2011-10-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anooonym
Förstår inte varför alla tycker att TS är dum i huvudet. Där jag äter brukar man ta pizzasallad (+salladsbuffe+bröd) på dagarna även om man beställer kebab. Det är ju helt klart upp till restaurangen man är på.

Att TS kanske kunde frågat innan är dock en annan diskussion.

Tror aldrig jag har frågat om jag får ta pizzasallad när jag ätit på plats på en pizzeria. Spelar ingen roll om jag ätit sallad, pizza eller vad sjutton jag ätit. Det har alltid varit okej.

Tycker väl egentligen att 3 kronor inte är något att bråka om, men jag skulle nog också ha blivit upprörd om jag tog sallad och någon sa åt mig "Du måste betala 3 kronor för det där" när jag ändå beställt mat för att äta på plats.

Hade varit en helt annan histora om restaurangpersonalen frågar varenda person som ska äta där "Vill du ha pizzasallad för 3 kronor också?" när dom tar emot beställningen.
Citera
2011-10-07, 11:01
Medlem
hedinos avatar
Här har alltid pizzasallad ingått oavsett vad man köper !! Äter man på pizzerian får man ta hur mycket man vill , men när man beställer hem så brukar dom bara slänga med 1-2 burkar .. Aldrig i hela mitt liv hört talas om att pizzasallad inte ingår ? Står det inte på alla menyer att " Sallad & kaffe ingår i alla menyer ?! werd ...
Senast redigerad av hedino 2011-10-07 kl. 11:03.
Citera
2011-10-07, 11:15
Medlem
rayraviolis avatar
Ok för att pizzagubben borde ha låtit dig äta lite pizzasallad även om den inte ingick i den mat du köpte. Småaktigt att gnälla om nåt sånt. Men du har gjort nåt fulare: Att hota med att skriva dåliga omdömen på nätet för att få sin vilja igenom är en form av utpressning. Lågt och dumt.
Citera
2011-10-07, 11:26
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Ok för att pizzagubben borde ha låtit dig äta lite pizzasallad även om den inte ingick i den mat du köpte. Småaktigt att gnälla om nåt sånt. Men du har gjort nåt fulare: Att hota med att skriva dåliga omdömen på nätet för att få sin vilja igenom är en form av utpressning. Lågt och dumt.

Klart jag kikar även om jag inte tänkt skriva, men det här måste jag svara på.

Viktigt, viktigt! När jag gav min sura (och ja, oförskämda om ni så vill) kommentar hade jag redan tagit min pizzasallad i den tallrik jag fått kebaben i. Jag kunde ju knappast då lägga tillbaka den.

Du framställer det som att jag sa som jag gjorde för att få det ändå, men så var det alltså inte.

Brasklappen inför fortsättningen blir att relevanta inlägg eller felaktigheter bemöts.

Skatteskolk
Citera
2011-10-07, 11:30
Medlem
Zeke Wargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Inte för att ta någons parti men här i en av Sveriges mest pizzatätaste kommuner så är det sed att sallad endast ingår till pizza- så köper man sallad, rulle, kebab i bröd eller hamburgare så ingår inte pizzasallad.

Men han hade ju kunnat säga det på ett vänligare sätt istället för att ställa till en scen..

Exakt. Har har du förklaringen. Fast det är ju förbannat snålt av dom att inte låta sallad ingå även när man beställer kebab. Tror att de själva i det långa loppet förlorar på det. Girigbukar tycker vi inte om.
Citera
2011-10-07, 11:32
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Bor i Jönköping och har ALDRIG varit med om att Pizzasallad INTE ingår... Finns det ingen skål i lokalen så ber jag helt enkelt bagarn efter en burk att ha vid bordet, aldrig blivit nekad ens när jag bara köpt en pommestallrik för 20 spänn.

Time out låter som nåt nytt påhitt, rekommenderar istället Pizzeria Prima (förut kaktus) Pizzeria Alcamo samt Pizzeria Campino.

mvh
Citera
2011-10-07, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Om pizzasalladen står tillgänglig i lokalen, utan att det står nån skylt brevid aka "ingår endast när du beställer pizza" så är det självklart att det är meningen att alla som beställer vad fan som helst på menyn och äter där skall få tag av den...

det du säger är alltså att man kan gå in och köpa t.ex. en cola eller en burk kebabsås och sedan sätta sig och äta sig mätt på pizzasallad. Bara för att salladen står framme och är tillgänglig. Du är ju dummare än tåget
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2011-10-07 kl. 11:36.
Citera
2011-10-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
det du säger är alltså att man kan gå in och köpa t.ex. en cola eller en burk kebabsås och sedan sätta sig och äta sig mätt på pizzasallad. Bara för att salladen står framme och ät tillgänglig. Du är ju dummare än tåget

Inte RIKTIGT samma grej. Sjukt dålig jämförelse.
Vem fan köper bara en burk cola och en burk kebabsås och tror att man kan äta sig mätt på pizzasalladen?! Går man till en pizzeria är det antagligen för att köpa mat. Och äter man mat på en pizzeria så har det av mina egna erfarenheter alltid ingått pizzasallad.
Citera
2011-10-07, 11:42
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Bor i Jönköping och har ALDRIG varit med om att Pizzasallad INTE ingår... Finns det ingen skål i lokalen så ber jag helt enkelt bagarn efter en burk att ha vid bordet, aldrig blivit nekad ens när jag bara köpt en pommestallrik för 20 spänn.

Time out låter som nåt nytt påhitt, rekommenderar istället Pizzeria Prima (förut kaktus) Pizzeria Alcamo samt Pizzeria Campino.

mvh

De har valnötter och dadlar på en del pizzor. Det är libanesiska ägare eller har varit. De tar ut svängarna lite, men har det vanliga med.

Kycklingkebaben var riktigt fin och det var så mycket kött i så när jag skulle ta första tuggan rann det över. Den klassiska kebabsåsen är det med, den som man förväntar sig att det är nu.

Vet du om något annat ställe har kycklingkebab? Inte kycklingrulle då med bitar av kycklingfilé.

Jag tycker att Alcamo är riktigt fint och sen i typ februari eller så har Prima jublieum och då brukar de ha lite billigare.

Skatteskolk
Citera
2011-10-07, 11:48
Medlem
tuffkatts avatar
Jävla idioter, otroligt löjligt att man ska behöva betala för pizzasallad när du köper någonting. En grej om du bara skulle gå in och ta en tallrik med sallad, men nu pröjsar man 40 kronor för en kebab så varför ska det vara så jävla svårt att bjuda på lite sallad till det? Är dessa 3 kronor verkligen så mycket värda?

Idioter hela bunten.
Citera
2011-10-07, 11:48
Medlem
Katnisss avatar
Jag blev också utskälld där när jag tog lite pizzasallad när min hamburgare tog så jääävla lång tid.

Fan vad jag hatar det stället.
Citera
2011-10-07, 11:50
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katniss
Jag blev också utskälld där när jag tog lite pizzasallad när min hamburgare tog så jääävla lång tid.

Fan vad jag hatar det stället.

Säg inte att det var han med mössan som skällde ut dig?

Skatteskolk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in