2009-03-09, 07:26
Medlem
Beldarans avatar
Alltså, dom kommer ju bara kunna dölja könet ett litet tag, sen kommer det fram.
Barnet kommer nog inte påverkas alls.

Det kommer ju en tid när barnet själv kommer undra om inte annat och vad ska dom säga då? -"Du är flicka/pojke, men det får du inte säga till någon. Det är en hemlis".

Nä, ännu en inte så genomtänkt idé.

Håller dom inne med sina kön också? Eller dom är redan förlorade i den stora kampen mot orättvisa?
Citera
2009-03-09, 08:25
Medlem
flexators avatar
Stackars barn, vilket djävla vänster flum som helst får visst skaffa barn. Kan ge mig fan på att det är akademiskt flumpack oxå.
Citera
2009-03-09, 09:20
Medlem
Fekkes avatar
Edit: Rtfa
Citera
2009-03-09, 13:10
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Jag kan inte heller förstå varför någon ska behöva bli söndermobbad i skolan. Mobbning har, som bekant aldrig en vettig eller rättvis grund. Det är alltid mobbarna som gör fel, och skulden ska enbart placeras på dem...
Det går inte att förstå hur mobbare tänker och det är klart att det är mobbarna som gör fel, men om man ökar förutsättningarna för mobbning på det här sättet så får man räkna med att ta de striderna när de kommer också. Jag menar barnet är 2,5 år (för er som inte läst artikeln ) och går i killkläder vissa dagar och tjejkläder andra dagar. Det kommer att få problem på högstadiet/gymnasiet om man inte sätter det på Walldorfskolan i Järna.

Och jo, genom att sätta skygglappar på sin unge och agera som om den vore helt könsneutral anser jag att föräldrarna skäl en stor bit av barnets identitet. Genom att inte låta barnet gå på dagis berövar de det möjligheten att hitta ens några kamrater som skulle kunna tänka sig att acceptera det här vänsterflummet när de väl går i skolan också (jag grundar det på att man inte slutar vara kompis med en vän man känt hur länge som helst bara för att man inser att den är konstig när man blivit lite äldre)... Som någon sa tidigare så borde barnet omhändertas. Det är inte rätt att experimentera med små barn på det här sättet.
Citera
2009-03-09, 19:15
Bannlyst
Jag tycker det är utomordentligt larvigt. Det är ju såna här puckskallar som skapar skillnader mellan könen, och problem med att vara man eller kvinna.

Var håller soc hus, undrar man...
Citera
2009-03-10, 00:30
Medlem
Ungen kommer att bli mobbad, könsförvirrad och ta livet av sig när denne är femton.
Citera
2009-03-10, 20:48
Medlem
Cosmominds avatar
Synd att föräldrarna är för fega för att gå ut med sina riktiga namn, är väl rädda för att bli anmälda till soc, och det är vad dem förtjänar att bli. Precis som någon tidigare sa så avskärmar det snarare "pop" från världen, och kommer skapa stora problem för stackars "pop". Jag tycker det är ok att föräldrar har fucked upp ideér, men att använda sitt barn för att försöka bevisa någon genusflummtes som denna är bara grymt.
Citera
2009-03-10, 22:04
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Det går inte att förstå hur mobbare tänker och det är klart att det är mobbarna som gör fel, men om man ökar förutsättningarna för mobbning på det här sättet så får man räkna med att ta de striderna när de kommer också.

Strider som alla är skyldiga att utkämpa. Mobbning existerar enbart för att folk tror att det är en självklarhet. Mao. är de som bara låter det bero lika skyldiga som mobbarna själva. Kort och gott, ni som tycker att päronen ifråga gör fel som inte rättar sig efter mobbarnas vilja, är för mobbning på ett indirekt sätt. Hur känns det?
Citera
2009-03-10, 22:49
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Strider som alla är skyldiga att utkämpa. Mobbning existerar enbart för att folk tror att det är en självklarhet. Mao. är de som bara låter det bero lika skyldiga som mobbarna själva. Kort och gott, ni som tycker att päronen ifråga gör fel som inte rättar sig efter mobbarnas vilja, är för mobbning på ett indirekt sätt. Hur känns det?
Och du som inte förstår att man bäddar för mobbare, som ju faktiskt inte bryr sig ett skit om att du inte tycker att någon borde behöva mobbas, precis som när man döper ett barn till Grus, Bobbo eller Tigerlilja eller något annat intelligent, hur känns det att vara totalt verklighetsfrånvarande? Ta av dig skygglapparna och inse att föräldrarna är idioter.
Citera
2009-03-10, 23:56
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Och du som inte förstår att man bäddar för mobbare, som ju faktiskt inte bryr sig ett skit om att du inte tycker att någon borde behöva mobbas, precis som när man döper ett barn till Grus, Bobbo eller Tigerlilja eller något annat intelligent, hur känns det att vara totalt verklighetsfrånvarande? Ta av dig skygglapparna och inse att föräldrarna är idioter.

Du är ju alltså helt överens med att man "bäddar för mobbare". Alltså ser du mobbning som något naturligt och självklart, och således rättvist.

Jag å andra sidan anser att mobbare så fort de uppvisar sitt ogrundade beteende ska stigmatiseras och jagas med fackla och högafflar som de arslen de är. Men jag vet inte, jag kanske är konstig som anser att mobbare är idioterna här, och hur idiotiska föräldrarna är i sammanhanget är helt irrelevant. Isåfall är jag hellre "konstig" än att vara rövknullad av rådande situation.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: mobbning existerar endast för att det tillåts existera. För att vissa anser att det är naturligt och på något vrickat sätt "rättvist". Ditt patetiska försök till smädelse kan jag bara tolka som en undertryckt skuldkänsla du har.
Citera
2009-03-11, 00:25
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Du är ju alltså helt överens med att man "bäddar för mobbare". Alltså ser du mobbning som något naturligt och självklart, och således rättvist.

Jag å andra sidan anser att mobbare så fort de uppvisar sitt ogrundade beteende ska stigmatiseras och jagas med fackla och högafflar som de arslen de är. Men jag vet inte, jag kanske är konstig som anser att mobbare är idioterna här, och hur idiotiska föräldrarna är i sammanhanget är helt irrelevant. Isåfall är jag hellre "konstig" än att vara rövknullad av rådande situation.

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen: mobbning existerar endast för att det tillåts existera. För att vissa anser att det är naturligt och på något vrickat sätt "rättvist". Ditt patetiska försök till smädelse kan jag bara tolka som en undertryckt skuldkänsla du har.
Kul att du känner så.

Vad jag säger är att världen inte kommer att förändras bara för att vare sig du eller jag, eller ens 30 pers till tycker att alla mobbare borde skjutas. Som du själv skriver så är det ju trots allt på grund av att en hel del idioter låter mobbing existera som mobbing existerar och att då beröva ett barn från en del av sin identitet när situationen ser ut som den gör är något som i vart fall jag tror kommer komma tillbaka och bita Pop och hans mor och far i arslet när han växer upp.

Att göra vad som står i ens makt som förälder för att eliminera sådana övergrepp som ett sånt här genusmanipulerande experiment kan generera ser jag som något självklart. Men det är klart du har rätt. Jag tycker också att acceptansen är för låg vad gäller folk som sticker ut.

Att du antyder att jag själv skulle vara mobbare är något som faktiskt får mig att le här bakom skärmen, då jag själv blev mobbad ända från första klass till sista året på gymnasiet, just på grund av att folk inte accepterar de som avviker från normen. Mobbing är absolut inget som jag ser, vare sig som naturligt, självklart eller rättvist. Mobbing handlar om att få uppmärksamhet och bekräftelse på någon annans bekostnad genom att förnedra folk (oftast de som är annorlunda på något sätt eftersom de ofta är de lättaste måltavlorna) och det är fan inte ok. Att du skriver så och lägger de orden i munnarna på de som inte tycker som du är fanimej inte klokt.

Om du väljer att blunda för att risken finns att folk inte delar dina och mina värderingar, ja då är det faktiskt du som är ignorant. Jag upprepar därför, ta av dig skygglapparna och inse att folk inte lever i den utopi som vi strävar efter. Ett samhälle helt fritt från mobbing är tyvärr i dagsläget endast en utopi, även om det är en eftersträvansvärd sådan.

Mobbing försvinner inte bara för att du eller jag sitter på ett forum och önskar att den ska göra det. Det krävs förändring från samhällets sida och eftersom jag tror att det tyvärr kommer att dröja ett tag innan den nollvision vi strävar efter för att få fram ett mobbarfritt samhälle realiseras så tvivlar jag på att Pop inte kommer att få känna av samma smärta som jag och de flesta andra som blev mobbade under uppväxten känt. Därför tycker jag att det är oansvarigt av föräldrar att leka och dabba med könsroller på det här sättet.

Jag är av den uppfattningen att vi ska leva i ett samhälle där människor inte ska blir utsatta för förnedring, förtryck eller diskriminering bara för att de ser ut på ett visst sätt eller agerar på ett visst sätt, men att blint tro att ett socialt problem som mobbing ska försvinna bara för att varken du eller jag accepterar mobbing är naivt. Att tro motsatsen är inte att vika sig för mobbarna.

