Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Du borde nog läsa tråden från början kanske? Det är inte enskilda individer inom Jv som diskuteras utan sekten och dess ledning som ger direktiv om t ex att avstå från blodtransfusioner, utslutningar av medlemmar som kanske begår självmord m.m! På det sättet kan religiösa sekter som Jv vara farliga...
Att göra generaliseringar baserat utifrån få händelser brukar oftast inte leda fram till något bra svar. Jag ser absolut inte Jehovas Vittnen som några farliga typer, varken organisationen eller människorna. Ifall jag hade baserat mitt omdöme på vad jag har skummat igenom i denna tråd så skulle jag vara väldigt försiktig och lite rädd för denna tro. Nu har jag däremot träffat många vittnen och har en hyfsad grundkoll på hur deras tolkning av Bibeln är.
Men jag måste bara fråga, är ni så svaga för manipulation att ni måste vara rädda för folks åsikter? Alla är vi människor, oavsett tro eller icke-tro, och därför måste vi också respektera varandras åsikter och personligheter.
Stå på er själva och var öppensinnade! Det går att säga nej till Jehovas Vittnen på ett trevligt sätt, på samma sätt som med en telefonförsäljare ifall man nu skulle vilja det.