Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Klarar ni av dialekten?
Ja, det stör mig inte
38,21%
94 röster
Nej, det stör och tar fokus ifrån matchen
61,79%
152 röster
2018-06-15, 13:58
  #1753
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ljungberg slutar som expert på Viasat.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...pert-pa-viasat

Gött, slipper vi Ljungberg!.. var väl ganska uppenbart när han tog jobbet som tränare i U23 i Arsenal dock, men fint att få det bekräftat.
Citera
2018-06-17, 06:27
  #1754
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Hanna Marklund är tveklöst sämst. Inte pga att hon är inkvoterad, det är bara ett sämst jävla förfarande.

Nej, det handlar om hennes gäääääälla röst, som alla kvinnor har. Det blir i det närmaste outhärdligt att lyssna på!

Sedan - som palt på eländet - så har hon en dialekt som är mäkta jobbig att lyssna på! Hade man umgåtts privat med henne så hade man ju kunnat prata i telefonen ngn kvart en gång i veckan eller nå´t, men nu tvingas man lyssna på den där rösten i 90 minuter, i princip i sträck.

PLUS, att det senare i turneringen blir någon timme ytterligare när det blir tal om förlääääängning o straffar.

Och sedan har jag aldrig hört ngn kvinna säga något annat än, motsvarande: Där står ett bord, och ovanpå bordet står en lampa...å fan.
Inte alla kvinnor, Maria Strandlund Tomsvik på Eurosport är riktigt bra men hon är iofs lesbisk.
Citera
2018-06-17, 11:40
  #1755
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
https://www.aftonbladet.se/sportblad...pert-pa-viasat

Gött, slipper vi Ljungberg!.. var väl ganska uppenbart när han tog jobbet som tränare i U23 i Arsenal dock, men fint att få det bekräftat.

Alltså, ursäkta mig, men han är trots allt intressantare än många som sitter i studio nu under VM...
Dock var det väl, ursäkta mig, ganska tydligt att han inte skulle bli långvarig i den rollen.
Citera
2018-06-30, 20:35
  #1756
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Sämst genom tiderna: Staffan Lindebojj. Att en person som inte kunde uttala bokstaven "R" tilläts ödelägga så många fina matcher genom åren bevisar att den bakomliggande driften hos SVT var/är ren och skär sadism. "Fåvadd", "Spott", "Pottugal", "Bodtennis", "Svåt"...

Sämst nu aktiv: Glenn Strömberg. Jag TÅL inte karlen! Hans dumdryga göttebörjsdialekt får min hud att knottra sig. Och han verkar få betalt per ord. När han sätter igång med sina platta analyser kan ingenting stoppa ordflödet; han skulle utan tvekan kunna babbla sig igenom en hel straffläggning om inte hans medkommentator sparkade honom på smalbenet.

När Lindebojj och Strömberg kommenterade tillsammans brukade jag stänga av ljudet på TV:n och lyssna på radion istället.
Citera
2018-07-02, 14:42
  #1757
Medlem
oshin.cantwells avatar
Richard Henriksson på Radiosporten är briljant fast han göteborgaren som har huvudansvaret saknar helt enkelt explosiviteten för den här nivån.
Citera
2018-07-02, 16:05
  #1758
Medlem
EnGodForlorares avatar
Hans som kommenterar Brasilien - Mexiko just nu. Inte han göteborgaren utan den andre, jättekass är han.
Citera
2018-07-02, 16:38
  #1759
Medlem
1907.Skanes avatar
Jag vetifan vem som är sämst egentligen men jag kollar alltid VM på de danska kanalerna, så slipper jag lyssna på äckel som Nannskog och Anders Andersson.
Citera
2018-08-16, 16:24
  #1760
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Måste dra upp den här tråden igen. Henrik strömblad. Vet inte om ni märkt det men när han kommenterar hör man han andas genom näsan hela jävla tiden. Ibland sitter han och typ gör massa konstiga grymt ljud också. Undrar om han inte kommenterar full ibland? För mycket tid med gubben glenn kanske har satt sina spår? En annan sak jag stör mig på med han är att han är väldigt bra (eller dålig) på att avbryta experten ibland. Och inte bara när det händer något spännande i matchen utan typ när ena laget spelar bollen i backlinjen.
Citera
2018-08-17, 12:18
  #1761
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Måste dra upp den här tråden igen. Henrik strömblad. Vet inte om ni märkt det men när han kommenterar hör man han andas genom näsan hela jävla tiden. Ibland sitter han och typ gör massa konstiga grymt ljud också. Undrar om han inte kommenterar full ibland? För mycket tid med gubben glenn kanske har satt sina spår? En annan sak jag stör mig på med han är att han är väldigt bra (eller dålig) på att avbryta experten ibland. Och inte bara när det händer något spännande i matchen utan typ när ena laget spelar bollen i backlinjen.
Såg supercupen R Madrid - A Madrid det var många gånger Åslund fick komma in och rätta Strömblad eller säga mot han efter han svept ur sig någon märklig kommentar.
Citera
2018-08-30, 19:11
  #1762
Medlem
Nanskog är rätt jobbig att lyssna på. Även Bojan, han har mycket bra synpunkter och är kunnig men otroligt jobbig brytning att lyssna på.
Citera
2018-08-30, 20:45
  #1763
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Såg supercupen R Madrid - A Madrid det var många gånger Åslund fick komma in och rätta Strömblad eller säga mot han efter han svept ur sig någon märklig kommentar.
Japp, håller med. Åslund mumlar men han vet vad han "pratar" om.
Citera
2018-08-30, 22:06
  #1764
Medlem
Hanna Marklund är klappkass. Men jävlar vad jag hatar Chris Härenstam. Han är katastrofal. De flesta som försöker ge sig på att kommentera flera sporter brukar misslyckas kapitalt. Enda jag kommer på som lyckas med det är väl Holmgren.

Om vi ser till studio så är ju Niklas Jihde ingen höjdare. Känns riktigt bortkommen. Lallaren på radio är tortyr att lyssna på. Han tycker själv att han är så jävla rolig och öser bara på, men det blir bara pinsamt alltihop. Skicka honom direkt. SVT och SR har en tendens att misslyckas med det mesta de gör. André Pops hade väl sist bäst-före-datum för länge sedan och borde aldrig någonsin sätta sin fot i en fotbollsstudio.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback