Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-06, 19:15
  #1
Medlem
_Montanas avatar
Hallå!

Har råkat ut för ett jävligt irriterande problem som jag försökt lösa men ja, det går fan inte.

För ett tag sen så märkte jag att lite av bilden på tvn saknades. Det är som att bilden är inzoomad. Ser inte t.ex TV4-symbolen uppe i högra hörnet, resultattavlor i sport ser jag inte hela av.
Har kollat tvns (Samsung R89) storleksinställningar på zoom osv och där kan jag inte hitta något fel. Vet någon om det finns någon inställning på Sagemboxen som kan ha strulat till det?

Jävligt tacksam för all hjälp!
Citera
2009-03-06, 20:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Montana
Hallå!

Har råkat ut för ett jävligt irriterande problem som jag försökt lösa men ja, det går fan inte.

För ett tag sen så märkte jag att lite av bilden på tvn saknades. Det är som att bilden är inzoomad. Ser inte t.ex TV4-symbolen uppe i högra hörnet, resultattavlor i sport ser jag inte hela av.
Har kollat tvns (Samsung R89) storleksinställningar på zoom osv och där kan jag inte hitta något fel. Vet någon om det finns någon inställning på Sagemboxen som kan ha strulat till det?

Jävligt tacksam för all hjälp!
Ändra till 16:9 på boxen. Fick åka runt och göra detta på folks tv-apparater hela förra året. Även inställningen under kan vara knepig. Pilla lite med dem löser du det nog.
Citera
2009-03-06, 22:49
  #3
Medlem
_Montanas avatar
Tack för ditt svar!

Grejen är att jag tycker jag har kollat överallt på boxen efter en funktion att ställa om till 16:9 eller något annat, men jag lyckas inte hitta något.
Citera
2009-03-07, 15:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Montana
Tack för ditt svar!

Grejen är att jag tycker jag har kollat överallt på boxen efter en funktion att ställa om till 16:9 eller något annat, men jag lyckas inte hitta något.

Vad är det sagembox du har? Det var främst ITD72 och 52 som jag höll på med. Vet inte exakt hur det ser ut på de övriga. Men borde finnas någon liknande funktion.
Citera
2009-03-07, 16:50
  #5
Medlem
Det låter som bildformatet är fel. För att ändra det gör du:

Meny->Installation(kod 1234 eller 0000) ->Boxinställningar -> Ljud och Bildinställningar(tror jag det heter).

Bildformatet ska vara 16:9.
Citera
2009-03-07, 19:33
  #6
Medlem
_Montanas avatar
Tack Snebrallan och andreas!

Gick in på installation, boxinställningar och sen TV och Videobandspelare, där fanns det så jag kunde ändra inställning. Helt sjukt att jag har missat det. Tack igen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback