Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Du tycker inte om emotionellt djup i din musik, stämmer det? Hellre ytligt med fokus på coola och psykedeliska melodier? Du är rätt glad och problemfri till din person, is that right?
Nej, det stämmer inte. Jag uppskattar emotionellt djup. Men inte uttrycksformen det tog sig på The Wall. Svårare än så är det inte. Och nej, jag tycker inte om The Final Cut - om det automatiskt får dig att tro att det är synonymt med att "inte fatta" eller "vara glad och problemfri" är du tyvärr fel ute och jävligt snabb att döma nån som inte tycker som du. The Wall ger mig inget mer än tristess. Den är tråkig och intetsägande helt enkelt, och inte Pink Floyd som jag vill ha dom. Svårare än så är det inte. Vad är problemet?
Och säg inte att jag inte fattar PF's musik, och kalla mig framför allt inte oseriös. Jag råkar inte uppskatta hur PF utvecklades de sista åren. Och jag är den förste att erkänna att Waters skrev bra texter men att han skulle var nån slags be-all-end-all är bullshit.
Med tanke på hur jag avgudar Van Der Graaf (och Peter Hamills soloplattor) ska vi nog inte gå in på emotionellt djup...