Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
34,87%
106 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
65,13%
198 röster
2010-04-07, 02:31
Medlem
Frank Sjöman är väl ingen höjdare.
Citera
2010-04-07, 15:49
Medlem
Härenstam utan tvekan
Citera
2010-04-07, 16:58
Medlem
Härenstam + den där 40-åriga bruden som jag inte kommer på namnet och inte orkar söka fram.
Dom brukar kommentera mästerskap i Svt.
Så dåligt så man vill spy. Härenstam tjatar om massa icke relevanta saker hela tiden och det enda hon gör är att skrika "ååååaaahh" när det blir mål.
Citera
2010-04-07, 20:03
Medlem
motvalls avatar
Eftersom jag tittar på för mycket fotboll känns det svårt att peka ut någon kommentator som sämst.

Sätter jag mig stilla i fåtöljen för att njuta av matchen hatar jag de som pratar och pratar. Sitter jag och slökollar läsande en bok eller tidningen gillar jag de som varierar röstläget men pratar lagom. Streamar jag en halvtrist match och istället kollar på andra sidor föredrar jag de som pratar och pratar. Är vi flera som tittar gör vi som på krogen, stänger av ljudet. Alvar 7 år är bättre att höra på än någon kommentator.

Experterna däremot, alla är sopor utom kanske Hasse Backe och Tony Gustavsson. En snackande tränare är överlägsen en mittback eller forward för oss som kan lite fotboll. För hur ska Elin, Glenn, Jens eller Ola begripa en match som Barcelona mot Arsenal med sina något begränsade erfarenheter av både att coacha och att spela denna slags matcher.

Edit; Både Anders A och Martin Å verkar däremot fatta lite mer, trots att båda var mina gamla skämt/hatobjekt när de spelade.
Senast redigerad av motvall 2010-04-07 kl. 20:11.
Citera
2010-04-07, 20:23
Medlem
Elin Ekblom stod igår - på sitt vanliga bekräftelsesökande sätt för att passa in bland grabbarna - för det fantastiska omdömet att Messi är större och bättre än vad Maradona var.
Ursäkta, Elin - hur gammal var du när Maradona ägde hela jävla Mexiko-VM -86?? Jag kan berätta det - du var 5 bast!!

Visst, Messi är helt jävla enorm, men han har ännu en bra bit upp till mr Diego Armando. Så länge han inte kan bära Argentina på sina axlar när det kommer till de största landslagssammanhangen, då kommer han vara steget efter. Inget snack.

Så....Elin, ta dig samman! Ut ur CL-studion nu!!
Citera
2010-04-07, 20:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Bosse P:s jävla uttal av Rooney. "Rownie". Jag blir fan tokig. När fan ska han lära sig?
Citera
2010-04-07, 20:27
Medlem
Fotzens avatar
Stänger av ljudet när åbäket bak ska prata, funkar bäst så.
Citera
2010-04-13, 00:31
Medlem
Sämsta kommentatorn är han från tv9 som kommenterar serie a

inte huvudkommentatorn utan den andra snubben
Citera
2010-04-13, 01:14
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
Sämsta kommentatorn är han från tv9 som kommenterar serie a

inte huvudkommentatorn utan den andra snubben

Åslund? Tycker han brukar ploppa upp i denna tråden imellanåt, vad är det som får folk att tycka att han är dålig?
Citera
2010-04-13, 01:33
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Åslund? Tycker han brukar ploppa upp i denna tråden imellanåt, vad är det som får folk att tycka att han är dålig?
Har aldrig sett en match där Åslund kommenterar, men när han sitter och snackar i Eurotalk låter han som rätt trög vilket kanske inte är det bästa för en kommentator.
Citera
2010-05-09, 16:31
Medlem
arakas avatar
rent journalistiskt TV 4- gänget som snackar sönder matcher före, under, mellan och efter, det sitter tom en jöns vid spelarna och kommer med "underfundiga" kommentarer.
förövrigt har tv3 sabbat hockey- VM totalt. samma reklamblock 200 gånger tom under perioderna under en match kan få vem som helst att tappa intresset.
Citera
2010-05-09, 19:58
Medlem
Keldons avatar
Magnus Krusell! Kommenterar alla KFFs matcher och hejar alltid på motståndarna. Pratar hela tiden om ovidkommande saker och är helt ofokuserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in