2022-04-02, 20:05
Medlem
MasterBobs avatar
Jag förstår inte varför ketchuptipset var så provocerande, - du får ju i princip 3 ggr så mycket för pengarna. För något aom är hyfsat likvärdigt, för oss som använder en massa ketchup dagligen att sprinkla över maten 2-3 gånger per dag så gör det stor skillnad. Precis som nån smartskalle här ovan räknade ut så om man slår ut det över tid så blir det en massa pengar. Att spä ut läsk är inte vad tråden handlar om - kom igen.

Lidl är för övrigt min nya go to affär numera när jag storhandlar. Det känns som att dom inte riktigt hakat på ICA och COOPs nya trend att chockhöja allt livsmedel groteskt och räknar med att konsumenterna bara kommer fortsätta handla på precis som förr. Jag har fler bra tips att bjuda på men vill själv ha lite tips från andra först.
Citera
2022-04-02, 20:17
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Räksallad vill jag rekomendera som en oväntad bra combo till makaronerna.
Ja det låter inte alls dumt. Billiig ätbar budgetmat är vad vi alla eftersöker.
Skulle dock vilja komplentera måltiden med några välstekta fiskpinnar.
Senast redigerad av Rimbert 2022-04-02 kl. 20:25.
Citera
2022-04-02, 20:20
Medlem
TokSpiks avatar
Vitkål. Går att tillaga på många olika sätt. Kokas, stekas, ugnsbakas, rivas, strimlas, hel i ugn, rå, inlagd... Magar som är van att äta endast degig pasta lär få lite gasknip.
Citera
2022-04-02, 20:22
Medlem
Plantera omgivningen full av fruktträd osv. Gratis frukt en stor del av året, eller backup ifall det behövs..det kan behövas.
Citera
2022-04-02, 20:22
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBob
Jag förstår inte varför ketchuptipset var så provocerande, - du får ju i princip 3 ggr så mycket för pengarna. För något aom är hyfsat likvärdigt, för oss som använder en massa ketchup dagligen att sprinkla över maten 2-3 gånger per dag så gör det stor skillnad. Precis som nån smartskalle här ovan räknade ut så om man slår ut det över tid så blir det en massa pengar. Att spä ut läsk är inte vad tråden handlar om - kom igen.

Lidl är för övrigt min nya go to affär numera när jag storhandlar. Det känns som att dom inte riktigt hakat på ICA och COOPs nya trend att chockhöja allt livsmedel groteskt och räknar med att konsumenterna bara kommer fortsätta handla på precis som förr. Jag har fler bra tips att bjuda på men vill själv ha lite tips från andra först.

Haha Lidl kommer följa exakt samma spår som ica och coop/willys när dom märker att dom börjar får mer kunder.
Citera
2022-04-02, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeo
tråden handlar väl för fan inte bara om ketchup utan allmänt sparande som han vill ha tips om

Eller heter tråden Här tipsar vi varandra om billig ketchup ?
Trådstarten tillika trådstartaren tog upp det som ett exempel:
Citat:
Citat:
För att ta ett exempel: ketchup är för mig en basvara. Och nu pratar jag inte om den blaskiga pissketchupen som ICA/COOP saluför för 15kr flaskan - utan riktig ketchup gjord på riktiga tomater så som Felix/Heinz. Över en natt så gick det ifrån dryga 20kr till 30kr. Tips från mig - ersätt den med Lidls sweet chili sås. Kostar 12kr flaskan och är mer mångsidig än ketchup + du får nästan 3 flaskor till priset av 1 flaska Felix ketchup.
Känner du att det är ett bra spartips när man kan minska utgifterna på typ tjugofem öre per dag?
Citera
2022-04-02, 20:34
Medlem
MasterBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Haha Lidl kommer följa exakt samma spår som ica och coop/willys när dom märker att dom börjar får mer kunder.
De har inte gjort det än, och nu är det rätt längesen ICA/COOP höjde. Tänk på att Lidl är blattarnas favoritaffär efter de lokala småbutikerna på hörnet, typ Achmeds Livs där de kan köpa 15kg säckar med ris och mystiska inlagda saker som är populärt i Turkiet och ingen normal människa äter. Jag gissar att Lidl är väl medvetna om sitt huvudklientel och vill inte alienera sig från dom om de absolut inte måste för att de går back. Men detta är det lite off topic i den här tråden.
Citera
2022-04-02, 20:38
Medlem
Landkrabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hur tänker du att ts ska spara 25 sek per dag genom att blanda ut sin ketchup?

Rimligt om hen använder tio liter ketchup per dag.
Han menade nog helt enkelt "många bäckar små" och att ketchupen är en del på vägen till 25 kronor om dagen.
Citera
2022-04-02, 20:42
Medlem
vojnes avatar
Citat:
Lidl är för övrigt min nya go to affär numera när jag storhandlar. Det känns som att dom inte riktigt hakat på ICA och COOPs nya trend att chockhöja allt livsmedel groteskt och räknar med att konsumenterna bara kommer fortsätta handla på precis som förr.

Nu vet jag inte var du drar gränsen för att "chockhöja", men helt klart har även Lidl höjt priserna det senaste halvåret. Ost som tidigare kostade 69 kr/kg går nu på 84. Mjölk, fil/yoghurt och kvarg är höjd någon krona osv. Lidl är fortfarande billigare jämfört med andra, men höjt har de gjort.
Citera
2022-04-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landkrabban
Han menade nog helt enkelt "många bäckar små" och att ketchupen är en del på vägen till 25 kronor om dagen.
Kände du också att ett sparande på tjugofem öre per dag genom att blanda ut sin ketchup var ett bra sparande och något att starta en tråd om?

I så fall har jag ett annat förslag: Använd inte skosnören utan vanligt snöre som du kan köpa på Clas Olsson för nitton kronor för hundra meter.

Kan tänka mig att man sparar fyra öre per månad genom att göra så, alltså nästan femtio öre per år.
Citera
2022-04-02, 21:20
Medlem
Är uppväxt i en familj med mindre pengar och stort matintresse. Går att göra otroligt god mat för en billig peng, jag ser det nästan som en sport.

Ex: kycklingklubbor, en påse för 20:- blir lätt två middagar.
Svamp : steka kantareller med ett paket bacon och Cremefraise krydda med persilado. Pasta eller potatis till.
Fryst hel kyckling, samma där, minst två middagar för några tior.
Lasagne på keso och spenat istället för köttfärssås.
Grytor med säsongsgrönsaker.

Odla egen tomat, potatis och kryddor
Storpack och kolla erbjudanden. På vårt lokala coop finns en kyl med kort datumvaror. Köp och frys in. Annars är lidl min favoritaffär
Citera
2022-04-02, 21:46
Medlem
Imnshos avatar
Sno dom där små foliepåsarna med senap och ketchup som brukar finnas på vissa hak. Salt och peppar kan tas också.

Gå på muggen och länsa det där grova skithuspapperet som ger en eksem men som är gratis.

Smyg ner en blodpudding längs nere i kassen och glöm självscanna. Butikerna brukar bara delavstämma i varje fall, hel avstämning är dom för stressade att göra.

Är man riktigt djärv tar man en oxfilé och stoppar in i kalsingarna. Kassapersonalen tror bara att du är översexuell och har ståfjång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in