2012-02-03, 13:02
Medlem
VoodooThingss avatar
Tvivlar starkt på att vanliga individer i jehovas vittnen är "farliga".
Visst, det finns extremister inom alla sociala grupper, men inte ska man dra alla över samma kam!
Kom och tänka på en video där en kille "skrämmer bort" två kvinnor från jehovas, ganska underhållande om jag får säga det själv.

http://existenz.se/out.php?id=21706
Citera
2012-02-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Tvivlar starkt på att vanliga individer i jehovas vittnen är "farliga".
Visst, det finns extremister inom alla sociala grupper, men inte ska man dra alla över samma kam!
Kom och tänka på en video där en kille "skrämmer bort" två kvinnor från jehovas, ganska underhållande om jag får säga det själv.

http://existenz.se/out.php?id=21706

Du borde nog läsa tråden från början kanske? Det är inte enskilda individer inom Jv som diskuteras utan sekten och dess ledning som ger direktiv om t ex att avstå från blodtransfusioner, utslutningar av medlemmar som kanske begår självmord m.m! På det sättet kan religiösa sekter som Jv vara farliga...
Citera
2012-02-03, 17:38
Medlem
Tre är svarets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du borde nog läsa tråden från början kanske? Det är inte enskilda individer inom Jv som diskuteras utan sekten och dess ledning som ger direktiv om t ex att avstå från blodtransfusioner, utslutningar av medlemmar som kanske begår självmord m.m! På det sättet kan religiösa sekter som Jv vara farliga...

Att göra generaliseringar baserat utifrån få händelser brukar oftast inte leda fram till något bra svar. Jag ser absolut inte Jehovas Vittnen som några farliga typer, varken organisationen eller människorna. Ifall jag hade baserat mitt omdöme på vad jag har skummat igenom i denna tråd så skulle jag vara väldigt försiktig och lite rädd för denna tro. Nu har jag däremot träffat många vittnen och har en hyfsad grundkoll på hur deras tolkning av Bibeln är.

Men jag måste bara fråga, är ni så svaga för manipulation att ni måste vara rädda för folks åsikter? Alla är vi människor, oavsett tro eller icke-tro, och därför måste vi också respektera varandras åsikter och personligheter.

Stå på er själva och var öppensinnade! Det går att säga nej till Jehovas Vittnen på ett trevligt sätt, på samma sätt som med en telefonförsäljare ifall man nu skulle vilja det.
Citera
2012-02-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tre är svaret
Att göra generaliseringar baserat utifrån få händelser brukar oftast inte leda fram till något bra svar. Jag ser absolut inte Jehovas Vittnen som några farliga typer, varken organisationen eller människorna. Ifall jag hade baserat mitt omdöme på vad jag har skummat igenom i denna tråd så skulle jag vara väldigt försiktig och lite rädd för denna tro. Nu har jag däremot träffat många vittnen och har en hyfsad grundkoll på hur deras tolkning av Bibeln är.

Men jag måste bara fråga, är ni så svaga för manipulation att ni måste vara rädda för folks åsikter? Alla är vi människor, oavsett tro eller icke-tro, och därför måste vi också respektera varandras åsikter och personligheter.

Stå på er själva och var öppensinnade! Det går att säga nej till Jehovas Vittnen på ett trevligt sätt, på samma sätt som med en telefonförsäljare ifall man nu skulle vilja det.

Tja man kan bagatellisera allvarliga brott som Jv:s ledning gjort sig skyldig till då man t ex inte tillåtit blodtransfusion varvid patienten avlidit eller ungdomar som blivit utsatta för pedofili eller andra övergrepp, utslutna som begått självmord m.m!

Den här tråden handlar således inte om hur man tackar nej till Jv när dem ringer på utan t ex hur barn som föds in i sekten hjärntvättas och vilka problem som det kan medföra senare i livet...

Men visst lalla du vidare i din okunskap....
Citera
2012-02-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tre är svaret

Jag håller med om att man ska respektera andras åsikter. Jag tycker också med om att man bör bemöta jehovas vittnen på ett trevligt sätt. Men om jehovas vittnen ringer på dörren, så kan det inte vara fel att informera dem om vilka skojare och lögnare Den styrande kretsen i Brooklyn är. Det har medlemmarna rätt att få veta. Den styrande kretsen lär ju själva inte informera sina medlemmar om detta.

Egentligen borde Jehovas vittnen vara tacksamma för att de blir informerade om Den styrande kretsens lurendrejeri. Men oftast brukar de inte vilja lyssna på sånt som går emot vad de blivit ilurade att tro på.
Citera
2012-02-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladderfittan
Jag håller med om att man ska respektera andras åsikter. Jag tycker också med om att man bör bemöta jehovas vittnen på ett trevligt sätt. Men om jehovas vittnen ringer på dörren, så kan det inte vara fel att informera dem om vilka skojare och lögnare Den styrande kretsen i Brooklyn är. Det har medlemmarna rätt att få veta. Den styrande kretsen lär ju själva inte informera sina medlemmar om detta.

Egentligen borde Jehovas vittnen vara tacksamma för att de blir informerade om Den styrande kretsens lurendrejeri. Men oftast brukar de inte vilja lyssna på sånt som går emot vad de blivit ilurade att tro på.

Vad är det JV blivit lurade att tro på?
Citera
2013-01-02, 02:00
Medlem
De är dom. Sen Deras äldste i tystnads plikt utan deras medlemmar vet om att de stödjer pedofili och sen även sänder ut dom till era dörrar . de är skyldiga barnen 28 dollar

http://wester.me/jehovas-vittnen-dmda-att-betala-28-miljoner-dollar-i-pedofilskadestnd

Alla som försvarar barnen blir utesluten.

http://jehovahswitnessespedophilepolicy.blogspot.se/
Citera
2013-01-02, 02:29
Medlem
dysterqvists avatar
Matthew 7:15-23

gäller ALLA religioner/sekter
Citera
2013-01-02, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dysterqvist
Matthew 7:15-23

gäller ALLA religioner/sekter

Håller bestämt med.

Börja tro på dig själv & skit i religonen, vad fan har den gjort egentligen?

VA?

FÖRDÄRVAT MER!!!
Citera
2013-01-02, 23:43
Medlem
Jehovas Vittnen inser nog inte att de är inte jehova som har startar den, de var en människa från en falsk religion som gjorde och tog jehovas namn och satt dit vittnen. Hade deras jehova startat den hade han totalt vart hårdare mot sina vittnen.

Jehovas Vittnen får lära sig att om ni inte blir vittnen så kommer ni alla att ddö och bara dom får överleva hans stora dag och alla avfällingar skall dödas av jehova.

men satan sade att han var ljusets och mörkrets ängel. så mörkret står för de andra religionerna och ljuset för vittnen. Endast Satan vill se alla dö.
Citera
2013-01-02, 23:50
Medlem
Fred-Asps avatar
Jehovas vittnen är inte farliga ur det perspektivet att deras rörelse är till 100% spirituell. Så till vida att de inte börjar bruka våld, vilket jag inte ser framför mig att dem kommer så är inte jehovas vittnen ett problem för människor nej.
Citera
2013-01-03, 03:17
Medlem
BlackJewels avatar
Däremot är jehovas vittnen oerhört konspiratoriska och väldigt benägna att prata bakom ryggen på folk, det är allmänt en insiktslös sekt som samlar en mängd fega, kaffeälskande individer bland skrämda människor som inte har kurage, förmåga eller kunskaper nog.

Lite synd om några av dem, då de går i tydliga ledband och blir enbart utnyttjade, många är också viljelösa och kan enbart följa, verkligen utnyttade i ordets betydelse.
Många är vänliga och ofta verkar det som att det inte finns några tankar.. ögonen bara tittar men utan gnista och handlingskraft, mer än som sagt, bakom ryggen.. det säger att de agerar falskt.

De känner väl sig separerade, men vältrar sig i det.. jag tror de lever på självömkan.
Jehovas har helt enkelt ett mycket trubbigt verktyg att jobba ifrån och fungerar väl mest som tröstklubb, där ledare som i andra sammanhang är alltför underdåniga, kan se sin chans att upprätta egen diktatur, fri från insyn.
Det tycker jag är hyfsat farligt. då så mycket kommer ut i efterhand, så visst skapar de sina interna små skräckvälden. Framförallt klarar de inte nutidskontexten.. ... som tomma skal i egenupprättad värld.

Så levde man i Knutby också, fritt från insyn av omvärlden.. blev det farligt eller var det bara ett gäng godhjärtade individer som "trodde på gud" ?

Det mesta vet man inget om ens.. då de ju är förskrämda men de skapar och spär på av eget maskineri, det är det de inte själv förstår - och som är lite sorgligt, mit i elakheten.

Jodå, det finns rejält elaka lea mäniskor i jehovas leden.. rätt kännetecknande för religion öht.

Det vet enbart de som satt sig in i skiten och lögnhärvorna.
Man gillar överlag att härska, kuvandet i sig är beviset på vad man vill, att härska. När det inte går, så skrumpnar de istället.. och tynar bort. Vilket ju är så fel. Därav finns ngt osunt och farligt i sekten, som de matas med... mer vet jag inte.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-01-03 kl. 03:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in