2020-01-08, 01:54
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Batpool
Inte direkt organiserad brottslighet men jag bodde p vster fr mnga r sedan d det var ett stort gng av smungar ledd av en viss F*e*rik Ax*lss*n, eller det sg ut som att han var ledare i alla fall. De stod och sg hotfulla ut nere vid stenssons om dagarna, antagligen p deras raster d de sg ut att g i lg-mellanstadiet.

Har fr mig att dessa misshandlade en eller ett par som var ute och gick med hund. Ngon som vet ngot mer? Minns inte hur lnge sedan detta var, skulle tippa p 10 r sedan.

Haha ja det r vl ungefr denna niv det r p sista 15 ren Person du nmner var 23 r fr 10 r sedan.

Har ocks minne av misshandlade av ett par som var ute och gick med hund ute p Vster. Skulle kunna tnka mig runt 2010 s ja 10 r sedan. Vet inte alls vilka som var inblandade.

Jag jobbade p Fritidsgrden i omrdet fr drygt 10 r sedan en kort period. D fanns det lite "tuffa" invandrarkillar i 14-15 rs ldern, det var vl de som var omrdets gangstrar
Citera
2020-01-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batpool
Inte direkt organiserad brottslighet men jag bodde p vster fr mnga r sedan d det var ett stort gng av smungar ledd av en viss F*e*rik Ax*lss*n, eller det sg ut som att han var ledare i alla fall. De stod och sg hotfulla ut nere vid stenssons om dagarna, antagligen p deras raster d de sg ut att g i lg-mellanstadiet.

Har fr mig att dessa misshandlade en eller ett par som var ute och gick med hund. Ngon som vet ngot mer? Minns inte hur lnge sedan detta var, skulle tippa p 10 r sedan.

Det kommer jag inte ihg, men det skulle inte frvna mig. Ax*lsson kommer frn en riktigt trasig familj. Han r vl inte riktigt helt hundra i skallen heller, kan svnga vldigt i humret.
Citera
2020-01-22, 23:40
Avstngd
AFA pekar ut 6 st personer frn Motala som medlemmar i NMR.

Lnk

St*fan Lind*rholm (* = e) har jag inte koll p men han verkar samla p domar. Friknd frn frsk till mord och vertrdelse av kontaktsfrbud.
A*to* Sderholm (* = n) r knd sedan tidigare som medlem i NMR.
Joha* Y*gve (* = n) r bara att kolla ansiktsbild och domar. Brkstake redan som ung.
Bj*rn Ribers (* = ) ser ut som en gammal, outbildad sur gubbe.

L*nda Axelsson och K*m Sjstrand (* = i) r ett par och WT. K*im r mer den drivande i NMR och L*nda har vl mer hackat p pga honom ven om hon knappast skulle vara Miljpartist annars.

Jag tror att detta r det nrmaste vi kommer organiserad brottslighet i Motala och d r 3 av dessa 6 icke dmda.
Senast redigerad av 400Ben 2020-01-22 kl. 23:45.
Citera
2020-04-19, 01:43
Medlem
Adidasgnget var vl nd 4 personer frn sdraskolan som umgicks mycket sen nr dom vart kallade gng s hngde ngra frn vster p sen togs det mer ver av invandrarkillarna och en del tjejer med fr den delen frpn vster d klderna stals och sldes billigt till diverse folk.

Fr vrigt finns det ju och har alltid funnits vissa personer med diverse anknytningar hit och dit som man kanske inte ska brka med eller vill brka med fr den delen.
Dock har jag aldrig hrt om ngon organiserad organisation utan mer personer med anknytningar och hjlp om dom skulle behva den.
Citera
2020-04-20, 18:22
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Densomvetdenvisste
Adidasgnget var vl nd 4 personer frn sdraskolan som umgicks mycket sen nr dom vart kallade gng s hngde ngra frn vster p sen togs det mer ver av invandrarkillarna och en del tjejer med fr den delen frpn vster d klderna stals och sldes billigt till diverse folk.

Kan vart s. Har du ngra namn? Han som mrdades i Norrkping br varit inblandad.

Jag trodde de kallades Adidas-gnget d de hade sdana klder p sej men det r andrahandsuppgifter jag har.

Nazisterna i Motala var annars 4 killar frn Sdra Skolan som sedan blev "revitaliserande" gng till Adidasgnget. Du blandar inte ihop det s?

Citat:
Dock har jag aldrig hrt om ngon organiserad organisation utan mer personer med anknytningar och hjlp om dom skulle behva den.

