Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-28, 20:49
  #25
Medlem
Ha ha fan man baxnar alltså. En av de absolut största narkbaronerna härstammar från Motala, men som någon nämnde så sitter ju M...e H......G på en ganska lång volta. Å vad gäller de andra sk gängen så är det ju galningarna i M16 som håller till där. Shain är nog fan bara skriven där....Eller?
Citera
2014-09-12, 00:47
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajak123
Ha ha fan man baxnar alltså. En av de absolut största narkbaronerna härstammar från Motala, men som någon nämnde så sitter ju M...e H......G på en ganska lång volta. Å vad gäller de andra sk gängen så är det ju galningarna i M16 som håller till där. Shain är nog fan bara skriven där....Eller?
Gammalt men...E de någon sim vet exakt hur lång volta Mor*an Hol*ber* fick och var sitter han? Har inte pratat med honom på länge?
Citera
2014-09-14, 02:54
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondiefiin
Gammalt men...E de någon sim vet exakt hur lång volta Mor*an Hol*ber* fick och var sitter han? Har inte pratat med honom på länge?

Vet inte var han sitter men jag vet att han fick en lång volta i början på 2008, hörde att nån sa att han fick 15 år med delen från förra straffet, vet inte men lång tid fick han i alla fall, galen snubbe det där
Citera
2017-12-19, 04:23
  #28
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzka
Han har aldrig bott i Motala! Där i mot bodde han hos en en kamrat ute i karlsby som ligger utanför motala ett tag på slutet av 90 talet. Men har ju vart i Motala en hel del vad jag vet. Han o en viss herre från motala som fick en 14 års volta hade väl en del hyss ihop vad jag hört! O det va ju också i slutet av 90 talet. Men båda sitter ju på långa voltor igen nu

Kommer ihåg när man var ute på krogen i Motala en gång runt 2008 och Clark Olofsson satt vid ett bord precis vid ingången till entrén på Brygget. Han satt med någon och de råknarkade. Helt öppet. Stod massa ordningsvakter och även polisen några meter ifrån hela tiden och agerade inte. Det skullefå sin förklaring då han hade telefonavlyssning och några månader senare greps och fick ett långt fängelsestraff. Annars har jag aldrig sett han i Motala mer än den gången.

Annars finns ingen organiserad brottslighet i Motala. Det är väldigt lugnt. Fanns för över 20 år sedan men inte sen dess. Lite knark och lite pundare, men inga tungt kriminella.
Citera
2017-12-21, 14:01
  #29
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Annars finns ingen organiserad brottslighet i Motala. Det är väldigt lugnt. Fanns för över 20 år sedan men inte sen dess. Lite knark och lite pundare, men inga tungt kriminella.

Var där lite grann runt millennieskiftet och det stämmer det du skriver, hade ett umgänge som visste det mesta om de flesta och som du säger, mest småtjuvar och tjackon som satt och skruvade ihop/isär saker, och kilade ut och knyckte nya.
Numera har jag ingen koll men det skulle förvåna mig mycket om något förändrats. Mysig liten stad men i alla andra avseenden en håla..
Citera
2017-12-21, 15:43
  #30
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Var där lite grann runt millennieskiftet och det stämmer det du skriver, hade ett umgänge som visste det mesta om de flesta och som du säger, mest småtjuvar och tjackon som satt och skruvade ihop/isär saker, och kilade ut och knyckte nya.
Numera har jag ingen koll men det skulle förvåna mig mycket om något förändrats. Mysig liten stad men i alla andra avseenden en håla..

Vet säkert vilka ett par av de du hängde med är då

Håller med om att Motala är mysigt men en håla. Hade jag inte kommit härifrån hade jag nog velat bort härifrån rätt fort.

Skulle säga att den organiserade brottsligheten i Motala försvann någon gång runt 1997. De som höll på hamnade i fängelse eller så lyckades polisen flytta de till Linköping, Örebro och Västerås. Efter det sen tog lite nynazister över men dessa var mest fjantar även om de gjorde lite brott. Bland annat misshandlade de ihjäl en kille. En gäng vilsna, störda själar som inte mådde bra. Efter dessa nynazister så "tog pundarna över" sedan som knappt kan räknas som småkriminella ens.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2017-12-21 kl. 15:49.
Citera
2018-05-08, 12:40
  #31
Medlem
400Bens avatar
Någon som vet vilka Adidasgänget var? Var väl blattar ute på väster?

