Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-13, 14:17
  #1
Medlem
Jag och min kompanjon har startat ett företag där vi vill syssla med all form av service på datorer, reparation, hembesök, hämtservice osv osv. Givet en gammal beprövad ide och det finns ju många väl fungerande företag inom området.
Prolemet är att jag/vi börjar få slut på ideer vad gäller marknadsföring. Om vi ska sticka ut så måste vi ju erbjuda nått unikt och våran nish är hembesöken som inte så värst många andra gör.

Vi har annonserat i de lokala tidningarna och reklambladen, våra kontakter på olika företag vet om oss och delar ut visitkort osv. när de får förfrågningar om jobb som kan tänkas passa oss men dom dom inte vill ha och vi har dragit in en del kunder på annonserna osv. men det känns inte som det riktigt räcker för att det ska ta fart.

Finns det någon mer erfaren här som kanske sitter inne med nått bra tips på vad man kan göra såhär i startgroparna för att få en ordentlig knuff ? Någon som har startat ett liknande företag och kan berätta hur det var i början ?

Edit: Hemsida har vi givetvis, men känner inte att den ger speciellt mycket såhär i början innan folk har fått upp ögonen för oss.
__________________
Senast redigerad av PiCk^NiCk 2009-03-13 kl. 14:39.
Citera
2009-03-16, 00:27
  #2
Medlem
Försök att få någon tidning på orten att skriva om er.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback