2011-10-07, 11:53
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Klart jag kikar även om jag inte tänkt skriva, men det här måste jag svara på.

Viktigt, viktigt! När jag gav min sura (och ja, oförskämda om ni så vill) kommentar hade jag redan tagit min pizzasallad i den tallrik jag fått kebaben i. Jag kunde ju knappast då lägga tillbaka den.

Du framställer det som att jag sa som jag gjorde för att få det ändå, men så var det alltså inte.

Brasklappen inför fortsättningen blir att relevanta inlägg eller felaktigheter bemöts.

Skatteskolk

Jag framställer? Du beskriver trots allt situationen så här:

Citat:
Det står ingenstans... Han säger att det inte står på menyn. Och den anställde fortsätter käfta.

J: Jag hör att ni vill ha ett riktigt (riiiiktigt) dåligt omdöme på Rejta

Ni har en diskussion. Du menar att du borde få pizzasallad, han menar att du borde betala. Att i detta läge nämna Rejta framstår som ett hot om att sprida ett dåligt rykte om restaurangen. Så hade jag tolkat det i alla fall. Det är ett osakligt sätt att få sin vilja igenom i en diskussion, oavsett om gubben var en snål och dum typ.
Citera
2011-10-07, 11:57
Medlem
Dawlishs avatar
Vänta lite nu här va.

Du gick och beställde en kebab med bröd, och sen antog du (utan att ha beställt pizza) att det är fritt fram att ta för sig av PIZZAsalladen? Man frågar väl för fan först om man är osäker? Jag brukar alltid slänga in en (är det lungt om man tar lite?). Säger dem nej, så är det ett jävla nej, det är deras pizzeria och dem sätter reglerna.

Fucking pizzasallad, seriöst.
Citera
2011-10-07, 11:59
Medlem
Katnisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Säg inte att det var han med mössan som skällde ut dig?

Skatteskolk

Kan det mycket väl ha varit, tycker att de ser lite likadana ut. Så fruktansvärt otrevligt bemötande. Jag menar, så god är inte deras mat direkt.

Jag köpte ändå en fet hamburgare och stor läsk. Med tanke på att det dröjde kanske en kvart, så kan man ju tycka att en liten hög sallad är en själslig sak. Och precis som du säger; På alla andra ställen jag har varit på så är det inga problem att ta sig lite pizzasallad.
Citera
2011-10-07, 12:04
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ni har en diskussion. Du menar att du borde få pizzasallad, han menar att du borde betala. Att i detta läge nämna Rejta framstår som ett hot om att sprida ett dåligt rykte om restaurangen. Så hade jag tolkat det i alla fall. Det är ett osakligt sätt att få sin vilja igenom i en diskussion, oavsett om gubben var en snål och dum typ.

Jo, men den inleds först när jag redan har tagit pizzasalladen. Jag vet inte om jag redan börjat äta, men troligtvis. Han började att bete sig som en idiot och jag blev en. Det säger jag inget om.

Vi får väl förutsätta att han vet vad Rejta är. Då är det bara läge att tagga ner då jag tydligt visat mitt missnöje med bemötande. Han väljer att fortsätt att skälla ut mig inför. Jag tar kritik och erkänner att jag gör fel, men jag tror att det blir en vanlig reaktion att det blir upprört om någon börjar skälla på dig utan anledning. Kunden har alltid rätt.

Det är ju det här som är Rejtas uppgift. Och som du kan se i tråden är jag inte ensam om att han blivit bemött på ett sätt som inte är särskilt smidigt.

Skatteskolk
Citera
2011-10-07, 12:11
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katniss
Kan det mycket väl ha varit, tycker att de ser lite likadana ut. Så fruktansvärt otrevligt bemötande. Jag menar, så god är inte deras mat direkt.

Jag köpte ändå en fet hamburgare och stor läsk. Med tanke på att det dröjde kanske en kvart, så kan man ju tycka att en liten hög sallad är en själslig sak. Och precis som du säger; På alla andra ställen jag har varit på så är det inga problem att ta sig lite pizzasallad.

Han har en vit mössa som ser ut att vara två storlekar för liten. Nästan som en Pinocchio-mössa. Går du förbi får du kika in.

Jag antar att du då kan känna igen dig i det hur det gick till.

Jag vet inte om det är annorlunda på mindre orter med färre pizzerior. Här känns det som om det är svårare att göra sig ovän med kunderna. Det är för lätt att gå till en annan. Vi har Evergreen, 12:an, Oregano ett stenkast bort bara. Lite längre bort i radien 39:an, Campino, Alcamo, Prima. Ja, du fattar. Det är så lätt att välja ett annat ställe.

Skatteskolk
Citera
2011-10-07, 12:12
Medlem
lol.
Vilken tid var det?
Här lite söder om Stockholm så ingår det alltid pizzasallad om det finns uppställd, vad man än beställer. Har aldrig fått höra tjafs om det ó_O.

Är ju småpengar för dom.
Citera
2011-10-07, 12:13
Medlem
Floodss avatar
Det är väl ändå du som är dum i huvet, det heter pizzasallad för att det ingår när du köper pizza. Inte nån jävla kebabrulle....
Citera
2011-10-07, 12:16
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
lol.
Vilken tid var det?
Här lite söder om Stockholm så ingår det alltid pizzasallad om det finns uppställd, vad man än beställer. Har aldrig fått höra tjafs om det ó_O.

Är ju småpengar för dom.

20.30, 90 minuter innan stängning och skålen fram var nästan tom. Jag tog typ tre slevar.

Om det inte stått framme hade jag nog inte frågat.

Skatteskolk
Citera
2011-10-07, 12:26
Medlem
Mr-Emiros avatar
Både du och "P" är löjliga som bråkar om 3 kr..
Citera
2011-10-07, 12:36
Medlem
Gilis avatar
på min närmasta pizzeria liogger den billigaste pizzan på 99 kr så klaga inte! iof får jag en cola på köpet!
Citera
2011-10-07, 12:37
Medlem
lehlehs avatar
Visst att tre kronor inte är att bråka över men sen när blev pizzasallad gratis när man inte beställer pizza? Resonerar du likadant om du skulle köpa en fantaburk och sedan sätta dig ner och äta dig mätt på pizzasallad?

Ts du är efterbliven hoppas du får bajs i ansiktet nästa gång du ska beställa mat.
Citera
2011-10-07, 12:40
Medlem
Razhozs avatar
Fan vad dyrt det verkar vara med snabbmat ute på vischan. I stockholmsförorter kostar kebab med bröd sällan mer än 25-30kr (exkl dryck) och den billigaste pizzan på menyn ligger väl alltid runt 50-lappen, f.ö. man får käka hur mkt pizza sallad man vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in