Nazisterna i slutet på 90-talet var:

M*tti*s Johan**on
D*niel Jon**on
Rick*rd Petter**on
Robert Petter**on

*=a

**=ss

Sedan en 5:e jag inte vet vem det är.
Citera
2020-01-05, 13:32
  #32
Medlem
400Bens avatar
BC ledare som ska ha varit skriven i Motala, är det han som skötts i Norrköping i December?
Citera
2020-01-05, 16:47
  #33
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzka
Det va väl på det juva 90 talet när adidasgänget härjade runt i motala som man skulle akta sej lite kanske! O så fanns det ju en ett annat gäng som höll i narkotikahanteringen som inte va så roliga heller! Men nu verkar det ju va ganska lungt vad jag vet. rycktas ju lite om att Black cobra ska hålla till där.

Vet du vilka som var adidasgänget? Var i alla fall invandrare ute på väster.

Black Cobra måste vara han som skötts i Norrköping i December? Han var väl med i Adidasgänget med stor sannolikhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Superduperfisk
M16 startade verksamhet Motala för några månader sen

Han som skötts i December var väl ledare för dessa?

Citat:
Ursprungligen postat av Wazupfb
Och jag vet flera personer som sa just att det fanns mer knark i Motala en i dom flesta stor städer runt omkring.

Stämmer bra. Motala var ett litet knarkcentrum förr. Mycket pga det strategiska läget. Mellan Stockholm och Göteborg, mellan Örebro och Jönköping, nära Linköping och Norrköpings osv. Ja ni fattar.

Men ja Motala är lugnare nu sista 20 åren och inga kriminella gäng heller sista 20 åren. De gäng som fanns splittrades av polisen. antingen så flyttade de killarna till Linköping, Västerås eller Örebro eller så hamnade de i fängelse. När de kom ut sedan och var 30-35+ var det inte lika kul längre att hålla på med denna organiserade kriminaliteten då gängen var så utspridda så familjelivet tog över mer.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2020-01-05 kl. 16:50.
Citera
2020-01-07, 09:34
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Någon som vet vilka Adidasgänget var? Var väl blattar ute på väster?

Nazisterna i slutet på 90-talet var:

M*tti*s Johan**on
D*niel Jon**on
Rick*rd Petter**on
Robert Petter**on

*=a

**=ss

Sedan en 5:e jag inte vet vem det är.


Det var någon utav de nazisterna som misshandlade en kille som kallades "Flakke" ute vid Bråstorp? Eller var det Rob*rt W*rn? Minns att han blev väldigt illa misshandlad och järnröret som användes kastades i Varamon.

Kommer ihåg Adidasgänget, stötte dock aldrig på dem. När jag var jätteliten pratades det om en Fård-liga också?
Citera
2020-01-07, 14:27
  #35
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slynjavel
Det var någon utav de nazisterna som misshandlade en kille som kallades "Flakke" ute vid Bråstorp? Eller var det Rob*rt W*rn? Minns att han blev väldigt illa misshandlad och järnröret som användes kastades i Varamon.

Kommer ihåg Adidasgänget, stötte dock aldrig på dem. När jag var jätteliten pratades det om en Fård-liga också?

Skulle tippa på Rick*rd, de andra tre kunde väl hamna i bråk men inte så att de slog sönder folk utan mer bara slogs.

Vet inget om någon "Flakke" men ja RW åkte på rejält med stryk. Han lever väl ett vanligt liv idag med hus, barn osv.

Haha alla minns Adidasgänget men ingen vet vilka de var Börjar kännas mer och mer som en myt

Hehe Fård-liga låter som böndiga WT. Inga jag hört talas om men kan det vara de som höll på med organiserad brottslighet på mitten på 90-talet och var 20+ där ingen idag bor kvar i staden?

Vet att en bodde i Charlottenborg i 18.
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2020-01-07 kl. 14:30.
Citera
2020-01-08, 00:16
  #36
Medlem
Batpools avatar
Inte direkt organiserad brottslighet men jag bodde på väster för många år sedan då det var ett stort gäng av småungar ledd av en viss F*e*rik Ax*lss*n, eller det såg ut som att han var ledare i alla fall. De stod och såg hotfulla ut nere vid Östenssons om dagarna, antagligen på deras raster då de såg ut att gå i låg-mellanstadiet.

Har för mig att dessa misshandlade en eller ett par som var ute och gick med hund. Någon som vet något mer? Minns inte hur länge sedan detta var, skulle tippa på 10 år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback