Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-08, 21:19
  #1
Medlem
Jag har ett väldigt stort problem med plugget.

När jag kommer hem så kan jag inte slappna av och sätta mig in i andra saker. Istället ligger plugget kvar i sinnet och mer eller mindre hindrar mig från andra glädjeämnen. Ständigt känner jag skolans närvaro i min vardag. Vare sig det är helg, dag, kväll eller morgon. Detta sliter jätte mycket på mig.

Hur gör ni för att slippa detta? Har ni några tips åt mig?
Citera
2009-03-08, 21:21
  #2
Medlem
Man super.
Citera
2009-03-08, 21:21
  #3
Avstängd
olldons avatar
Ligger du efter?
Citera
2009-03-08, 21:22
  #4
Medlem
p0wnis avatar
Exakt samma hos mig... det hjälper inte att plugga mer heller, tentamen bara närmar sig och närmar sig och alltid har man tanken i bakhuvudet vad man än gör.

Uppskattar om ngn har tips jag med :P...
Citera
2009-03-08, 21:24
  #5
Medlem
hawaruss avatar
Ta en lugnande spliff eller något, kan ju alltid plugga klart, ta reda på den "suddiga" delen i plugget som du inte kan till 100%!
Citera
2009-03-08, 21:27
  #6
Medlem
Proformances avatar
Plugga mer
Träna
Supa
Citera
2009-03-08, 21:31
  #7
Medlem
Crackiesmallss avatar
Jag kanske inte tillför tråden något, men jag har en bra bit att åka från skolan & påvägen hem stänger jag ute allt vad plugg heter, kommer hem sätter mig vid datorn eller drar till nån polare & softar med ett par kalla öl, eller bara går & lägger mig.
Sämre betyg? Kanske.
Mår jag bra av detta? Absolut.
Citera
2009-03-08, 21:31
  #8
Medlem
ge fan i att prestera så bra gör läxorna dagen innan..lärarna verkar fan inte bry sig om man lämnar in ändå
Citera
2009-03-08, 21:33
  #9
Medlem
orkarNs avatar
Tycker inte att det går att mota bort med konventionella metoder. Den evigt närvarande ångesten över att man kunde spendera tiden med bättre saker är en del av livet som student - klarar du det inte kan du väl ta ett vanligt jobb i ett år. Visst är man lugn när man sitter hemma, men fritiden tenderar att bli så jävla ostimulerande när man inte har någon press på sig.
Citera
2009-03-08, 21:35
  #10
Medlem
greken1234s avatar
Beroende på vart du pluggar. Sök hjälp hos skolsyster de har erfarenhet av sånt här. Låter som en typisk stressymptom.
Citera
2009-03-08, 21:39
  #11
Medlem
belaruss avatar
När det gäller studier så premieras inte hårt arbete. Skit i betygen (det finns ingen korrelation mellan hur mycket man tjänar och hur bra betyg man hade, och jag antar att det är framtida jobb som driver TS). SKit också i hedern. Gör så absolut lite som bara är möjligt. I dagens svenska skola är det omöjligt att inte bli godkänd, framförallt på högskolenivå, om man bara göra obligatoriet.

Gör du som föreslagits kommer du att upptäcka att studier är himmelriket. Grö du inte så kommer studier, vilket du redan märkt, vara ett helvete. Kännetcknande för en akademisk uppgift är att den aldrig riktigt blir klar.
Citera
2009-03-08, 21:47
  #12
Medlem
TheGames avatar
Finn något som gör att skolan inte känns så livsavgörande. Det är okej att bara bli godkänd eller hamna efter ibland, se bara till att du har något annat att falla tillbaka till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback