Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-06-26, 17:00
  #1
Medlem
Någon som vet hur och om det är svårt att ta bort larmet från ett par byxor ? Larmet är av den typen att på ena sidan sitter en stor rektangulär, vit/beige plastbit och på andra sidan en färgampull.
Citera
2002-07-02, 18:27
  #2
Medlem
Ta bort klädlarm

utan att uppmana till brott så finns det en del metoder

dom larmen med färgampuller är svårare, men dom med en "plopp" och ett vitt plaststycke är enkla.

1 leta efter ett par byxor som inte har larm, enkelt! Affärerna glömmer att märka vissa plagg med larm...

2 Sitter larmet i sömmen nere vid byxbenet/sömmen i tröjan - ha med en skalpell och snitta bort, eller dra helt enkelt loss det, bättre ett litet hål än inga byxor alls.
Tunna kläder eller stickat är barnsligt enkelt.

Och kom ihåg; om du ändå tar nåt utan att NÅN ser, bry dig inte om det larmar i byxan när du Går ut...endast polis kan ta dig då för misstanke om brott - ingen annan! Inte väktare, inte personal.
Du har alla rättigheter på din sida, you are the untouchable...
typ.

JAG snattar inte - jag har Panikångest.
[oops]
Citera
2002-07-20, 15:52
  #3
Medlem
larm på kläder

In med en spetsig mejsel på/i sidan och gör ett hål.Därefter bryt ungefär som när du öppnar ett lås.
Inga problem.
Däremot svårt att förklara på detta vis.
Det var en kille som visade mig de olika sätten att ta bort larm, det var så enkelt så att det var löjligt.
De stora svarta runda är ännu enklare.
Vill du veta närmare så hör av dig...
Citera
2002-09-12, 23:47
  #4
Medlem
Raggarbonds avatar
...

Absolut ingen aning om det här fungerar, litar inte på det men jag tar upp det ändån. Enligt de uppgifter jag fått så ska man linda in föremålet i folie så ska du kunna gå ut utan att larmet går. Det bästa hade varit om man kände någon som äger en affär och fråga honom om man får testa.
Citera
2002-09-13, 23:58
  #5
Medlem
JA! Fråga en affärsinnehavare om du får testa dina nya stöldmetoder! JA! Hurra, fyfan vad SMART! Jag blev alldeles TILL mig! Måste GENAST fråga alla etablerade samhällsmedborgare jag känner, som duktig butikstjuv!
Citera
2002-09-14, 11:33
  #6
Medlem
pilt77s avatar
Så här gjorde jag när jag var kriminell

När man var fattig student hade man ju inte råd att köpa kläder. Så jag och några klasskompisar byggde egna larmborttagare. Vi skaffade fram frymt sratka magneter, ungefär lika stora som hockeypuckar. Sen svaravade vi en behållare till magneten i vanligt stål, och sen en en likadan fast stärre behållare i aluminuim som vi stoppade allt i. Sen var det bara att gå ner på stan och plocka larm. funkade perfekt för ca 3-4 år sen. Vet inte om larmen ser annorlunda ut idag.

Vi sålde äben ett par larmbortagare på skolan för 500:- st på skolan. Bra sätt att dryga ut studiebidraget.
Citera
2002-09-26, 01:06
  #7
Medlem
Re: ...

Citat:
Ursprungligen postat av Raggarbond
..Det bästa hade varit om man b][kände[/b] någon som äger en affär och fråga honom om man får testa.

Förstår du inte?
Han sa att det bästa vore om man KÄNDE någon som ägde en affär som man kunde testa i...


Hmm... har jobbat i en viss ICA, och utanför den butiken, vid deras trashcan så såg jag ett par "larmpistoler" ligga... De fungerade inge bra och dessutom är de stora...

Hur gör man med magneterna?
Citera
2002-09-26, 09:10
  #8
Banned
Hur många känner man som äger en affär som man kan leka tjyvf i om man är en tjyvf??
Citera
2002-09-26, 22:08
  #9
Medlem
Varför mecka med larmet i butiken?
Då är det väl smidigare att tillverka en polsk shoppingbag.
D.V.S:
Man klär tex insidan av en pressentkartong med folie, (för säkerhets skull dubbla lager) lägger kartongen i en påse.
Sedan behöver jag väl inte beskriva mer?

Tipset torde vara mest användbart vid jultid då alla kutar omkring med dessa pressentkartonger. Och: Jo, av egen erfarenhet vet jag att det funkar, testade det mest på skoj ett par gånger (Gick givetvis tillbaka till butikerna och lämnade tillbaka varorna).
Citera
2002-09-28, 01:34
  #10
Medlem
De Larges avatar
Argusman_HSTD skrev:
Citat:
(Gick givetvis tillbaka till butikerna och lämnade tillbaka varorna).

såklart du gjorde :P
Citera
2002-09-28, 01:36
  #11
Medlem
De Larges avatar
Oj, jag råkade försova mig, nån som kan fixa ett mord på min lärare så jag slipper kvarsittning? 8)
Citera
2003-12-25, 16:12
  #12
Medlem
för nån dag sen såg jag när en dam med barnvagn gick ut ur en affär och larmet gick.. personalen sa att det var barnvagnen som utlöste larmet och damen fick gå utan att bli kollad.. kunde ju kanske vara ett tips... ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback