Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2009-03-14, 02:33
  #1
Medlem
HasHBricKs avatar
Ålder: 19
Kön: Man
Vikt: 70-nånting
Längd: 187 cm

Jag... Har kommit fram till en sjuk jävla insikt under denna trippen.

Istället för att skriva ner hela trippen tänker jag bara säga att jag har fått en helt annan syn på tripprapporter i fortsättningen, och jag kommer nog aldrig att skriva en. Från att ha velat skriva massor av tripprapporter i min drogutveckling har jag numera utvecklats till någon form av livskraft som endast ser tripprapporterna som en del av min naturliga utveckling. Jag vill inte att folk ska ta del av mina absolut mest innersta hemligheter på detta viset, jag vill behålla det för mig själv.

Tripprapporter är som att spegla av sin själ på en bit papper, eller i detta fallet en datorskärm. Man kan inte, eller rättare sagt, borde inte, skriva ner sina djupaste tankar under en tripp för alla andra människor att se.

Det är något man ska hålla till sitt egna psyke, till sina egna funderingar och filosofier. Sedan kan man utveckla dessa tankar och filosofier till en intressant studie och därefter presentera det för sina bekanta och vänner eventuellt.

Detta kanske är en av de konstigaste tripprapporterna någonsin på Flashback, eftersom jag i grund och botten satte mig ner för att skriva en traditionell rusrapport. Jag peakar just nu i mitt rus, samtidigt som jag skriver detta, och istället för att skriva en traditionell rapport beskriver jag istället vilken insikt jag fått, men ändå inte. Jag beskriver den för att ni utomstående skall förså, men för mig själv är det mycket mer invecklat än så.

Alla som är nyfikna på hallucinogener, och planerar att ta LSD eller svamp, jag råder er att prova Morning Glory, det är en underbar drog ändå. Illamåendet är en riktig pest, det är som att snetrippa i början av ruset, innan själva ruset ens börjat. Sedan kommer paradiset. Det är helt seriöst som att födas och dö, fast baklänges. Ni upplever all smärta och negativitet i början, sedan blir det bättre, och bättre.

Det känns som att jag har väldigt mycket makt i mina fingertoppar just nu. Jag kan väldigt snabbt skriva ner mina egna tankar och på så sätt förmedla mina egna psykiska budskap till alla läsare på Flashback. Jag skriver ner minsta lilla tanke, och skulle min hjärna pausa i en sekund gör även fingrarna det. Det är rätt svårt att beskriva, men mina händer och fingrar känns verkligen som en slags informatör som direktkommunicerar med min hjärna och på så sätt även mina inre tankar och funderingar.

Jag råder som sagt alla att prova på denna drog. Har man rätt förutsättningar (hög ämnesomsättning, inte ätit något på 4 timmar minst, och tuggar sina 400 frön i minst 10 minuter) så är det en väldigt intensiv och introducerande tripp man kan förvänta sig. Jag känner mig väldigt mogen nu för att prova något tyngre inom den magiska världen, exempelvis mexikanska cubensis, som jag kommer prova om cirkus 10 dagar.

Jag känner mig mer psykiskt mogen.

Ta denna drog med en sittare i början. När illamåendet har försvunnit (antingen spyr man, eller så bajsar man, eller så kämpar man sig igenom det) så är det uppenbarligen bäst att vara ensam trippare, eftersom hjärnan kan utvecklas och vara sig själv i samma ögonblick som man blir fysiskt ensam.

Har ni samma förutsättningar som jag har, som jag även nämnde ovan, så är detta en laglig hallucinogen som även till en väldigt låg kostnad kan ge er ett intensivt och introducerande rus. 10 gram kostar endast 98 kr, och är man ny inom hallucinogener kan man verkligen lära sig något nytt för dessa 98 kr. Jag rekommenderar denna drog till alla.