Det fanns organiserad brottslighet i Motala i slutet p 90-talet. De verkade dock utan att synas. Var mest ekonomisk brottslighet.
Citera
2020-04-21, 19:48
Medlem
Rp och hans bror gick p sdra. Men inte s mycket man hrde dom d men mer nr dom vart ldre . Det var fr vrigt 3 killar med utlndska namn varav 2 av dom va brder och en svensk kille . Det hela brjade med att dom 4 va p stan och ngra ur en grupp hnfullt dividerade om det va ntt adidasgng sen vart den gruppen av killar den gruppen men d dom.umgicks med folk frn vster s spred det sig dit och mer och mer hakade p och det sk gnget som igentligen inte var ntt gng vart strre och fick sitt namn. Det har funnits blandningar av folk som gjort en del brott och livnrt sig p droger och annan handel men r vl bara 1 som knd och som blivit hrt straffad fr det 2 gnger samt den killen dr vid 98-99 som fick ett lngt straff med och i dom 2 fallen handlat om stora mngder av diverse saker och med diverse folk under sig och med sig .
Citera
2020-04-21, 19:52
Medlem
Nazisterna fr vrigt kom vl till senare och va vl mest 1 av dessa herrar d som var uttagerande och gjorde dom saker som beskrivs mest och folk kommer ihg. Dock s flyttade ju sen en av dom andra och gjorde en hel del tokigheter s sger inte att nn av dom r ngra duvungar men dessa 2 var vl dom som gjorde mer n att prata s att sga
Citera
2020-04-22, 11:51
Avstngd
Citat:
Skicka mig ett PM s kan jag frska frklara mer dr istllet

Det gr tyvrr inte att skicka PM till anvndare under 50 inlgg

Men logiskt att Adidasgnget var ett lst gng d ingen ngonsin kunnat ge ngra namn mer n att det var invandrare ute p vster.

Mycket mjligt att Adidasgnget verkade ett par r innan nazisterna. Adidasgnget var vl runt 1995-1997 och nazisterna 1998 och framt ungefr. Hade ingen aning att RP var med dr men kan stmma. Jag har dock hrt att Adidasgnget var ute p vster och "styrde" och nazisterna var nere i Charlottenborg och "vaktade orten" dr de var ovnner med varandra och slogs ibland p stan, men man hr s mycket skit och osanningar i denna stad ibland.

En inom nazisterna kallades fr Elvis men vet inte hans riktiga namn.
Senast redigerad av 400Ben 2020-04-22 kl. 11:58.
Citera
2020-04-23, 15:13
Medlem
Well jag och 2 vnner hade rakade skallar och va i charlottenborgs centrum dr 1 kille var uppkftig mot min vn och jvlades s min vn skallade killen som sprang in och vrlade att det va 30 skinheads utanfr medan vi hade trttnat p det lnga hret enbart och gtt ls med trimmern. Jag har ganska mycket klarhet d jag knner dom flesta som hrjade runt p den tiden samt att det va jag Vasim Usama och lamin som hade p oss Adidas klderna frst och fick stmpeln gng nr vi drog omkring p stan ) men alltid rogivande att lsa spekulationer. Plus jag knner dom skinsheads som det pratats om relativt vl med och har kontakt med tminstonde 1 av dom fortfarande.
Citera
2022-11-05, 13:19
Medlem
Finns flera grupperingar i bde Ekn, vster, Charlottenborg och centrum.
Va vaksam och uppmrksam, inte ta risker s gr det fint.

Finns all mjlig brottslighet i Motala, bde varit o r.

Finns rykten om att det finns ryssar i Motala, som bedriver ngn verksamhet.
Ryska maffian, bara rykten.
Citera
2022-11-05, 15:54
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av TheInsideMan
Finns flera grupperingar i bde Ekn, vster, Charlottenborg och centrum.
Va vaksam och uppmrksam, inte ta risker s gr det fint.

Finns all mjlig brottslighet i Motala, bde varit o r.

Finns rykten om att det finns ryssar i Motala, som bedriver ngn verksamhet.
Ryska maffian, bara rykten.

Haha vilka gng finns i Charlottenborg? 15 riga snorungar?

Lgg av. Detta brjar bli ljligt p allvar.

Kom med nt bevis. Namn eller nt iaf.

Fiskmsarna styr i Charlottenborg.
Citera
2023-05-03, 13:02
Medlem
Ngon som hrt nt om T*mas G*ube* p sista tiden?

Kollade hans Facebook, o gubben verkar ha sprat ur helt! 😬
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in