Citat:
Ursprungligen postat av
salvelinus
Verkar som jag trampat på några mycket ömma tår med mina frågeställningar,
nästan som att påtala hur man skall använda blinkers i rondeller
Invektiv och önskemål om min hädanfärd tyder på att man man helt enkelt bestämt sig för att
särskrivning är någonting godtyckligt som skribenten bestämmer, och ingen skall ha någon åsikt om.
Om så är fallet så har jag ju fått svar på min fråga, och har bara att gilla läget.
Knappast, men hela det Svenska tjatet angående särskrivningar är så patetisk.
1. Hur vanligt hade gnället angående särskrivningar varit om inte Fredrik Lindström hade hade kämpat så hårt för denna fråga?
2. Om du brinner så för språket, utbilda dig till svensklärare istället för att leka polis på nätet, en plats där kommunikation är det viktigaste, inte korrekt grammatik, klarar du inte att koda av texten om den har felaktigheter? kan du möjligen råka ha Aspergers syndrom?
En del folk du möter på nätet är garanterat slarviga, obildade och ointresserade, en del har garanterat dyslexi, vissa får arbeta med det hela tiden och andra skiter i det.
Dyslexi är ett handikapp, skulle du skälla på någon som haltar och är i vägen för dig i rulltrappan också?
3. Jag gissar att Svenskarnas andraspråk Engelskan kan spela in och bidra till särskrivningar.