Edit: För övrigt kommer en ordentlig rusrapport från min sida upp inom kort. Så fort jag blivit nykter och kan reflektera över det jag varit med om, dvs.
__________________
Senast redigerad av HasHBricK 2009-03-14 kl. 02:41.
Citera
2009-03-14, 03:26
  #2
Medlem
agent003s avatar
jag ser fram emot din fortsättning.
Kommer titta tillbaka om någon dag, de här lät ju verkligen intressant!
Citera
2009-03-14, 03:34
  #3
Medlem
ninkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasHBricK
Jag råder som sagt alla att prova på denna drog. Har man rätt förutsättningar (hög ämnesomsättning, inte ätit något på 4 timmar minst, och tuggar sina 400 frön i minst 10 minuter) så är det en väldigt intensiv och introducerande tripp man kan förvänta sig. Jag känner mig väldigt mogen nu för att prova något tyngre inom den magiska världen, exempelvis mexikanska cubensis, som jag kommer prova om cirkus 10 dagar.

Själv har jag aldrig provat på Morning Glory, utan enbart Cubensis som du nämner. Men oj! Jag har aldrig läst på om mor.g. men verkar som om det är rätt så potent! Jag kan absolut rekomendera svampar, de förvandlade mig från att vara livstrött till att bli världens optimist

Btw, hur visuella är morning glory frön? Jag gillar inte då saker o ting är för visuellt intensiva (som Salvia Divinorum) utan mer insiktsbara. Hur står sig frön? Hursomhelst, kul att du hade en trevlig resa!
Citera
2009-03-14, 13:30
  #4
Medlem
BoldAsLoves avatar
Fan vad nice det låter...
Fett n00b på sånt, har bara testat röka typ, men vill testa nått hallucygent.. Vad är morning glory egentligen?
Citera
2009-03-15, 00:16
  #5
Medlem
PunkPinks avatar
jag käka 10 gram och låg o bada i min egna spya dagen efter när jag vaknade. så tror det är väldigt individuellt hur vidare dom här fröna funkar.
hade dock några roliga stunder helt klart men vet inte om jag kan säga att det var värt det.
Citera
2009-03-16, 10:37
  #6
Medlem
Mesiths avatar
din upplevelse låter väldigt spännande och eftersom jag får hem MG imorgon så vill jag gärna ha lite iformation om MG. Du säger att man skall tugga dom i cirka 10 min, hur många skall man trycka upp i käften i taget?
Förmodar att det inte kan vara alla på en gång, och om det är vid 15 st i taget, så måste det väll ta en hel evighet och tugga alla dom i 10 min?
Tack för svar!
Citera
2009-03-17, 11:58
  #7
Medlem
HasHBricKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesith
din upplevelse låter väldigt spännande och eftersom jag får hem MG imorgon så vill jag gärna ha lite iformation om MG. Du säger att man skall tugga dom i cirka 10 min, hur många skall man trycka upp i käften i taget?
Förmodar att det inte kan vara alla på en gång, och om det är vid 15 st i taget, så måste det väll ta en hel evighet och tugga alla dom i 10 min?
Tack för svar!

Man ska trycka i alla 10gram / 400frön på en gång. Tugga dem noga tills det blir en enda stor vidrig fruktansvärd gegga. Sen är det bara att kämpa emot viljan att spy/spotta ut skiten. Enjoy!
Citera
2009-03-17, 13:45
  #8
Medlem
Mesiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasHBricK
Man ska trycka i alla 10gram / 400frön på en gång. Tugga dem noga tills det blir en enda stor vidrig fruktansvärd gegga. Sen är det bara att kämpa emot viljan att spy/spotta ut skiten. Enjoy!
Nu har jag fått hem mina MG frön, dom är väldigt små och jag förstår att man får in alla på en gång. Men på spice sweden står det att 10g/400 frön är en extrem dos, och eftersom det är första gången för mig räcker det inte med 4.5gram/150 frön?
Nu skall jag itne leka expert eftersom det är första gången jag prövar MG men tror du inte att 4.5 gram räcker för mig? Och om det nu räcker med 4.5 gram men att det bara blir en svagare tripp så tar jag hellre 10 gram och får en rejäl och drömlik tripp, men eftersom det är första gången och jag inte är så storväxt så tror jag ändå det skall vara lite mindre än 10 gram. Vad tycker du?
Citera
2009-03-17, 13:54
  #9
Medlem
HasHBricKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesith
Nu har jag fått hem mina MG frön, dom är väldigt små och jag förstår att man får in alla på en gång. Men på spice sweden står det att 10g/400 frön är en extrem dos, och eftersom det är första gången för mig räcker det inte med 4.5gram/150 frön?
Nu skall jag itne leka expert eftersom det är första gången jag prövar MG men tror du inte att 4.5 gram räcker för mig? Och om det nu räcker med 4.5 gram men att det bara blir en svagare tripp så tar jag hellre 10 gram och får en rejäl och drömlik tripp, men eftersom det är första gången och jag inte är så storväxt så tror jag ändå det skall vara lite mindre än 10 gram. Vad tycker du?

