Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-11, 19:33
  #1
Medlem
Nya regler för EU-moppe. För att öka trafiksäkerheten inför man en ny körkortsbehörighet för moped klass 1(AM). Det kommer alltså inte räcka med förarbevis utan det blir en mer omfattande utbildning med uppkörning, som jag fattar det iaf.

Reglerna börjar gälla 1/4 2009.

Mer info:
http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2150
http://www.transportstyrelsen.se
Citera
2009-03-11, 19:54
  #2
Medlem
EvilTouchs avatar
Det är på tiden, tycker jag.
Citera
2009-03-11, 20:18
  #3
Medlem
zorb89s avatar
BRA! då slipper jag byta bromsen lika ofta pga dessa moppedgubbar
Citera
2009-03-11, 20:21
  #4
Medlem
zepofans avatar
Ja, det är bara att tacka alla med sina 90 km/h scootrar för den presenten. Konstigt bara att det tagit så lång tid.
Citera
2009-03-11, 20:23
  #5
Medlem
Trodde det var en annan 15åring som ville veta om det fanns fusk till provet, men ack så lycklig jag vart när jag såg nyheten. Uppkörning behövs verkligen, hoppas de måste använda sina egna mopeder för att undvika de trimmade fanskapen (ja, jag trimmade min moped innan jag var 15 och alla andra gör det innan körkortet också)
Citera
2009-03-11, 21:39
  #6
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sponsorn
Trodde det var en annan 15åring som ville veta om det fanns fusk till provet, men ack så lycklig jag vart när jag såg nyheten. Uppkörning behövs verkligen, hoppas de måste använda sina egna mopeder för att undvika de trimmade fanskapen (ja, jag trimmade min moped innan jag var 15 och alla andra gör det innan körkortet också)
Är ju bara för gamlingar för det har varit uppkörningar alltid på dom som tagit kortet, för de gjorde jag
Citera
2009-03-12, 12:35
  #7
Medlem
orvarens avatar
Har inte läst...(orka) Men räcker inte Be C De behörigheten?
(Ja,jag åker moppe! )
Citera
2009-03-12, 12:40
  #8
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Har inte läst...(orka) Men räcker inte Be C De behörigheten?
(Ja,jag åker moppe! )
Jo, någon form av körkort räcker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback