Hej hej flashback.
Idag har vi hört så mycket olika saker om Booster bags/folie påse om dom fungerar eller inte fungerar och metallarm och hur allt går till.
Så nu har jag tänkt att höra av er "master thiefs" om det fortfarande går och hur det är att göra detta 2015,om och hur vanligt det är med metallarm osv.
Jag har en "polare" som använder sig av booster bag väldigt ofta t.o.m denna månaden har det används (vet att man inte ska ta upp sådant här så att det blir för känt). Han har lyckats att ta på sig massor av föremål och lagt dom i denna folie påsen och vandrat helt normalt ut ur butiken utan att köpa något och stoppat ner saker direkt i väskan framför kameror och sen bara dragit helt lugnt ut.
Dock så kommer nackdelen här, han bor utanför stockholm och gjort detta i sin stad. Den påsen han använder är tjock (behövs inte sägas hur tjock den är) och på Wikipedia står det att man måste ha minst "30 layers". (Wikipedia är inte heller den mest pålitliga källan, ja vet.)
Hur är det här med metallarm idag i stockholm?
Eftersom han har klarat detta ett flertal gånger utanför stockholm utan knas.
Så undrar mest om följande:
Hur märker man av metallarm innan man går in i butiken?
Hur ofta har man metallarm i stockholm?
Hur stor är chansen om man har en fungerande påse som funkar utanför stockholm att lyckas med detta "brott?
Är tacksam för alla slags svar och om ni vill hänvisa till någon speciell sida eller länk.
Förlåt för mitt slarviga uttalande och stavfel..
Mvh ChromeKiller