Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
34,87%
106 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
65,13%
198 röster
2013-07-21, 04:03
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Johanesson kan sin fotboll. Vettiga analyser. Han tar sig. Duger alldeles utmärkt redan nu. Kommer bli grymt om ett par år.

Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Absolut. Den enda nackdelen är väl att han kan uppfattas som ganska stel och tråkig.
Jag måste säga att han gör ett fruktansvärt dåligt jobb som kommentator. Det spelar ingen roll att han är expert, man får ändå inte prata så tråkigt. Tonläget i rösten, tempot han talar i o.s.v. gör att man nästan somnar framför TVn. Han må vara kunnig men jag vill inte ha honom i fler händelserika matcher. Jag tackade gudarna att han inte kommenterade finalen i Confederations.
Citera
2013-07-22, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobi78
Den absolut sämsta kommentatorn måste ändå vara Daniel Kristiansson på tv4 som bara får kommentera damfotboll nu.

Och detta kvalificerar honom att vara sämst?
Citera
2013-07-22, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Och detta kvalificerar honom att vara sämst?

Han har dessvärre en usel röst.
Citera
2013-07-22, 16:20
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
DK har glöd. Det gillar jag.
Ja, honom är det väl inget jättefel på.

Bisittaren i HIF-ÖIS däremot (kommer inte ihåg om det var Jarelind eller Kristiansson som skötte huvudsysslan), Martin Åslund, låter som en 18-årig brat och pratar på ett så konstigt sätt att jag hälften av gångerna inte ens uppfattar vad han säger mer än enstaka ord mellan varven... Blir liksom mest bara en massa otydligt och stressat mummel där orden/meningarna flyter ihop. Otroligt irriterande att lyssna på
Citera
2013-07-25, 10:23
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Bisittaren i HIF-ÖIS däremot (kommer inte ihåg om det var Jarelind eller Kristiansson som skötte huvudsysslan), Martin Åslund, låter som en 18-årig brat och pratar på ett så konstigt sätt att jag hälften av gångerna inte ens uppfattar vad han säger mer än enstaka ord mellan varven... Blir liksom mest bara en massa otydligt och stressat mummel där orden/meningarna flyter ihop. Otroligt irriterande att lyssna på

Man hör ju för helvete inte vad karln säger. Hur har han hamnat i den här rollen? Nepotism, kameraderei eller vad? Jag har gett honom chansen, men det är bara gå vidare till att göra nåt annat. Han är fullständigt omöjlig att lyssna.
Citera
2013-07-25, 12:42
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Man hör ju för helvete inte vad karln säger. Hur har han hamnat i den här rollen? Nepotism, kameraderei eller vad? Jag har gett honom chansen, men det är bara gå vidare till att göra nåt annat. Han är fullständigt omöjlig att lyssna.

Åslund är ju fortfarande vida överlägsen sina konkurrenter. Det tack vare sina analyser och sin allmänna fotbollskunskap. Att han pratar lite slöddrigt får man leva med. Han är trots allt expert, och inte radioreferator.
Citera
2013-07-25, 13:27
Medlem
Har väldigt svårt för Staffan Lindeborg. Han fungerar utmärkt som kommentator till simningen, men är ju helt stel när de kommer till fotboll och ishockey. Någon kemi med bisittaren verkar han heller inte utveckla. Jag lyssnar sällan på experterna, men t.ex Ralf Edström är ju någon jag helst undviker på radion. Det finns andra också, men dessa är redan nämnda.
Citera
2013-07-25, 16:02
Medlem
Har också svårt för Lindeborg.
Han hänger liksom inte med vare sig i fotboll eller hockey.
Och så fort han ska kommentera fotboll så får man alltid en väderprognos innan matchen.....
Citera
2013-07-25, 16:08
Medlem
kedjuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobi78
Den absolut sämsta kommentatorn måste ändå vara Daniel Kristiansson på tv4 som bara får kommentera damfotboll nu.
Håller inte med. Tvärtom tycker jag, han framstår som väldigt professionell och kunnig när Malin Swedberg sitter bredvid med sina impulsiva "nej!!" och diverse långdragna självklarheter.

Synd att det ens behöver påpekas men jag har inte något emot kvinnliga kommentatorer i övrigt. Uppmuntrar det absolut så länge kompetensen finns där.
Citera
2013-07-25, 20:31
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Åslund är ju fortfarande vida överlägsen sina konkurrenter. Det tack vare sina analyser och sin allmänna fotbollskunskap. Att han pratar lite slöddrigt får man leva med. Han är trots allt expert, och inte radioreferator.

OK, han kanske är vida överlägsen andra att analysera fotboll. Men gossen kan ju inte uttrycka sig så folk förstår vad han menar. Åslund är totalt olämplig uppgiften att fronta i rutan.
Citera
2013-07-26, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kedjus
Håller inte med. Tvärtom tycker jag, han framstår som väldigt professionell och kunnig när Malin Swedberg sitter bredvid med sina impulsiva "nej!!" och diverse långdragna självklarheter.

Synd att det ens behöver påpekas men jag har inte något emot kvinnliga kommentatorer i övrigt. Uppmuntrar det absolut så länge kompetensen finns där.

Det finns inga kvinnliga kommentatorer.
Och du har såklart något emot de kvinnor som pratar om fotboll.
Om inte så är du helt dum i huvudet.
Citera
2013-07-30, 15:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Ja, stakar sig och skitjobbig att lyssna på, tycker din beskrivning är top-notch. En annan hatfavorit är den, efter karriären, fetlagde Stefan Rehn. Verkar oftast inte med i matchen utan känns mer som att han sitter och klunkar i sig en bayer och då och då kommer med en plattityd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in