2021-12-12, 03:52
Medlem
R5As avatar
Proteinpulver.
Citera
2021-12-12, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Jag var in på Lidl för första gången på 20 år i torsdags. Det som möjligen kan hålla nere kostnaden bör vara den otroligt oinspirerande miljön som de har i sina butiker och det intetsägande utbudet. Något som var särskilt billigt vill jag inte påstå att jag hittade. Jäst för 2.50 istället för 3,50 som grannbutiken där jag brukar handla är ju en stor prisskillnad procentuellt men verkligen inte värt besväret. Vilka varor är det som finns på Lidl och som är prisvärda att faktiskt handla där? Upplevde mest att de hade erbjudanden på läsk, chips och godis, men de saker mår ju plånboken bättre av att inte köpa alls.

Om du inte lärt dig vad jämförpriser är för något så förstår jag att det blir förbryllande för dig i butiken!
Citera
2021-12-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Om du inte lärt dig vad jämförpriser är för något så förstår jag att det blir förbryllande för dig i butiken!

Jänförelsepriserna säger ju inte så mkt när motsvarande vara saknas i andra butiker. Såklart jag kan se att Mirabells rårörda lingon är billigare på Lidl än vad Bobs rårörda lingon är på ICA, men det är ju som att jämföra äpplen med päron. Läsk av okänt märke var billigt, men 6 pack 1,5 l Cola gick loss på 95 kr, på ICA säljs 2 för 32. Knappast värt att gå in enbart för den kronan, när de sen inte har de varor jag vill ha i övrigt.
Citera
2022-04-02, 18:49
Medlem
MasterBobs avatar
Här tipsar vi varandra om billig mat

Med dagens skenande matpriser i efterdyningarna av kovid, ukrainakriget och stigande inflation + all annan skit de öser över oss vanliga knegare - så känner jag att det är på sin plats att diskutera de stigande matpriserna - och hur man kommer runt dessa och hittar ersättare.

För att ta ett exempel: ketchup är för mig en basvara. Och nu pratar jag inte om den blaskiga pissketchupen som ICA/COOP saluför för 15kr flaskan - utan riktig ketchup gjord på riktiga tomater så som Felix/Heinz. Över en natt så gick det ifrån dryga 20kr till 30kr. Tips från mig - ersätt den med Lidls sweet chili sås. Kostar 12kr flaskan och är mer mångsidig än ketchup + du får nästan 3 flaskor till priset av 1 flaska Felix ketchup.

Fyll på!
Citera
2022-04-02, 18:55
Medlem
elmhedens avatar
Ni som dricker läsk kan spä denna med minst 10% vatten utan att det märks.
Citera
2022-04-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Tips från mig - ersätt den med Lidls sweet chili sås. Kostar 12kr flaskan och är mer mångsidig än ketchup + du får nästan 3 flaskor till priset av 1 flaska Felix ketchup.

Fyll på!
Har du räknat på hur mycket du sparar?

Om det handlar om att du använder en flaska ketchup under ett par veckor, så typ en femtioöring per dag i sparande. Känns mysigt.
Citera
2022-04-02, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
Tror tråden handlar om mer än bara ketchup.
Låt oss säga att TS sparar 25kr per dag a 30 dagar a 12 månader per år a 50 år = 450 000kr.
Hur tänker du att ts ska spara 25 sek per dag genom att blanda ut sin ketchup?

Rimligt om hen använder tio liter ketchup per dag.
Citera
2022-04-02, 19:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Köp storpack billigt, handla annonsvaror, kolla Matsmart och laga storkok.

På Lidl köper jag billiga varor som ketchup, senap, majo, fiskpinnar och krossade tomater.

På Willys köper jag standardvaror och annonsvaror billigt.

På Dollarstore och ÖoB köper jag billiga kryddor.
Citera
2022-04-02, 19:47
Medlem
Allvarligt, sweet chilisås istället för ketchup på stuvade makaroner? Det funkar inte alls kan jag meddela TS endast 57 variationers ketchup funkar på det.
Citera
2022-04-02, 19:49
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredden
Allvarligt, sweet chilisås istället för ketchup på stuvade makaroner? Det funkar inte alls kan jag meddela TS endast 57 variationers ketchup funkar på det.
Makaroner med riven ost kan vara gott, med en sallad till.
Citera
2022-04-02, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Med dagens skenande matpriser i efterdyningarna av kovid, ukrainakriget och stigande inflation + all annan skit de öser över oss vanliga knegare - så känner jag att det är på sin plats att diskutera de stigande matpriserna - och hur man kommer runt dessa och hittar ersättare.

För att ta ett exempel: ketchup är för mig en basvara. Och nu pratar jag inte om den blaskiga pissketchupen som ICA/COOP saluför för 15kr flaskan - utan riktig ketchup gjord på riktiga tomater så som Felix/Heinz. Över en natt så gick det ifrån dryga 20kr till 30kr. Tips från mig - ersätt den med Lidls sweet chili sås. Kostar 12kr flaskan och är mer mångsidig än ketchup + du får nästan 3 flaskor till priset av 1 flaska Felix ketchup.

Fyll på!

Amatör, katchup plundrar du ju på Burgerking (Heinz).

Mitt tips är att köpa kött från gård, naturligtvis kan man få billigt irländskt i cooputiken osv, men är man en hängiven "svenskt kött" så har värdet av att "storhandla" köttlådor blivit klart mer försvarbart, i synnerhet om man är några som delar.

Oerhört kul att göra nya rätter på recept med styckdetaljer man aldrig köpt tidigare men som man plötsligt har i frysen....
Citera
2022-04-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Makaroner med riven ost kan vara gott, med en sallad till.

Räksallad vill jag rekomendera som en oväntad bra combo till makaronerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in