• 1
  • 2
2009-03-15, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris_
Hmm. Min körskolelärare är direkt motsvarigheten alltså, sitter och snackar en massa skit under mina lektioner. Har dock inget problem med det, förutom att hon är så jäävla tråkig.
När jag var med på en uppkörning pladdrade jag på för att smöra med personalen men var rädd att störa föraren.

Jag blev bara krokig när det kunde krockat igår då det var dispyt när jag skulle igenom en olycksdrabbad korsning där det är 50/70.
Senast redigerad av Prius 2009-03-15 kl. 02:20.
Citera
2009-03-15, 02:12
Medlem
McOwn3ds avatar
så ni menar att man ska sätta förbud på att prata:S klart som fan man måste få frata även att man sitter i en bil. och man missar inte ett rödljus bara för att någon pratar, missar mat ett rödljus har man dålig uppsikt
Citera
2009-03-15, 02:16
Medlem
hbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prius
När jag var med på en uppkörning pladdrade jag på för att smöra med personalen men var rädd att störa föraren.

Jag blev bara krokig när det kunde smullit igår då det var dispyt när jag skulle igenom en olycksdrabbad korsning.

"smullit"? Är det något patetiskt försök till att böja ordet smälla?
Citera
2009-03-15, 02:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McOwn3d
så ni menar att man ska sätta förbud på att prata:S klart som fan man måste få frata även att man sitter i en bil. och man missar inte ett rödljus bara för att någon pratar, missar mat ett rödljus har man dålig uppsikt
Just den här korsningen är ombyggd nyligen med nytt signalsystem så min passagerare förlät mig, 3 olika rött/grönt vänster/framåt/höger, den näst mest olycksdrabbade korsningen inom ett stort område.

På landsväg när jag kör om mellan möten, vill jag nog inte gräla med någon heller etc.
Citera
2009-03-15, 02:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hby
"smullit"? Är det något patetiskt försök till att böja ordet smälla?
En del säger så här, om vi ska ha språkskola istället.
Det kunde ha smällt/smält kanske blir för lika.
Citera
2009-03-15, 02:38
Medlem
Dionyoss avatar
Det enklaste är ju att säga åt passageraren att h*n ska vara tyst. Svårare än så är det inte? Jisses.

Passageraren : blablablalblal bla blalba eller blabal haha blabla
Föraren: Kan du vara snäll och vara tyst. Jag försöker koncentrera mig och om inte du vill dö i en bilolycka tillsammans med mig så hoppas jag att du kan undvika att öppna din mun. Jag skulle uppskatta detta eftersom att jag inte kan koncentrera mig på trafiken när du pratar för det gör mig så förbannat irriterad.

Svårare än så är det inte, sen kan det räcka med ett litet "kan du inte vara tyst, jag försöker koncentrera mig?"

Citat:
Ursprungligen postat av Prius
så jag fick vänta på grönt mitt i en korsning

Varför körde du inte bara förbi om du redan hade kört mot rött? Idiotiskt o stå mitt i en korsning och vänta på att få grönt igen.
Citera
2009-03-15, 02:44
Bannlyst
Det har jag sagt många gånger och det passade extra bra nu. I vanliga fall bränner jag på men hade korsande trafik som jag väntade stopp på.

Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Det enklaste är ju att säga åt passageraren att h*n ska vara tyst. Svårare än så är det inte? Jisses.

Passageraren : blablablalblal bla blalba eller blabal haha blabla
Föraren: Kan du vara snäll och vara tyst. Jag försöker koncentrera mig och om inte du vill dö i en bilolycka tillsammans med mig så hoppas jag att du kan undvika att öppna din mun. Jag skulle uppskatta detta eftersom att jag inte kan koncentrera mig på trafiken när du pratar för det gör mig så förbannat irriterad.

Svårare än så är det inte, sen kan det räcka med ett litet "kan du inte vara tyst, jag försöker koncentrera mig?"

Varför körde du inte bara förbi om du redan hade kört mot rött? Idiotiskt o stå mitt i en korsning och vänta på att få grönt igen.
Citera
2009-03-15, 02:45
Medlem
Awesomes avatar
Helt seriöst! Vad fan snackar du om?
Citera
2009-03-15, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Helt seriöst! Vad fan snackar du om?
Inget men läs imorgon så får du se vad jag skrivit.
Citera
2009-03-15, 13:22
Medlem
Vingels avatar
Hahahaha.. fyy fan vilken spårad tråd.. varför blev prius avstäng.. hahahah sjukt som fan.
Citera
2009-03-15, 13:40
Medlem
Cruella de Vils avatar
Jag citerade visst fel person

Rätt person skulle vara:

Citat:
Ursprungligen postat av chucknorris_
Hmm. Min körskolelärare är direkt motsvarigheten alltså, sitter och snackar en massa skit under mina lektioner. Har dock inget problem med det, förutom att hon är så jäävla tråkig.

Körskolelärare pratar ju med en för att se hur man hanterar stressiga situationer. Om man kan hantera och framföra en bil tryggt och säkert även om det sitter folk med i bilen som pratar. Det är enkla test med andra ord.

Jag lyssnar oftast bara med ett öra när jag kör bil eftersom bilkörningen och säkerheten kommer i första hand. Många gånger får man ett "mmm" till svar om jag är väldigt koncentrerad. Hur mycket jag pratar beror helt enkelt på vilken slags trafik jag kör i, motorväg, landsväg, inne i stan etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in