Eftersom MG är en laglig drog och inte ens kan liknas vid svamp eller syra borde du ta hela skiten på en gång. Har du dessutom låg ämnesomsättning är det inte säkert att du kommer känna det speciellt mycket över huvudtaget. Jag själv har väldigt hög ämnesomsättning och därför funkar allt oralt intag väldigt bra på mig.

Tänk på att fasta i minst fyra timmar innan du tar fröna, helst hela dagen.

Lycka till!
Citera
2009-03-17, 14:12
  #10
Medlem
Mesiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasHBricK
Eftersom MG är en laglig drog och inte ens kan liknas vid svamp eller syra borde du ta hela skiten på en gång. Har du dessutom låg ämnesomsättning är det inte säkert att du kommer känna det speciellt mycket över huvudtaget. Jag själv har väldigt hög ämnesomsättning och därför funkar allt oralt intag väldigt bra på mig.

Tänk på att fasta i minst fyra timmar innan du tar fröna, helst hela dagen.

Lycka till!

ok, jag kör på hela skiten och ser hur det går

Btw, hur länge varade trippen?
Citera
2009-03-17, 15:15
  #11
Medlem
!HELP!s avatar
Jag tycker det är lite konstigt att du rekommenderar Morning Glory som första hallucinogen istället för både svamp och LSD när du inte provat dessa alternativ. Själv vet jag inte säkert vad som passar bäst för en nybörjare inom Hallucinogener, men svamp fungerade utmärkt för mig, även om det var en aningens stark upplevelse.

Känner igen tripprapportstänket lite dock. För mig var det också som att jag längtade efter att få skriva min första, men när jag väl trippat första gången kändes det mer komplicerat. Ser inget fel i att dela med sig av upplevelser, men ja det kan ju bli väldigt svårtolkad text ifall man inte väljer sina ord noggrannt.

Det skulle bli så oerhört svårt för mig att ge en rättvis bild av trippen fångad i ord, så hittills har jag låtit bli. Får se dock om jag ids någon gång att dra mig till minnes allt som händer och beskriva min upplevelse.
Citera
2009-03-17, 15:23
  #12
Medlem
Mesiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av !HELP!
Jag tycker det är lite konstigt att du rekommenderar Morning Glory som första hallucinogen istället för både svamp och LSD när du inte provat dessa alternativ. Själv vet jag inte säkert vad som passar bäst för en nybörjare inom Hallucinogener, men svamp fungerade utmärkt för mig, även om det var en aningens stark upplevelse.

Känner igen tripprapportstänket lite dock. För mig var det också som att jag längtade efter att få skriva min första, men när jag väl trippat första gången kändes det mer komplicerat. Ser inget fel i att dela med sig av upplevelser, men ja det kan ju bli väldigt svårtolkad text ifall man inte väljer sina ord noggrannt.

Det skulle bli så oerhört svårt för mig att ge en rättvis bild av trippen fångad i ord, så hittills har jag låtit bli. Får se dock om jag ids någon gång att dra mig till minnes allt som händer och beskriva min upplevelse.

Jo, men nu är det så att det förmodligen inte går att köpa din svamp på "ICA"...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback