• 1
  • 2
2009-03-07, 04:19
Medlem
MagnumSharps avatar
Detta är en fråga som jag och några vänner har diskuterat ett antal gånger. Vi alla har kommit fram till att det utan tvekan är Pink Floyds sämsta skiva, och i mitt fall den ända jag överhuvudtaget inte kan lyssna på, om man bortser från livedelen. Jag tyckte bara att det vore kul att veta om det faktiskt finns någon som anser att det är deras bästa skiva.
Citera
2009-03-07, 13:11
Medlem
Skojares avatar
Carefull with that axe, Skojare - alla har rätt till sin åsikt

Jag tycker absolut att Ummagumma är ett av deras bättre album. Här har de hållit flummet på en lagom nivå (jag får ingen behållning alls av grejerna där Syd var med) och kombinerat det med episka toner. Mycket vackert!
Citera
2009-03-07, 14:09
Medlem
Oakenshields avatar
Absolut inte deras sämsta skiva, men absolut inte deras bästa heller. Jag har alltid gillat Ummagumma skarpt, främst givetvis för livedelen men Grantchester Meadows är fin, The Narrow Way spöklikt häftig och Wright's Sysyphus är fin.

Sämsta-skiva-placeringen får The Wall och The Final Cut dela på...
Citera
2009-03-07, 14:18
Medlem
Davesons avatar
Inte den bästa men klart bättre än The Wall
Citera
2009-03-07, 14:40
Medlem
Håller inte med ,The Wakk är enligt mig den bästa.
Citera
2009-03-07, 14:44
Medlem
Absolut inte den sämsta Pink Floyd-skivan, den titeln går till The Dark Side Of The Moon. Japp ni läste rätt, den skivan är skittråkig i mitten och så överhypad att man spyr.
Citera
2009-03-07, 14:47
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoWiOnLe
den skivan är skittråkig i mitten och så överhypad att man spyr.

= The Wall.
Citera
2009-03-07, 20:47
Medlem
Nojlagets avatar
Anser någon att Ummagumma är Pink Floyds bästa skiva?

Vet inte, har inte hört alla deras skivor. Men lustigt att det döpts ett hasch efter denna skiva.
Citera
2009-03-07, 21:38
Medlem
FrasseFloyds avatar
Nepp. Ummagumma innehåller visserligen både Careful with that axe, Eugene och Astronomy devine som jag gillar men den är för psykadelisk för att verkligen tilltala mig. Bäst är Wish you were here och Dark side of the moon. Maken till kompletta skivor är väldigt sällsynta.
Citera
2009-03-08, 15:03
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Nej, deras sämsta skiva är utan tvekan The Final Cut, och de som följde därefter är inte heller de något att ha. The Wall är nog deras mest överskattade skiva, så bra som alla säger att den är, det är den inte i mitt tycke.
Så, Ummagumma är en helt okej skiva som jag egentligen borde införskaffa på CD.
Citera
2009-03-08, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagnumSharp
i mitt fall den ända jag överhuvudtaget inte kan lyssna på

Andra ändor lyssnar du gärna på?
Citera
2009-03-08, 19:43
Medlem
loomiss avatar
Wish You Were Here är nog den jag föredrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in