-12-13, 22:01
  #516
Medlem
Booster bags fungerar fortfarande, tänkte påpeka detta då det är en hel del amatörer som hävdar motsatsen.

Det man ska ha koll på är vad för typ av larmbågar som finns i butiken. Det finns nämligen larmbågar som ger ifrån sig en tyst signal till butikspersonal/väktare att någon med en större mängd aluminiumfolie har gått in i butiken. De larmbågar märker av störningarna som aluminiumfolien orsakar.

En enkel tumregel är att om en butik har två larmbågar på rad (en lite bredare längst fram och sen en smalare direkt bakom) så är det de smala bågarna som är där för att märka av den störningen.
Det finns också larmbågar som är två i ett.

Om man är osäker på en butik så gå in där och kolla runt, märker du att personalen är väldigt mycket omkring dig och försöker prata med dig så kan de ha fått en sådan signal. Om det är en klädbutik du är i kan du alltid låtsas testa lite kläder för att sedan gå ut tomhänt. Om de då tror du stulit något i din booster bag kommer väktare/personal antagligen stanna dig vid utgången och du kan då enkelt visa dina tomma väskor. Då vet du att det är en butik du ska undvika i framtiden.
Skulle du bli tagen och du är oskyldig se till att göra mycket liv från dig när de upptäcker att de har fel, kräv att få ersättning, dessa idioter till väktare och butikskontrollanter går alldeles för ofta utanför lagens ramar och när de gör misstag så ska de fan straffas för det.
De är endast tillåtna att gripa någon på bar gärning, det räcker alltså inte att de misstänker att du tagit något, de måste faktiskt ha sett dig stoppa på dig något och sen lämna butiken utan att ha betalat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback