2023-05-03, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheArGill
Ngon som hrt nt om T*mas G*ube* p sista tiden?

Kollade hans Facebook, o gubben verkar ha sprat ur helt! 😬

Fr de som inte vet r det en 60 rig gubbe som r fastighetssktare och driver eget. Han hyrde ut bostder i riktigt dligt skick till romer. Detta gillade soc d det var billigare n marknaden. Han fick order om att rusta upp bostderna frn Kommunen d det inte hll svensk standard enligt lag. Var kkstder ute p landet. Tex kunde 50 personer bo med 1 toalett i 8 rum. Thomas argumenterade fr att han hjlpte dessa romer och det var bttre n att bo p gatan men alla fattar att han gjorde det enbart fr pengar i plnboken. Dligt underhll = mindre utgifter. Att hyran var mindre n konkurenter r ju sjlvklart d underhllet var mkt smre. Tex ingen ventilation, mgel, vattenskador osv. Alla hyresgster hade valet att bo hos honom eller sova under bar himmel.

Han gjorde inget t dessa rgrder, eller inte tillrckligt i alla fall, och det blev en konflikt mellan honom och Kommunrn. Han frlorade en utdragen process i domstol som var i flera r och som Motala Tidning rapporterade flitigt om. Tidningen fick kritik fr att ge honom ett stt att n ut med sina uttalanden. S de slutade rapportera. Ska in och se vad han skrivit p Facebook sen men han har drivit en blogg under flera r dr han skrivit mkt konstigt och hot mot myndigheter och mnniskor s jag tror jag vet vad som kommmer mtas p hans Facebook. Han r social, trevlig, hndig och rtt driven men han r rasist ut i fingerspetsarna, inte den smartaste, speciell och efter att han frlorade tvisten runt 2015 drivs han av ett hat mot myndigheter.

Tycker dock ej han hr hemma i denna trd. Knappast organiserad brottslighet. Men ja i Motala mtt r det p denna niv det r.

Nr han frlorade tvisten mot Kommunen infrde Soc frbud p att betala ut frsrjningsstd till hans bostder och detta drog ner hela hans verksamhet d alla hans hyresgster princip var invandrare med Soc. Inga svenskar eller folk med riktiga jobb ville bo hos honom. Innan det sprade ut bodde svenskar hos honom ngra mnader sen trttnade de o flyttade.
Senast redigerad av 400Ben 2023-05-03 kl. 19:05.
Citera
2023-05-03, 19:08
Medlem
Det ryktas ju en del om att det sljs en hel del under disken p nt loppis som han har. Sanningshalten vet jag dock inget om!
Citera
2023-05-03, 19:49
Medlem
Kollar igenom TG logg p Facebook nu. Han verkar vara i tvist med 2 hyresgster. Dessa har polisanmlt honom fr misshandel. Han har anmlt de till Soc pga deras barn. Denna kvinna har varit i hetluften innan. Det var nt om att hon misshandlade/vanvrdade sina djur.

Finns massa klipp. Fattar inte varfr TG gr runt och tar kort p deras bil. Suck...

TG lgger ven ut bild p ngon som skitit i att betala hyra och ltit borgonren betala. TG gr sig helt klart skyldig till frtal ofta.

Det blir s hr med TG och WT hyresgster.
Citera
2023-05-24, 01:31
Medlem
Hrde rykten om ngon man vid namn N*r / N*ur som man skulle hlla sig borta ifrn. Tydligen ganska hg rang i den organiserad brottslighet i Motala.
Har tyvrr inget efternamn.
Ngon som vet ngot ?

ven att delar av xteam medlemmar skulle finnas och styra och stlla i Motala ?
* = O
Citera
2023-06-22, 16:34
Medlem
Ngon som vet vad den dr skottlossningen mot en port p Ekn handlade om? Har gngbrken ven ntt Motala nu?
Citera
2023-08-19, 17:26
Medlem
Vad hnde med den tjocka rvslickaren Jonathan Granath?

Ser att han plstligt har skyddade uppgifer LOL! jaja, han kanske inte hr til mnet lngre iofs d han numera er polis
Citera
2023-08-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasanningen100
Vad hnde med den tjocka rvslickaren Jonathan Granath?

Ser att han plstligt har skyddade uppgifer LOL! jaja, han kanske inte hr til mnet lngre iofs d han numera er polis

Brrtta mer om honom. Hittar honom p Facebook, har gemensamma vnner men knner inte igen. Har WT-hund.

