Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Ta inte i så du spräcker livstycket.
Sorry, jag blev alldeles till mig där. Det handlar om att sätta sig in i hur ni tänker, hur ni går igång. Allt för att upprätthålla patriarkatet till varje pris.
Citat:
Att barn får vara barn i första hand och kön i andra hand är nog inte likställt med förtryck, förföljelse, fördrivning och förintelse.
Om det innebär att använda barnen som usla labbråttor och som sista desperata medel i queerteorins ädla könskamp, så skulle jag nog använda dom orden, jo.
Citat:
Jag förstår uppriktigt inte varför det är så upprörande att man aktivt försöker åstadkomma en situation där barn får vara sin person.
Bäste medsyster, för länge sedan har genusvetenskapens våta drömmar slutat göra mig upprörd. Man blir van. Att du däremot inte kan förstå att det är fullt möjligt att tillhöra gruppen "flicka" men ändå kunna leva och verka som en alldeles egen liten individ med alla möjligheter framför sig - kort och gott få förutsättningar till ett gott liv, det är möjligen något att uppröra sig över. Men det lämnar jag över till någon annan.
Citat:
Då förstår jag inte vad du har att invända mot föräldrarnas val i det aktuella fallet. De gör ju något och sitter inte och väntar på att någon annan ska göra det.
Nix, du förstår inte. Något jag dock förstod från början.