Citat:
Varför skriver du in andra betydelser i mina ord än de jag själv skriver? Jag har absolut inte dukat under, jag står fortfarande stark och har aldrig haft för avsikt att utmåla mig som martyr. Att jag tog upp min bakgrund var för att jag ansåg det vara relevant i diskussionen.
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Cry me a river hörru. Jag blev också trakasserad under större delen av skoltiden, för det enkla faktumet att jag inte ville följa med normen. Skillnaden mellan dig och mig är att jag insåg att jag inte hade gjort något fel och att de andras pissiga behandling av mig var helt ogrundad och orättfärdigad, så jag gjorde motstånd istället, och har fortsatt med det till idag. Du å andra sidan valde att duka under, och se mobbning som en sorts självklarhet.
Citat:
Exakt hur kan du vara säker på att jag inte gjorde det? Satt du i bänken bredvid min?
Du svalde skiten. Jag spottade tillbaka det i ansiktet på de som försökte få mig att må sämre. Trist att du inte gjorde detsamma som jag. 

Citat:
Om du väljer att kalla mig för mobbare för att jag, liksom du, har en åsikt och för att jag, liksom du väljer att stå för den, så fine. Jag vill inte kalla det mobbing. Att bedriva experiment på sina barn kallar jag mobbing.
Och ändå väljer du att mobba dessa föräldrar för att de inte "tycker som du". För vadå? För att de har skaffat en ungjävel och vill uppfostra den på ett annat vis än den allmänt vedertagna normen?
Citat:
Nej, jag har faktiskt svårt att se hur mitt ställningstagande kan ens tyckas rättfärdiga mobbing det minsta.
Märker du inte att du mer och mer håller på att framställa dig själv som det du säger dig avsky, och faktiskt blev trakasserad av genom större delen av skoltiden? Bra jobbat hörru!
Citat:
Du har uppenbara problem med att tolka min text. Varför väljer du att lägga in dessa värderingar i det jag skriver? Varför är du så arg?
Nej som du ser så är det väldigt klokt i detta fall. Det som inte är klokt är att du inte märker din egna transformering till det som du säger dig avsky. Men ta det inte så hårt. Självförnekelse är ett vanligt förekommande drag.
Citat:
Om du tror att man är mer emot systemet bara för att man står utanför en tennishall och kastar gatsten så är det upp till dig. I så fall förpassar jag dig till den grupp som jag faktiskt inte orkar eller känner för att diskutera med. Det finns olika sätt att bedriva krigföring och jag både har varit och är fortfarande duktig på att välja mina strider. Att bekämpa mobbning är något som jag brinner starkt för precis som du.
Jag blundar inte för det, tvärtom jag bekämpar det i både ord och handling. Du kanske väljer att se på dig själv som ett "offer för mobbning" och att det bara är "skönt att slippa" nu. Jag valde istället att föra krig mot alla som behandlade mig illa under denna tiden, och fortsätter än idag.
Citat:
Du argumenterar, ja. Men lyssnar du på vad den du debatterar med säger? Jag tvivlar på det. Och om din målsättning är att reducera folk till mänskliga vrak, är inte du precis lika illa som de du säger dig vilja bekämpa?
Det handlar alltså inte om att jag blundar för något. Det handlar om att jag skyltar aktivt med hur jävla avvikande jag är, och aktivt smutskastar alla normaliserade kloner. Ett präktigt långfinger rest åt alla mobbare alltså, för att de ska dras ut i ljuset som de idioter de är. Och därefter argumenterar jag omkull dem tills de bara har blivit reducerade till mänskliga vrak.
Citat:
Anledningen till att du skriver såhär misstänker jag är för att du mer är intresserad av just kampen. Jag skulle faktiskt vilja gå så långt att jag vågar påstå att det egentligen inte spelar dig någon roll vad du kämpar emot så länge du får kämpa mot något. N'est pas?
Sen om det faktiskt löser något eller gör någon visare, det är irrelevant. Jag vill ju hellre dö vetandes om att jag stod för min sak, än att dö och vet att jag bara lät orättvisor som hade drabbat mig bero. Men jag är ju rätt fantastisk också, till skillnad från resten av det normativa packet.
Citat:
Visa mig var jag skrev att jag trodde att politikernas debatter skulle kunna åstadkomma något så är du snäll. Jag har aldrig sagt att politikerna är rätt personer att ändra på det här. Precis som du skriver så måste hela samhället göra en kollektiv uppryckning för att visa att mobbning är något som inte accepteras. Att lägga ut det som kan tillämpas via direktdemokrati på entreprenad är bara att gå en onödig omväg. Vi behöver ingen minister som säger "mobbare är dumma" efter att ha läst en lång utredning om ämnet och haft ärendet skickat till olika utskott hit och dit, det förstår jag också. Varför du ens blandar in politikerna i diskussionen har jag dock svårt att förstå. Däremot håller jag inte med dig om att samhället måste producera fram fler "galningar", utan tycker istället att vi ska ta hand om de som redan finns på ett bättre sätt, men därmed inte sagt att samhället ska betrakta dessa "muppar" som offer.
Det spelar ingen roll om mobbning försvinner i vår tid eller ej, huvudsaken är att folk vägrar göra mobbarna till viljes genom att inte avvika från normen. Ju fler avvikande galningar som produceras, desto bättre. Att fortsätta "rätta sig i leden" kommer bara att behålla status quo, och det spelar ingen roll vad för förändringar några jävla politiker i riksdagen försöker implementera. Politiker och sociala myndigheter är värdelösa när det kommer till att orsaka förändring. Så har det alltid varit, och kommer så att förbli.
Citat:
Vad skulle hända om alla dessa elevers föräldrar bestämde sig för att lära sina barn att grisar kan flyga eller att påskharen finns på riktigt? Ditt hypotetiska fall håller rent ideologiskt och hypotetiskt, men det stannar också på det stadiet med största sannolikhet. Det är intressant att du verkar tro dig veta hur alla dessa föräldrar tänker och reagerar. Vet du vad de åt till middag också? Jag har alltid blivit uppmuntrad av både föräldrar, lärare och vänner att fortsätta att vara den jag är, vad folk än säger/tycker/tänker om det och det har jag också varit. På gott och ont. Men nu tycker jag att vi lämnar mig och fokuserar på Pop.
Så tänk hypotetiskt. När lille "Pop" går i skolan så kommer denne att vara i en skolklass av lika gamla elever. Vad skulle hända om alla dessa elevers föräldrar bestämde sig för att lära sina barn vikten av tolerans av andras egenheter? Att man inte har rätt att hacka på någon bara för att denne är "avvikande" på något sätt, samt att deras föräldrar uppmuntrar sina egna barns egenheter. Det hade varit intressant att se, men tyvärr så är till och med FÖRÄLDRARNA till dessa jävla ungar av åsikten att man ska vara så "normal" som möjligt, och detta smittar av sig på deras ungar som får ta dessa åsikter med sig till plugget.