2013-10-03, 13:35
Medlem
Att sälja Magnet är väl knappast att uppmana till brott.

Lika lite som att tex Jula som säljer bl.a. Knivar uppmanar till Mord osv.

Du verkar vara en liten paragrafryttare. Men antingen håller vi oss till fakta eller personligen hade jag inte yttrat mig.

Men du inser att man lätt bara ändrar meningen som att tex.

Till dem som tänker öppna en sk Seconhand Butik och behöver Butikslarm....
Kontakta ....... För vidare info....

Jag litar mer på en Polisman än på dig.

Plus du kan inte ge mig bevis på att det är förbjudet enligt lag att handla med Butikssäkerhets produkter.
Kan du det så var god...
Citera
2014-02-10, 22:18
Medlem
Butikspersonalen är mer alert nu än för många år sen med hur skiten funkar med de här med ta bort larm. Internet fuckar en hel del som smuggla över bron från danmark, shut the fuck up och ta skiten på gatan istället.
Citera
2014-03-03, 13:25
Medlem
Jag undrar om någon testat att BAGA en jacka med de nya jacklarmet. Alltså ett svart larm med lång tråd som sitter i jackan. Det sägs att direkt om man börjar pilla på den så börjar den pipa samt att den KANSKE börjar pipa om man tex stoppar ner den i en BAG så täckningen till larmet försvinner. Tacksam för snabbt svar! HADE
Citera
2014-03-03, 13:26
Medlem
Jag undrar om någon testat att BAGA en jacka med de nya jacklarmet. Alltså ett svart larm med lång tråd som sitter i jackan. Det sägs att direkt om man börjar pilla på den så börjar den pipa samt att den KANSKE börjar pipa om man tex stoppar ner den i en BAG så täckningen till larmet försvinner. Tacksam för snabbt svar! HADE
Citera
2014-03-03, 23:13
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymone

Det nyaste är RF-ID taggar som dom syr in i kläderna nu för tiden. Speciellt märkeskläder. Dom används i produktion och logistiken för att följa varje plagg. Varje RF-ID får sitt unika nummer. Än så länge så är det inte verkligt men dom kan användas som markörer för stulna kläder. Om du stjäl ett par jeans i en butik och om dom vet att alla par blev sålda utom just ditt par så kan dom larma när du kommer in i butiken nästa gång. Inte för att du blir dömd för snatteri av byxorna men nu vet som vem du är och du har ögonen på dig.
Citera
2014-03-15, 10:07
Medlem
Nån som har någon erfarenhet av dessa så kallade spindel-larm,har sökt men inte funnit någon information. Funkar det att använda dessa så kallade boosterbax med aliminumfolie i
Citera
2014-10-04, 19:17
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Det nyaste är RF-ID taggar som dom syr in i kläderna nu för tiden. Speciellt märkeskläder. Dom används i produktion och logistiken för att följa varje plagg. Varje RF-ID får sitt unika nummer. Än så länge så är det inte verkligt men dom kan användas som markörer för stulna kläder. Om du stjäl ett par jeans i en butik och om dom vet att alla par blev sålda utom just ditt par så kan dom larma när du kommer in i butiken nästa gång. Inte för att du blir dömd för snatteri av byxorna men nu vet som vem du är och du har ögonen på dig.
Faktum är att det är just det man blir: Dömd för stöld om man innehar stöldgods utan förklaring (d.v.s. att man golar ner någon annan som ska bli dömd)
RF-ID taggar låter däremot intressant, vore roligt att ha ett gång såna och leka runt med...
Citera
2014-10-06, 01:14
Medlem
http://www.tradera.com/item/301811/2...x-10-mm-380-kg

skulle denna funka på t.ex ufo larmen?
Citera
2014-11-11, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R-Team
http://www.tradera.com/item/301811/2...x-10-mm-380-kg

skulle denna funka på t.ex ufo larmen?

Ser väl ut som det, hyffsat dyr magnet. Prövade med de neodym magneterna från Clas Olson, försökte även slå ihop dem för och få en starkare magnet men jag får det verkligen inte att funka... De är de där runda ufo larmen som är överallt som för mig är omöjliga. De mindre vita på hm tex lossnar direkt utan problem.

Hur slår man ufo larmen? Hur stark måste magneten egentligen vara och var hittar man enkelt en sådan? Helst butik
Citera
2014-11-27, 16:14
Medlem
Creepy24s avatar
Har knipsat av larmen på kläder innan med en avbitare och det har funkat klockrent dock tar det väl nån minut att genomföra och man får vara uppmärksam så att folk inte hör när man bryter sönder larmet för det låter lite... Dock måste det ju finnas smidigare metoder etc ??? Tar emot alla tips
Citera
2014-12-09, 17:50
Medlem
Chromekillers avatar
funkar booster-bag fortfarande idag 2014-12 ? jag har hört att det funkar nu men man måste ha minst 32 lager folie och hört att vissa butiker har metallarm, hur känner man igen sådana?
pma mig om ni orkar prata om sådant privat
Citera
2014-12-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chromekiller
funkar booster-bag fortfarande idag 2014-12 ? jag har hört att det funkar nu men man måste ha minst 32 lager folie och hört att vissa butiker har metallarm, hur känner man igen sådana?
pma mig om ni orkar prata om sådant privat

Många butiker har idag metallarm som ger en signal till kassapersonalen om att någon/något med mycket metall går in i butiken. Detta kan alltså även utlösas av ex en barnvagn. Utrustningen är i normalfallet monterad i larmbågen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in