Folk får stå vart fan de vill ideologiskt för mig, kvinnor ska kunna gå nakna genom parkerna varma sommarnätter om de vill utan att bli antastade eller på annat sätt objektifierade eller förnedrade, bögar ska få gifta sig precis som heterosexuella fått göra om de nu känner att de vill göra det, men när det ska experimenteras och saker ska börja gå ut över små individer som inte själva har något att säga till om i frågan bara för att dess föräldrar är naiva och tror att de kan skydda sitt barn genom att neka det en identitet och samtidigt vägra denna lilla individ att få gå på dagis och träffa andra jämnåriga barn att integreras med (vänner som antagligen följer med en under hela skolgången), då tycker i vart fall jag att något är galet.

Förstår du inte vad jag menar nu så kan du ju inte vara riktigt kry...
Citera
2009-03-11, 01:35
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Att du antyder att jag själv skulle vara mobbare är något som faktiskt får mig att le här bakom skärmen, då jag själv blev mobbad ända från första klass till sista året på gymnasiet, just på grund av att folk inte accepterar de som avviker från normen.

Cry me a river hörru. Jag blev också trakasserad under större delen av skoltiden, för det enkla faktumet att jag inte ville följa med normen. Skillnaden mellan dig och mig är att jag insåg att jag inte hade gjort något fel och att de andras pissiga behandling av mig var helt ogrundad och orättfärdigad, så jag gjorde motstånd istället, och har fortsatt med det till idag. Du å andra sidan valde att duka under, och se mobbning som en sorts självklarhet.

Du svalde skiten. Jag spottade tillbaka det i ansiktet på de som försökte få mig att må sämre. Trist att du inte gjorde detsamma som jag.

Citat:
Mobbing är absolut inget som jag ser, vare sig som naturligt, självklart eller rättvist. Mobbing handlar om att få uppmärksamhet och bekräftelse på någon annans bekostnad genom att förnedra folk (oftast de som är annorlunda på något sätt eftersom de ofta är de lättaste måltavlorna) och det är fan inte ok.

Och ändå väljer du att mobba dessa föräldrar för att de inte "tycker som du". För vadå? För att de har skaffat en ungjävel och vill uppfostra den på ett annat vis än den allmänt vedertagna normen?

Märker du inte att du mer och mer håller på att framställa dig själv som det du säger dig avsky, och faktiskt blev trakasserad av genom större delen av skoltiden? Bra jobbat hörru!

Citat:
Att du skriver så och lägger de orden i munnarna på de som inte tycker som du är fanimej inte klokt.

Nej som du ser så är det väldigt klokt i detta fall. Det som inte är klokt är att du inte märker din egna transformering till det som du säger dig avsky. Men ta det inte så hårt. Självförnekelse är ett vanligt förekommande drag.

Citat:
Om du väljer att blunda för att risken finns att folk inte delar dina och mina värderingar, ja då är det faktiskt du som är ignorant. Jag upprepar därför, ta av dig skygglapparna och inse att folk inte lever i den utopi som vi strävar efter. Ett samhälle helt fritt från mobbing är tyvärr i dagsläget endast en utopi, även om det är en eftersträvansvärd sådan.

Jag blundar inte för det, tvärtom jag bekämpar det i både ord och handling. Du kanske väljer att se på dig själv som ett "offer för mobbning" och att det bara är "skönt att slippa" nu. Jag valde istället att föra krig mot alla som behandlade mig illa under denna tiden, och fortsätter än idag.

Det handlar alltså inte om att jag blundar för något. Det handlar om att jag skyltar aktivt med hur jävla avvikande jag är, och aktivt smutskastar alla normaliserade kloner. Ett präktigt långfinger rest åt alla mobbare alltså, för att de ska dras ut i ljuset som de idioter de är. Och därefter argumenterar jag omkull dem tills de bara har blivit reducerade till mänskliga vrak.

Sen om det faktiskt löser något eller gör någon visare, det är irrelevant. Jag vill ju hellre dö vetandes om att jag stod för min sak, än att dö och vet att jag bara lät orättvisor som hade drabbat mig bero. Men jag är ju rätt fantastisk också, till skillnad från resten av det normativa packet.

Citat:
Mobbing försvinner inte bara för att du eller jag sitter på ett forum och önskar att den ska göra det. Det krävs förändring från samhällets sida och eftersom jag tror att det tyvärr kommer att dröja ett tag innan den nollvision vi strävar efter för att få fram ett mobbarfritt samhälle realiseras så tvivlar jag på att Pop inte kommer att få känna av samma smärta som jag och de flesta andra som blev mobbade under uppväxten känt. Därför tycker jag att det är oansvarigt av föräldrar att leka och dabba med könsroller på det här sättet.

