Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-08, 16:47
  #1
Avstängd
Nicke1s avatar
Hejsan, jag har chans att få lägenhet i Bredäng (svenska bostäder), Skogås (västra skogås) och Jordbro (Graflunds lägenheter som ligger vid Kullerstensvägen/Klapperstensvägen).

Vilken av dessa ska jag välja?
Jag vill ej bo i ett invandrar dominerat ghetto där det är stökigt och bråkigt....


Bredäng ligger nära stan och Mälarhöjden så det är ett +
Skogås har mycket villa och bostadsrätter och höjer ju attraktionsvärdet på området, dock ligger dessa i Östra Skogås, men ändån.

Jordbro vet jag inte så mycket om, men då jag var där så såg jag en del radhus och villor. Någon som vet mer och är mer bekant med dessa förorter
__________________
Senast redigerad av Nicke1 2009-03-08 kl. 16:54.
Citera
2009-03-08, 16:52
  #2
Medlem
om jag fick välja själv, utan att kolla på objekten utan endast i vilket område jag skulle bosätta mig i, hade jag nog valt skogås. dels för att bredäng kan jämlikt med ett turkiet med kallt klimat och att jordbro är långt långt borta.

dock förutsätter jag att du har bil, inte så kul o åka kommunalt skogås in till stan osv.
Citera
2009-03-08, 16:59
  #3
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myc0s
om jag fick välja själv, utan att kolla på objekten utan endast i vilket område jag skulle bosätta mig i, hade jag nog valt skogås. dels för att bredäng kan jämlikt med ett turkiet med kallt klimat och att jordbro är långt långt borta.

dock förutsätter jag att du har bil, inte så kul o åka kommunalt skogås in till stan osv.



Jag har bil men åker även kommunalt ibland, jo Jordbro ligger långt, men vissa säger att det är lugnt och trivsamt där medans andra säger att det är en orolig förort... egentligen så är inte avstånd til stan det viktigaste utan det är mer att man ska känna sig trygg och säker på sitt område
Citera
2009-03-08, 17:02
  #4
Medlem
Hur har du fått erbjudanden om lägenheterna i Bredäng och Skogås, via bostadsförmedlingen?
Citera
2009-03-08, 17:42
  #5
Medlem
Snurrens avatar
Jordbro ligger långt åt fanders, Bredäng ligger vid T-banan och nära stan - det skulle jag välja. Stockholm har lägre komunalskatt än Huddinge, ytterligare en fördel.
Citera
2009-03-08, 17:42
  #6
Medlem
Exaktes avatar
Bredäng ligger nära Mälarhöjden, ja, men Bredäng i sig är ett riktigt invandrargetto så förstår inte ditt resonemang där riktigt.

80-90% invandrare och en del gäng med tonåringar som driver omkring på kvällarna, eftersom du skrev att du inte letar efter något sånt skulle jag inte rekommendera just Bredäng.
Citera
2009-03-08, 17:55
  #7
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellun
Hur har du fått erbjudanden om lägenheterna i Bredäng och Skogås, via bostadsförmedlingen?


Jepp via bostadsförmdelingen
Citera
2009-03-08, 17:57
  #8
Medlem
von Hindenburgs avatar
Alla tre områdena är invandrarghetton men värst är Bredäng.

Jag är inte hundra på hur Skogås är men vet att Jordbro är ganska illa. Skogås ligger närmare stan så jag skulle välja det.
Citera
2009-03-08, 17:58
  #9
Avstängd
Nicke1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Bredäng ligger nära Mälarhöjden, ja, men Bredäng i sig är ett riktigt invandrargetto så förstår inte ditt resonemang där riktigt.

80-90% invandrare och en del gäng med tonåringar som driver omkring på kvällarna, eftersom du skrev att du inte letar efter något sånt skulle jag inte rekommendera just Bredäng.


Okej låter inte trevligt

Nja jag tänkte att Bredäng skulle vara lugnare med sin "finare" granne Mälarhöjden och att mälarhöjds folk kanske vistas i bredäng
Citera
2009-03-08, 17:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Okej låter inte trevligt

Nja jag tänkte att Bredäng skulle vara lugnare med sin "finare" granne Mälarhöjden och att mälarhöjds folk kanske vistas i bredäng

Jordbro går fetbort. Har rätt stora problem med affärer som flyttar från centrum pga av vandalism och grejer. Finns visserligen bättre områden där med men du måste ju fortfarande åka samma väg som packet.
Citera
2009-03-08, 18:08
  #11
Medlem
Skogås utan tvekan. Jordbro är inte ett trevligt område. Ta en tur dit och titta dig omkring så kan du nog stryka Jordbro direkt från dina tre alternativ.
Citera
2009-03-08, 18:09
  #12
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Okej låter inte trevligt

Nja jag tänkte att Bredäng skulle vara lugnare med sin "finare" granne Mälarhöjden och att mälarhöjds folk kanske vistas i bredäng

Nja, de enda från Mälarhöjden som vistas i Bredäng skulle jag säga är lite familjer som tar bilen dit på helgen och handlar, skulle inte direkt säga att de vistas där.

Fördelen med Bredäng jämfört med de två andra är ju ändå läget, så tycker valet beror lite på vad du prioriterar, om du föredrar att ha det fint utanför dörren men lite längre till allt eller om du föredrar att ha nära till allt men stökigare utanför dörren

Edit: Skulle inte påstå att Jordbro är ett alternativ, skulle antingen välja Skogås för att det är ett ok område i sig, eller Bredäng för läget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback