2005-01-13, 01:17
Medlem
pickopungs avatar
Dinners i Arboga är skitdåligt, kall mat & små portioner, UNDVIK!!

Det där matstället (vid nån gammal shellmack) vid munktorpsavfarten på Europavägen mellan Västerås-Köping skall ni åxå undvika om ni gillar att behålla maten.

//Pickopung
Citera
2005-01-13, 13:08
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grindbuster
Mcdonalds
Finns också en favorit (minns inte namnet ) på en smörgåsresturang i Göreborg... Hittade en fet jävla spindel i min macka och dem ursäkta sig och visste inte hur den kunde kommit dit. Får rysningar än idag. De kusliga var att jag tog ett bet och så frågade min kompis vad jag hade för konstigt hängandes i mungipan. Det var förstoss ett spindelben.

Haaauuuuaarghgh! :thumbsdow
Tur att jag redan käkat min lunch för idag.
Citera
2005-01-14, 00:26
Medlem
Sgt Eliass avatar
En vikingapizzeria (!) i utländsk regi som ligger bredvid Mariatorget på Södermalm. Att pizzorna har fantasieggande namn som "odens pizza" och "munins pizza" förtar inte det faktum att maten smakar var.

Dessutom verkar stället vara en samlingsplats för mongolida personer. Och utan att alls tycka illa om folk med Downs syndrom, kan sägas att det inte precis förhöjde en redan bristfällig, kulinarisk upplevelse att se sina bordsgrannar dregla i "sleipners pizza" samtidigt som de utstötte gutturala strupljud på klassiskt mongis-manér.
Citera
2005-01-16, 18:49
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas18z
Vill varna för
resturangen på Forsmark kärnkraftverk. Sämsta skit käket jag någonsit ätit på, ljummen skalad potatis som legat framme i flera dagar stor fet matkärring.
Ta med dig egen mat om du ska dit.

Å jag som trodde man blev KÄRNfrisk av den maten
Citera
2005-01-16, 18:59
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aj1976
Den inglasade Italienska restaurangen närmast parken där Avenyn börjar, Göteborg. En bekant fick sin cider i ett skitigt glas. När han påpekade detta så hälde de bara över samma cider i ett rent glas - vägrade byta ut den. Vilka snåla as!

Menar du Juliene? Den restaurangen är fantastiskt bra
i mitt tycke! Underbar personal och mat. Din kompis måste
ha haft otur med någon som de säkert avskedat vid det här laget.
Citera
2005-01-16, 19:53
Medlem
snuttes avatar
Någon slaskig pizzeria i Alvesta när jag var fast där pga tågbyte när jag skulle till regementet. Pizzeria 2000 eller nått tror jag det hette. Satt på dass Alvesta -> Jönköping om jag inte minns fel.
Citera
2005-01-16, 22:49
Medlem
Evil Eggplants avatar
hmm. Värsta placet måste faktiskt vara McD. Och då på alla ställen jag har käkat. Men ärligt talat asså. Man kan ju fan inte ens tvätta händerna innan man käkar. Och inte ens efter. Och sen tar de 5 spänn för att man ska gå på toaletten. Det är helt sjukt.

PÅ en andraplats finner man en sléten skogskoja till resturang i Norge. Man kommer in och kollar efter ett bord. Överallt ligger det tallrikar och matrester. Man sätter sig vid det bord som verkar minst skitigt. In kommer en kypare som måste ha svept en 75:a ganska nyligen då han verkade helt borta. Tog beställningen (köttbullar med mos) och gick. Jaha. värre kan det inte bli tänkte jag. Jo visst kan det. In kommer våran alkoholiserade vän bärandes maten på en bricka. (Oj då. lite klass har de här tänke man). Men fan vad fel man hade.

Tallrikar har de aldrig hört talas om. Maten serveras direkt på brickan. Mos i en stor gröngul klump i ena hörnet som de hade stuckit ner potatis chips i, en klick lingonsylt på det, köttbullarna som måste ha bestått av typ rävkött eller nått rullade runt över allt. Brunsåsen måste ha stått i veckor för den var lika trögflytande som en geléråtta. Salladen man fick i ena hörnet av brickan bestod då enbart av sallad. Beställning av dricka gick ju också som väntat.

Våran orakade halvfulla kypare rekommenderade deras Cola vilket var den enda dricka man kunde beställa. Inte ens öl hade dem, det eller vatten. Colan var pissjummen och smakade verkligen piss. Och som om att det inte var nog med det. Hundar sprang där inne på "resturangen". 2 stycken höll på att jaga varandra och tugga matresterna som låg på golvet. Och flugor exakt överallt.

Helvete vad glad jag var när jag äntligen kom hem till Sverige och kunde äta riktig mat.

Edit: Stavfel
Citera
2005-01-17, 00:59
Medlem
nebutsdutss avatar
Ge fan i att äta pizza och kebab det är ju bara skitmat ändå och naturligtvis kommer ni föreller senare att bli sjuka av det. Annat som ät kul att se här i tråden är att samtliga sunkställlen som nämns här i tråden även har sunkiga namn, det går hand i hand det där , see?
Citera
2005-02-18, 15:45
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Det finns ett riktigt ruttet ställe i Vrigstad söder om Jönköping, också. Det ligger vid torget, där stora vägen svänger. Skitigare och äckligare ställe till gatukök får man leta efter. Jag ställde mig och begrundade "menyn", den som arbetade där stod och rökte samtidigt som hon pratade i telefon på något främmande guturalt språk. Ignorerade mig totalt.

Jag såg ut över haket som var fantastiskt skitigt, kände ett illamående välla upp inombord och lämnade stället hastigt.

Urk!
Citera
2005-02-19, 05:55
Medlem
Megadeths avatar
ok. det sämsta stället jag har ätit på är vega hamburgerbar även kallat för vegabaren. som för övrigt är sveriges första hamburgerbar. otrevlig personal, man måste beställa 3ggr, pizza sallad i hamburgaren. allt gjort med minsta möjliga omsorg eller känsla. pommes'en är någon bränd hemmgjord variant som smakar skit. bearneisåsen har jag & flera med mig blivit sjuka av då den är skämd. stor varning utfärdas. http://www.hamburgerbar.com/ detta ställe får route 66 att framstå som värsta gourmet restaurangen.
Citera
2005-02-19, 10:14
Medlem
danbanans avatar
McDonald´s ALLA "restauranger"...*urk*
Citera
2005-02-19, 10:29
Medlem
Anemis avatar
Det värsta jag någonsin har ätit var en "hamburgare" i en "restaurang" i Natal, Brasilien. Den bestod av två skivor ljust, sött bröd med en skiva dubbelsegt kött mellan sig. Något torrare har jag inte ätit sedan vi lagade sandkakor som små.
Till på köpet låg jag dubbelvikt över wc-sitsen hela den kvällen. Stället hade en svensk meny på ett ställe där europeiska turister stod för 0,05% av gatubilden, så man kunde tro att de hade bättre kontroll på vad icke-brasilienare tål och inte tål. (Det här var ett antal år sedan, nu finns där antagligen 100 ggr mer turister och 100 gånger bättre restauranger)

[quote=njurpaj] Hmm, kom på en upplevelse som tar det mesta.
Tänk er Polen.
Tänk er en judisk restaurang i Polen (fråga inte hur jag hittade dit).
[quote]

On a side note: Jag har faktiskt ätit på en sådan restaurang, i Polen. Svingott, om man får säga så. Maten i Polen var genomgående äckligt billig och portionerna var rysligt väl tilltagna och fantastiskt goda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in