Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
38,06%
94 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
61,94%
153 röster
2018-08-31, 12:18
  #1765
Medlem
Jag har lite svårt för Niklas Holmgren. Karln blir ju lite väl entusiastisk ibland, nästan så att man blir rädd när han går igång. Han skulle vinna mycket på att vara lite coolare.

Ser att många inte gillar David Fjäll, men jag tycker han är en av de bättre på SvT.

Nannskog och Pops är helt ok i SvT-studion. Frändén däremot, hon är visserligen väldigt fotbollskunnig men ibland lyser hennes politiska och feministiska sidor igenom.

Glenn Strömberg är suverän som bisittare, men om han bara kunde hålla tyst när det blir mål eller målchanser. Blir alltid en massa "öööööööh!", "ooooaaaa!" och "ääääeeee!".

Anna Brolin på TV4? Nej tack!

Erik Niva däremot måste vara sveriges bästa expertkommentator!

Och till sist, sveriges bästa fotbollskommentator genom tiderna är Bosse Hansson!
Citera
2018-08-31, 15:06
  #1766
Medlem
GenesisPs avatar
Jag hatar Chris Härenstam och Albert Svanberg. Platta, tråkiga, jobbiga röster och går upp i spinn om en afrikan eller rasifierad lyckas med något.

Glenn Strömberg med sina orangutangljud är också störig och man vill stoppa våfflor i öronen för att kunna andas igen.

Henrik Strömblad tycker jag är helt okej, neutral röst och tonläge, även när det blir mål, händer saker, etc. Alla år som han har kommenterat CL-fotboll har åtminstone inte han stört mig nämnvärt, och jag känner ingenting speciellt i kroppen när jag ser att han ska kommentera igen, utan tycker att det är fullt acceptabelt.

Jag har tidigare dissat Bojan på Fb, men han är faktiskt kunnig och intressant att lyssna på som studioexpert.

Niklas Holmberg är som Michelingubben vore om han var människa, röd om kinderna, gladlynt, hjärtlig och lättimponerad. Spelarna behöver bara passa bollen två meter för att Holmbergs vecka ska vara gjord. Han lämnar alltid ett avtryck, och man kan inte glömma efteråt att det var Holmberg som kommenterade en match.

Robert Tennisberg är en annan som är mycket bra.
Kviborg funkar.
Han PK-idioten med hästsvansen, han är vedervärdig i alla sammanhang, men särskilt i fotbollssammanhang.
Citera
2018-08-31, 19:01
  #1767
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nu gäller väl tråden kanske mest svenska kommentatorer och experter. Men en som får mycket skit i utlandet är michael owen. Finns ett sjukt kul klipp med en sån riktig "no shit sherlock" kommentar han drar under en sändning. Såhär säger han

Citat:
When they dont score, they hardly ever win

Svårt att vinna om man inte gör mål

Ännu roligare blir det när man ser klipper med någon arg skotte

https://www.youtube.com/watch?v=9O8R51YzyvY

Påminner mig om glenn hysens kommentar, "går den under ribban är det mål", detta var dock i ett fifa spel så räknas kanske inte, kommer inte ihåg vilket, men roligt var det iallafall. Egentligen är ju det mesta som bisittare/experter säger ofta självklarheter. Tycker det är få "experter" som faktiskt förtjänar en sådan titel. Jens fjellström är en av mina favoriter och en som jag tycker förtjänar den titeln. Hade ofta ganska bra analyser när han jobbade på canal plus. Internationellt är ju både gary neville och carragher ganska skarpa.
Citera
2018-08-31, 19:39
  #1768
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Internationellt är ju både gary neville och carragher ganska skarpa.

Jag håller helt med. Särskilt Neville är riktigt vass.
Citera
2018-08-31, 19:42
  #1769
Medlem
Härenstam orkar man inte med.
Citera
2018-09-22, 19:22
  #1770
Medlem
Stratocaster68s avatar
Nu vet jag inte vem det här är, men dialekten är ju fantastisk

"CÄGLÄRY"

https://www.aftonbladet.se/tv/a/266266
Citera
2018-09-22, 19:30
  #1771
Medlem
Jofs avatar
Glenn S irriterade jag mig på. Mest för att han inte refererade utan för att han pratade till spelarna. Han säger vad dom ska göra och vad dom inte ska göra. Verkar inte fatta att dom inte hör honom. Börjat vänja mig. Han ser spelarna inifrån liksom.
Säger saker som att nu tänkte x det och det, men förstod att det inte gick så han tänkte så här istället. Och lägger till som alltid: Det gjorde han rätt eller fel i.

Glenn tycks mig ibland ha ett sjätte sinne; och kunna ha rätt ibland i sina "insikter".
Sen gör hans breda stöddiga göteborgska att jag lätt ryggar inför hans stöddighet.
Men som sagt har nog bra blick och KÄNSLA för spelarna och spelet.
Citera
2018-09-22, 19:31
  #1772
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Nu vet jag inte vem det här är, men dialekten är ju fantastisk

"CÄGLÄRY"

https://www.aftonbladet.se/tv/a/266266
Så farligt var det inte. Det är väl Robert Laul?
Citera
2018-09-22, 19:38
  #1773
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Niklas Holmgren är i en klass för sig själv, enligt mig. Skrikig och skränig, kommer ofta med märkliga påståenden, har ofta fel.
Citera
2018-09-23, 01:14
  #1774
Medlem
derautos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Så farligt var det inte. Det är väl Robert Laul?
vet inte faktist
Citera
2018-09-25, 00:17
  #1775
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Så farligt var det inte. Det är väl Robert Laul?

Visst är det gamle Robban. Sånt man får nedlåta sig till efter att ha supit sig till fördärvet, tydligen.
Citera
2018-09-25, 00:23
  #1776
Medlem
Sperssons avatar
.
Kan inte namnen men överlag är kvinnliga kommentatorer otroligt dåliga och tröttsamma att lyssna på.

Sverige måste vara enda landet i världen där kvinnor får kommentera ishockey?
Pinsamt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback