Det har jag läst i bussar.
Var lite trött när jag körde bil, missade en biljett till garage och körde senare emot rött försiktigt så jag fick vänta på grönt mitt i en korsning, när det var irriterande samtal med en person i bilen.
På landsväg vill jag ibland hålla mig vaken och pratar gärna när det är lugnt, men i stressande tätortstrafik är det tveksamt, precis som att tala i mobilen.
Jag sa till att i framtiden ska det nog vara tyst.
Hur tycker du det ska vara och vad lär dom ut för att få körkort?
Senast redigerad av Prius 2009-03-15 kl. 01:38.
Vad stackaren försöker förklara är att han tycker att man ska lära ut på trafikskolorna att man ska säga till sina passagerare att hålla tyst/inte prata med föraren om man kör i storstad/stressade situationer.
Den ena har kk och den andra håller på att ta sitt.
Vad ska man säga åt sin passagerare, finns det regler då det kan hända en olycka med för mycket pladder, precis som när man pratar mobilt som är förbjudet under färd i vissa länder.
Hmm. Min körskolelärare är direkt motsvarigheten alltså, sitter och snackar en massa skit under mina lektioner. Har dock inget problem med det, förutom att hon är så jäävla tråkig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!