Det spelar ingen roll om mobbning försvinner i vår tid eller ej, huvudsaken är att folk vägrar göra mobbarna till viljes genom att inte avvika från normen. Ju fler avvikande galningar som produceras, desto bättre. Att fortsätta "rätta sig i leden" kommer bara att behålla status quo, och det spelar ingen roll vad för förändringar några jävla politiker i riksdagen försöker implementera. Politiker och sociala myndigheter är värdelösa när det kommer till att orsaka förändring. Så har det alltid varit, och kommer så att förbli.

Så tänk hypotetiskt. När lille "Pop" går i skolan så kommer denne att vara i en skolklass av lika gamla elever. Vad skulle hända om alla dessa elevers föräldrar bestämde sig för att lära sina barn vikten av tolerans av andras egenheter? Att man inte har rätt att hacka på någon bara för att denne är "avvikande" på något sätt, samt att deras föräldrar uppmuntrar sina egna barns egenheter. Det hade varit intressant att se, men tyvärr så är till och med FÖRÄLDRARNA till dessa jävla ungar av åsikten att man ska vara så "normal" som möjligt, och detta smittar av sig på deras ungar som får ta dessa åsikter med sig till plugget.

Mao. så gör föräldrar som inte fokuserar så mycket på att normalisera sin unge helt rätt.

Citat:
Jag är av den uppfattningen att vi ska leva i ett samhälle där människor inte ska blir utsatta för förnedring, förtryck eller diskriminering

Det var väl gulligt. Du är väl också medveten om att ditt sätt att tänka bara leder till att människor kommer bli utsatta för förnedring, förtryck och diskriminering. Om inte de som är avvikande ska uppmuntras till att säga ifrån, vem ska då göra det åt dem? Du? Som inte ens vågade säga ifrån när du själv blev mobbad? Du som går och släpar på en typisk mobbarmentalitet (med tanke på ditt öppna förakt mot dessa föräldrar som inte tänker som du) trots att du säger dig avsky mobbning? Jorden anropar Bob Lunta! DU HYCKLAR!

Citat:
bara för att de ser ut på ett visst sätt eller agerar på ett visst sätt, men att blint tro att ett socialt problem som mobbing ska försvinna bara för att varken du eller jag accepterar mobbing är naivt. Att tro motsatsen är inte att vika sig för mobbarna.

Jag vill hävda att tron på att lösningen kommer komma från politik eller sociala myndigheter är ännu mer naivt. För övrigt tror inte jag på att mitt agerande kommer att få mobbning att försvinna, men DET SPELAR INGEN ROLL. Resultatet är inte av intresse, och ju fler människor som resonerar på samma sätt, men ändå väljer sida, desto snabbare kommer lösningen.

Citat:
Folk får stå vart fan de vill ideologiskt för mig, kvinnor ska kunna gå nakna genom parkerna varma sommarnätter om de vill utan att bli antastade eller på annat sätt objektifierade eller förnedrade, bögar ska få gifta sig precis som heterosexuella fått göra om de nu känner att de vill göra det, men när det ska experimenteras och saker ska börja gå ut över små individer som inte själva har något att säga till om i frågan bara för att dess föräldrar är naiva och tror att de kan skydda sitt barn genom att neka det en identitet och samtidigt vägra denna lilla individ att få gå på dagis och träffa andra jämnåriga barn att integreras med (vänner som antagligen följer med en under hela skolgången), då tycker i vart fall jag att något är galet.

Så kvinnor ska kunna gå nakna genom parkerna utan att bli antastade, men föräldrar och deras ungar som är avvikande på något sätt får "skylla sig själva"? Eller vad är det du försöker säga? Tyvärr, det finns inge många veliga gråzoner att ställa sig på i frågan. Antingen skiter du i vilket, eller så är du för mobbning, eller emot det. Jag vet vilken sida jag står på, vet du vilken du står på?

Om päronen ifråga nu har valt att inte skriva ungens könsidentitet i sten, hur låter de isåfall något "gå ut över" ungjäveln ifråga genom att välja att INTE hjärntvätta ungen till att den ska vara av ett visst kön? Mår ungen dåligt av att få välja sin identitet själv? Och isåfall, kan du komma med några vetenskapliga fakta ifrågan? Jag gissar att du kommer komma med intetsägande plattityder som: "undersökningar visar att avvikande barn blir mobbade i skolan", och då kommer jag gladeligen slå dig i skallen med idiot-pinnen, men du får en chans att överraska mig. Slösa inte bort den.

Citat:
Förstår du inte vad jag menar nu så kan du ju inte vara riktigt kry...

Det jag förstår är att du i tråden har valt att framställa dig själv som en hycklande martyr. Och att du inte är särskilt bra på att framföra argument för din sak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in