Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-28, 02:37
  #1
Medlem
Hej

En natt då jag stod och tittade upp på stjärnorna så såg jag ett liten vit prick som rörde sig i en rak bana..

Vissa säger att det var en satelit men jag är tveksam på de....

Vad kan det ha varit?
Citera
2003-09-28, 03:18
  #2
Medlem
ett Ufo såklart USA testkör de nu vettu..


antar att det var en satelit du såg, men jag antar att du inte såg det som just en satelit, förklara gärna lite mera.
Citera
2003-09-28, 12:33
  #3
Medlem
kezoos avatar
Jag såg 2st prickar röra sig mot samma håll rätt nära varandra. kan ha avrit jaktplan. Men sen såg jag ett par prickar på stjärnhimmlen som blinkade till. Efter ett tag så stack den ena av prickarna iväg åt vänster en bit, och fort som fan tillbaka igen. Sen försvann båda två efter en stund.. Jag vart ju lite exhalterad av det..
Citera
2003-09-28, 21:43
  #4
Medlem
Quektimas avatar
En satelit ser ut som en mindre stjärna som rör sig relativt fort över himlen.
inte så ovanligt att kunna se. Det är helt enkelt solen som spegalr sig i sateliten.

Man kan även se Mars nu som en röd större stjärna ganska lågt på himmelen.

Mvh Q
Citera
2003-09-29, 11:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Jag såg 2st prickar röra sig mot samma håll rätt nära varandra. kan ha avrit jaktplan. Men sen såg jag ett par prickar på stjärnhimmlen som blinkade till. Efter ett tag så stack den ena av prickarna iväg åt vänster en bit, och fort som fan tillbaka igen. Sen försvann båda två efter en stund.. Jag vart ju lite exhalterad av det..


Det här låter intressant. Såg du alltså alltsomallt två eller fyra prickar?
Citera
2003-09-29, 14:48
  #6
Medlem
Trazans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myggan
Hej

En natt då jag stod och tittade upp på stjärnorna så såg jag ett liten vit prick som rörde sig i en rak bana..

Vissa säger att det var en satelit men jag är tveksam på de....

Vad kan det ha varit?
Vad får dig att bli tveksam? Varför måste allt man ser på himlen vara utomjordingar eller provflygningar av hemliga farkoster?
Citera
2003-10-01, 14:27
  #7
Medlem
kezoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peet
Det här låter intressant. Såg du alltså alltsomallt två eller fyra prickar?

Två st som var framme hela tiden, sen två st prickar som blinkade till på stjärnhimlen och sen försvann.
Citera
2003-10-01, 14:30
  #8
Medlem
kezoos avatar
Vill tilläga att det enda jag hade rökt var vanlig tobak...
Citera
2003-10-01, 14:40
  #9
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Vill tilläga att det enda jag hade rökt var vanlig tobak...

Ätit då? Svamp? Var förmodligen satellit. Är lätt att se om man bor utanför Fjollträsk.
Citera
2003-10-01, 16:08
  #10
Medlem
kezoos avatar
Nope, inge svamp... Och igår kväll såg jag massa flygande prickar igen, dom säger att området som jag bor i är en av dom ufo-tätaste i sverige.. Men antagligen är det nått annat än utomjordingar...
Citera
2003-10-01, 18:55
  #11
Banned
HMTDs avatar
Troligen en svärm meteoriter. Men visst vore det kul att träffa utomjordingar -de kan väl inte vara värre än jordbor?
Citera
2003-10-01, 19:05
  #12
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kezoo
Nope, inge svamp... Och igår kväll såg jag massa flygande prickar igen, dom säger att området som jag bor i är en av dom ufo-tätaste i sverige.. Men antagligen är det nått annat än utomjordingar...

Jag skulle gissa på att det är flygplan. Du har ingen flygplats några mils radie ifrån dig?

Om de ändrar riktning kan man utesluta satelliter. Du får gärna utveckla hur prickarna rör sig, hur många de är och hur stora de är relativt till dig. ( För att mäta det brukar man sträcka ut handen och jämföra prickarna med naglarna eller fingrarna. Men det gäller ju att hålla handen helt utsträckt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback