2009-03-08, 20:27
Medlem
pazzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Wish You Were Here är nog den jag föredrar.
word. den skivan är så fantastiskt jävla bra! pink floyd ftw!
Citera
2009-03-08, 21:11
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
The Final Cut är ju bra!
Citera
2009-03-08, 22:53
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ni-ar-fjortisar
The Final Cut är ju bra!
Nej fyfan! Den enda bra låten (och den enda som dessutom låter som Pink Floyd) är Not Now John, resten är ett sömnigt Roger Waters-projekt.
Citera
2009-03-09, 12:05
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Nej fyfan! Den enda bra låten (och den enda som dessutom låter som Pink Floyd) är Not Now John, resten är ett sömnigt Roger Waters-projekt.
Du kan ju inte säga att när solot kommer in med trummorna i The Fletcher Memorial Home är dåligt?
Citera
2009-03-09, 12:29
Medlem
Oakenshields avatar
En enda utnämning till av The Wall som deras bästa skiva och jag går lös i bästa AFA-stil på bildskärm och dator!!!
Citera
2009-03-09, 12:44
Medlem
jiwe08s avatar
det är ju bara en massa surranden på ummagumma
Citera
2009-03-09, 15:05
Medlem
Adversariuss avatar
Tycker man att The Final Cut är Pink Floyds sämsta skiva är man dum i huvudet. Eller så har man inte det ringaste förstånd för Waters uttryckssätt. Jag kan ha förstående om man rankar den som deras sämre skivor i och med att den skiljer sig från resten, om än bara marginellt från The Wall, men att klassa ut den som dålig är bara att be om att inte bli tagen seriöst. Det är, enligt mig som inbiten Waters-fantast, deras bästa skiva efter The Wall och jämsides DSOTM och Meddle.
Citera
2009-03-09, 15:06
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
En enda utnämning till av The Wall som deras bästa skiva och jag går lös i bästa AFA-stil på bildskärm och dator!!!
Du tycker inte om emotionellt djup i din musik, stämmer det? Hellre ytligt med fokus på coola och psykedeliska melodier? Du är rätt glad och problemfri till din person, is that right?
Citera
2009-03-09, 15:07
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Du kan ju inte säga att när solot kommer in med trummorna i The Fletcher Memorial Home är dåligt?
Eller skriket som vilar över sista versen i The Gunner's Dream, samt sångnoten som övergår i saxofonsolot. Tidlöst.
Citera
2009-03-09, 16:13
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Jo tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Tycker man att The Final Cut är Pink Floyds sämsta skiva är man dum i huvudet. Eller så har man inte det ringaste förstånd för Waters uttryckssätt. Jag kan ha förstående om man rankar den som deras sämre skivor i och med att den skiljer sig från resten, om än bara marginellt från The Wall, men att klassa ut den som dålig är bara att be om att inte bli tagen seriöst. Det är, enligt mig som inbiten Waters-fantast, deras bästa skiva efter The Wall och jämsides DSOTM och Meddle.
Ah... Här blir man idiotförklarad för att man inte tycker samma sak som du. Way to go! Jag tycker den är dålig, seg, jag får inte ut något av den, tyvärr. Visst, texterna må hända ha ett djup, men för mig går musiken i första hand. Är inte musiken bra så kan jag inte uppskatta texterna.
Citera
2009-03-09, 17:55
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Du tycker inte om emotionellt djup i din musik, stämmer det? Hellre ytligt med fokus på coola och psykedeliska melodier? Du är rätt glad och problemfri till din person, is that right?

Nej, det stämmer inte. Jag uppskattar emotionellt djup. Men inte uttrycksformen det tog sig på The Wall. Svårare än så är det inte. Och nej, jag tycker inte om The Final Cut - om det automatiskt får dig att tro att det är synonymt med att "inte fatta" eller "vara glad och problemfri" är du tyvärr fel ute och jävligt snabb att döma nån som inte tycker som du. The Wall ger mig inget mer än tristess. Den är tråkig och intetsägande helt enkelt, och inte Pink Floyd som jag vill ha dom. Svårare än så är det inte. Vad är problemet?

Och säg inte att jag inte fattar PF's musik, och kalla mig framför allt inte oseriös. Jag råkar inte uppskatta hur PF utvecklades de sista åren. Och jag är den förste att erkänna att Waters skrev bra texter men att han skulle var nån slags be-all-end-all är bullshit.

Med tanke på hur jag avgudar Van Der Graaf (och Peter Hamills soloplattor) ska vi nog inte gå in på emotionellt djup...
Citera
2009-03-09, 18:10
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
enligt mig som inbiten Waters-fantast

Jag är inbiten Neil Young-fantast. Innebär det att jag älskar allt karln gör?

Absolut inte. Han har gjort en hel del skit som jag gladeligen låter bli att lyssna på igen. Men det innebär fanimej inte att jag kallar folk för dumma i huvet om dom har en annan åsikt. Grow up så kanske du blir en VERKLIGT seriös musiklyssnare om några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in