2009-03-13, 00:45
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Har nyligen ftt en Asus brbar PC Eee 900, saken r att den inte har Windows, tror det r Linux, jobbigt som fan. Andra problemet r att den inte har ngon Cd-rom, s frgan r, kan jag ens installera windows utan Cd-rom p datorn?
Citera
2009-03-13, 00:58
Medlem
oNesteruds avatar
Nu vet jag inte skert hur dessa ser ut men jag antar att mans ka kunna ha windows p dem i alla fall. Jag vet att man kan kra en vista-skiva om man redan har xp installerat. Man trycker d installera (med xp bootat) och den kopierar ver alla filer till hrddisken (eller ram-minnet?), sen startar den om och installerar skiten. Hur du ska bra dig t frn linux om du inte har cd-lsare har jag ingen aning om..
Citera
2009-03-13, 01:05
Medlem
penol700s avatar
Gr att installera med usbminne:
http://www.eeeguides.com/2007/11/ins...usb-thumb.html
Citera
2009-03-13, 01:13
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Gr att installera med usbminne:
http://www.eeeguides.com/2007/11/ins...usb-thumb.html
good move!
Det tnkte jag inte p :P
btw, vad ska man med en dator utan cd-lsare till?
..och hur kan du (DrGreenthumb) kpa en dator som du inte ens vet vad det r fr os p? Vrsta impulskpet eller?
Citera
2009-03-13, 01:16
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
good move!
Det tnkte jag inte p :P
btw, vad ska man med en dator utan cd-lsare till?
..och hur kan du (DrGreenthumb) kpa en dator som du inte ens vet vad det r fr os p? Vrsta impulskpet eller?

Han skrev ftt, inte kpt. Hrt talas om extern lsare?
Citera
2009-03-13, 01:19
Medlem
oNesteruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Han skrev ftt, inte kpt. Hrt talas om extern lsare?
sant, my mistake.. tnkte nog att "ftt" var som i att f sin leverans eller liknande.
Oja, externa lsare knner jag till, men skulle aldrig ngonsin kpa en dator, laptop eller inte, utan intern lsare.
Citera
2009-03-13, 13:46
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oNesterud
sant, my mistake.. tnkte nog att "ftt" var som i att f sin leverans eller liknande.
Oja, externa lsare knner jag till, men skulle aldrig ngonsin kpa en dator, laptop eller inte, utan intern lsare.

det r egentligen ingen laptop utan en mini-laptop. skitsm som du nstan kan ha i fickan. bra om du bara ska surfa lite o skriva lite.
Citera
2009-03-13, 14:32
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Tack fr alla svar, blir nog att installera windows via USB.

Tycker nd att den hr datorn r ganska jobbig, knappt nn minne (min mp3 har mer minne) och tangentbordet r t helvete men som sagt, det r en mini laptop och vger knappt ntt, s hndig ska den vara nr jag r ute och reser!
Citera
2009-03-13, 17:29
Medlem
Om jag skulle kpe en mini laptop s skulle jag sikta p en som har minst lika stor hrddisk som en mp3/video spelare. En mini laptop (netbook) borde man istllet jmfra med mp3/video spelare och mobiltelefoner (avancerade surfmobil). Inte med normala stationr och brbara datorer. Erbjudandena verka likna mobil sljarna dr man fr maskinen fr 1 kr om man samtidigt kper ett jtte dyrt abonnemang. Synd att de blir dyrare nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in