2009-03-04, 11:49
Medlem
4283s avatar
Lars "Lasse" Åberg, aka Stig-Helmer Olsson född 5 maj 1940 i Hofors, är en svensk grafisk designer, musiker,
konstnär, skådespelare, filmregissör och manusförfattare.

Hans filmer har tillsammans spelat in över 300 miljoner kronor. Kan ju också nämnas att han inte
gjort eller skådespelat i så förfärligt många, så det är nog ett rätt högt snitt per film som gäller.

Om ni åker tunnelbana i Stockholm och tycker tyget på sätena är förjävligt fula: klaga på Lasse.
Det är han som formgivit det.

Jag kan i stort sett inte tänka mig att en person som ser så
genomsnäll ut kan t.ex. knarka, eller begå andra illegala aktiviteter,
men jag frågar i alla fall;

Finns det någonting mer att veta om denna Disney-galning?

(han har förjävla buskiga ögonbryn..: bild)
Citera
2009-03-04, 12:51
Medlem
Yazzos avatar
Han har inte något körkort.
Citera
2009-03-04, 13:32
Medlem
Pratbubblans avatar
Det var en helskönt kåseri från honom i Västerbottens Folkblad för något år sedan där han berättade om en sommar som barn i Örträsk. Som ur en film av honom.

http://www.ortrask.se/historia/2007/0728lasse_aberg.htm
Citera
2009-03-04, 13:35
Bannlyst
Jag träffade honom när han invigde ett museum. Sällsynt dryg och otrevlig. Han är känd för att chocka alla genom att vara tvärt mot vad man tror. En girig kaxig typ som limmar på damer till höger och vänster. Så lite Stig Helmer man kan vara.
Citera
2009-03-04, 13:39
Medlem
simmarn_2004s avatar
Jag bor på samma ort som kära Lasse. Han har faktiskt förärats ett helt eget museum här, "Lasse Åbergs-museet", uppslaget mitt ute på en åker. Den enda anledningen till att besöka det museet är att de serverar ganska god lunch där.

Annars hör man inte mycket om Lasse. Då och då ser man honom i det centrala köpcentret, men det är inte direkt något att hetsa upp sig för eftersom man sett honom ganska många gånger nu. Det har också hänt att jag stött på honom på driving rangen ute på pay and play-golfbanan som finns här.
Citera
2009-03-04, 13:54
Medlem
Deathloks avatar
Han fick väl Bergman-Priset för första Sällskapsresan.
Tror jag mig minnas
Citera
2009-03-04, 13:58
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag har fått uppfattningen om honom att han är en av de få psykiskt stabila människorna i nöjesvärlden. Att hans tokerier inte hör samman med ev. sexuella övergrepp, föräldrars missbruk eller eget missbruk, komplicerade familjeförhållanden, behov av bekräftelse etc Han verkar vara en genuint lycklig människa som vill sprida glädje och ta ansvar. Men jag kan så klart ha fel på denna punkt.
Citera
2009-03-04, 14:28
Bannlyst
Han är otroligt dryg och otrevlig, försedd med en riktig von oben-attityd till till sina medmänniskor. Nästan i samma klass som Jonas Gardell.
Citera
2009-03-04, 14:30
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Han är otroligt dryg och otrevlig, försedd med en riktig von oben-attityd till till sina medmänniskor. Nästan i samma klass som Jonas Gardell.

Aha, där ser man. Har du haft mycket med honom att göra? Eller har du bara hört det?
Citera
2009-03-04, 15:22
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Jag bor på samma ort som kära Lasse. Han har faktiskt förärats ett helt eget museum här, "Lasse Åbergs-museet", uppslaget mitt ute på en åker. Den enda anledningen till att besöka det museet är att de serverar ganska god lunch där.

Förärats? Det är väl familjens egna museum. Jag tycker museet är riktigt trevligt med sina samlingar. De få gånger jag försökt växla några ord med herr Åberg själv har han dock känts ganska upptagen med sig själv, om man säger så.
Citera
2009-03-04, 15:31
Medlem
Pratbubblans avatar
Jag har upplevt att många människor som är svåra att få kontakt med eller som svarar kort ofta visar sig vara blyga när man lär känna dem. Är detta fallet med LÅ eller är han bara en knepig typ?
Citera
2009-03-04, 15:35
Medlem
FMMs avatar
Han gillar mus, förlåt möss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in