2014-12-11, 18:57
Medlem
Chromekillers avatar
Stöld med booster bag och dess information.

Hej hej flashback.

Idag har vi hört så mycket olika saker om Booster bags/folie påse om dom fungerar eller inte fungerar och metallarm och hur allt går till.

Så nu har jag tänkt att höra av er "master thiefs" om det fortfarande går och hur det är att göra detta 2015,om och hur vanligt det är med metallarm osv.
Jag har en "polare" som använder sig av booster bag väldigt ofta t.o.m denna månaden har det används (vet att man inte ska ta upp sådant här så att det blir för känt). Han har lyckats att ta på sig massor av föremål och lagt dom i denna folie påsen och vandrat helt normalt ut ur butiken utan att köpa något och stoppat ner saker direkt i väskan framför kameror och sen bara dragit helt lugnt ut.
Dock så kommer nackdelen här, han bor utanför stockholm och gjort detta i sin stad. Den påsen han använder är tjock (behövs inte sägas hur tjock den är) och på Wikipedia står det att man måste ha minst "30 layers". (Wikipedia är inte heller den mest pålitliga källan, ja vet.)

Hur är det här med metallarm idag i stockholm?
Eftersom han har klarat detta ett flertal gånger utanför stockholm utan knas.

Så undrar mest om följande:
Hur märker man av metallarm innan man går in i butiken?
Hur ofta har man metallarm i stockholm?
Hur stor är chansen om man har en fungerande påse som funkar utanför stockholm att lyckas med detta "brott?

Är tacksam för alla slags svar och om ni vill hänvisa till någon speciell sida eller länk.
Förlåt för mitt slarviga uttalande och stavfel..
Mvh ChromeKiller
Citera
2014-12-11, 23:50
Medlem
Exakt, många affärer som säljer dyrare varor har uppgraderat sina larmbågar, larm och taggar. Vilka affärer som har gjort detta är de som vanligtvis har problem med stölder och som säljer varor av dyrare typ. Därför är det inte omöjligt att "booster bag" är en utdaterad metod i en större stad som Stockholm.

Vad som på senaste tiden har blivit vanligare är att larm lätt avlägsnas med hjälp av ett vardagligt och inte helt otippat verktyg. Jag är alldeles övertygad om att mer information angående verktyget återfinns på nätet - det är relativt vanligt att det förekommer vid den typen av stölder.
Citera
2014-12-13, 12:17
Medlem
Fireballzzzs avatar
http://wka.sarpat.com/img/i1363.jpg
Någon som vet hur man tar bort följande larm?

Har provat med följande magnet, men utan resultat.
Citera
2014-12-13, 12:19
Medlem
Fireballzzzs avatar
http://wka.sarpat.com/img/i1363.jpg
Någon som vet hur man tar bort följande larm?

Har provat med följande magnet, men utan resultat.
Citera
2014-12-13, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuristGross
Faktum är att det är just det man blir: Dömd för stöld om man innehar stöldgods utan förklaring (d.v.s. att man golar ner någon annan som ska bli dömd)
RF-ID taggar låter däremot intressant, vore roligt att ha ett gång såna och leka runt med...

Men nej din idiot. Sluta skriv om saker du inte har någon aning om. Det är åklagarens uppgift att bevisa att man har stulit byxorna om man ska dömas för stöld. Hur bevisas det för att man bär de?
Citera
2014-12-13, 17:28
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppffaann
Men nej din idiot. Sluta skriv om saker du inte har någon aning om. Det är åklagarens uppgift att bevisa att man har stulit byxorna om man ska dömas för stöld. Hur bevisas det för att man bär de?
Hörde något i ett hype för ågra år sen som blocket och staten gjorde i samarbete; "lagen om god tro" avskrivs, så om man äger stöldgods är man själv skyldig om man inte tar reda på ursprunget, d.v.s. köper du stöldgods och åker dit på det (förutsatt att de kan med identifiering koppla) även om du inte "gjort något brott"
PMa nästa gång. Idioti att vara vrång i tråden sådär...
Citera
2014-12-13, 18:57
Moderator
Hamilkars avatar
Tråden Stöld med booster bag och dess information. sammanfogad med huvudtråden.

/Mod.
Citera
2014-12-14, 18:04
Medlem
Fireballzzzs avatar
På många ställen, t.ex. Stadium, har dem en "klädnypa" kopplad med sladd till ett kodlås, så om någon försöker dra av den så börjar det tjuta. Kan man överlista dem på något sätt?
Citera
2014-12-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireballzzz
På många ställen, t.ex. Stadium, har dem en "klädnypa" kopplad med sladd till ett kodlås, så om någon försöker dra av den så börjar det tjuta. Kan man överlista dem på något sätt?

Kort och gott, nej.
Citera
2014-12-14, 22:24
Medlem
Fireballzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Kort och gott, nej.
Säker på det? Hade en teori om att man kanske kunde kila in en bit kartong/papp mellan nypan, så att när man väl drar av den från jackan så vidrör inte de båda ändarna varandra?

För jag antar att det är när ändarna vidrör varandra so ett larm utlöses, eller vad reagerar den på?
Citera
2014-12-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fireballzzz
Säker på det? Hade en teori om att man kanske kunde kila in en bit kartong/papp mellan nypan, så att när man väl drar av den från jackan så vidrör inte de båda ändarna varandra?

För jag antar att det är när ändarna vidrör varandra so ett larm utlöses, eller vad reagerar den på?

Jag har tidigare arbetat med dessa apparaterna och de jävlarna är extremt känsliga och piper i tid och otid, ibland av att någon så mycket som nuddar ett plagg. Ska du lyckas med det experimentet får du ha en otrolig tur och därtill vara grymt skicklig. Jag vågar nästan lova att det är omöjligt.

Ett nödvändigt ont i butikerna för att värja sig mot snåla as som du, men jösses vad tid man måste lägga...
Citera
2014-12-14, 23:01
Medlem
Fireballzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Carrera
Jag har tidigare arbetat med dessa apparaterna och de jävlarna är extremt känsliga och piper i tid och otid, ibland av att någon så mycket som nuddar ett plagg. Ska du lyckas med det experimentet får du ha en otrolig tur och därtill vara grymt skicklig. Jag vågar nästan lova att det är omöjligt.

Ett nödvändigt ont i butikerna för att värja sig mot snåla as som du, men jösses vad tid man måste lägga...
Tack för dina fina ord. Vad heter denna typ av larm förresten?

Dem jävlarna verkar svåra med andra ord. Vad händer om man bara klipper av sladden till dem då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in