Mnniskor som r fittor brukar bli poliser.
Citera
2023-08-20, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Brrtta mer om honom. Hittar honom p Facebook, har gemensamma vnner men knner inte igen. Har WT-hund.

Mnniskor som r fittor brukar bli poliser.

https://anonymfile.com/AaWzP/b1350-18.pdf - Han har aldrig haft ngon ledande roll i ngot och mest tagit ordrar frn folk. Han var nog snll innerst inne och hade skert egen vilja men hans oskerhet gjorde att han bara gick dit folk peka och sa det folk bad han om.

Ngon som vet vad som utlst att han nu ftt skyddad id?
Citera
2023-10-25, 17:48
Medlem
Thomas Gruber r i farten igen.

Hyresgsten MHQ skriver p Facebook och delar i grupper:

"Okej. S uthgningarna fortstter.
Vi kan ju ta det frn brjan.
Nr vi flyttade in S gav Tomas Gruber (hyresvrden) oss tilltelse till att lna hans slpkrra S vi kunde hmta alla vra saker, s vi gjorde det. Vi stllde tillbaka den p samma stlle & i samma skick som den var nr vi lnade den. Men helt pltsligt s var ju inte det okej och han skickade vldigt otrevliga sms. Allt detta startade pga en slpkrra.
Efter detta s brjade hyresvrden gra en hna av en fjder av allt, precis allt! Det haglade in otrevliga sms (minst 150 stycken) med diverse hn, trakasserier, frolmpningar osv och 9 av 10 sms skickades p kvllar och ntter.
Vad vi n sa och vad vi n gjorde s var det fel. Vi anmlde fel i bostaden och inget hnde, fr allt var ju vrt fel. Vi hade ju haft snder allt, enligt honom.
Han brjade frflja mig nr jag var ute med barn och hund, han flyttade mitt barns sandlda med vld s den gick snder, han fotade oss nr vi var & handlade, och kunde ringa till oss mitt i ntterna.
Han la brev vid flera tillfllen i vran brevlda med diverse olika anklagelser och phitt, han gjorde falska anmlningar till polisen och socialen, han bytte ls p kllardrren s vi inte fick tkomst till varken vrt frrd eller tvttstugan (vi hade ingen tvttmaskin i lgenheten) och detta gjorde han fr att vi "inte gjorde som han sa" (vi fattade aldrig vad vi gjorde fr fel). Han anklagade oss fr att aldrig rasta hundarna, han vgrade starta vrmen "fr att lra oss en lxa", han kunde gapa p oss om vi visade oss ute nr han var dr, och tillslut gick det s lngt s han misshandlade min man & hotade med att lsa in mig I kllaren. Vi kunde allts inte stanna kvar i lgenheten, s vi fick packa vskor och ka drifrn. Vi har ftt ka dit och packa i omgngar och kra saker drifrn nr man vet att han inte har varit dr, just fr att undvika att bli filmad, anklagad och gapad p.

(Dela grna)"
Citera
2023-10-25, 17:52
Medlem
Thomas har annars en video p Facebook publicerad fr 3 dagar sedan angende denna tvist med hyresgsten och hur de lmnade lgenheten.

Googla ven "Thomas Gruber Flashback" s ser ni att han nmns i flera trdar.
Senast redigerad av 400Ben 2023-10-25 kl. 18:10.
Citera
2023-12-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Thomas har annars en video p Facebook publicerad fr 3 dagar sedan angende denna tvist med hyresgsten och hur de lmnade lgenheten.

Googla ven "Thomas Gruber Flashback" s ser ni att han nmns i flera trdar.

Thomas Gruber r p gng igen. Sljer/hyr nu lokalen som ligger i huset bakom Shell/7-Eleven, om du vet vilket jag menar.

https://www.facebook.com/groups/1819...27087840840273
Senast redigerad av Batongbella 2023-12-27 kl. 23:03.
Citera
2023-12-28, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasanningen100
https://anonymfile.com/AaWzP/b1350-18.pdf - Han har aldrig haft ngon ledande roll i ngot och mest tagit ordrar frn folk. Han var nog snll innerst inne och hade skert egen vilja men hans oskerhet gjorde att han bara gick dit folk peka och sa det folk bad han om.

Ngon som vet vad som utlst att han nu ftt skyddad id?

Lnken fungerar inte, kan du lgga upp filen igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in