2009-03-04, 15:58
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankar
I alla fall angående Lasse Åberg så kan jag se på honom att han har kändissveriges största kuk. Någon som kan bekräfta?
Inger Åberg, kanske?
Citera
2009-03-04, 16:14
Medlem
Elfrides avatar
Jag har också fått intrycket att han inte gärna öppnar sitt hjärta och är klämkäck med vem som helst men att kalla det otrevligt och drygt tycker jag är tveksamt, snarare att han har integritet och inte bryr sig om han inte stryker alla medhårs.
Citera
2009-03-04, 16:19
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Enligt vad han själv sagt är han mycket skygg och avskyr att åka med allmänna färdmedel och bli igenkänd. Då han saknar körkort får han alltid ta en taxi in till stan (typ 5-6 mil).
Citera
2009-03-04, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Aha, där ser man. Har du haft mycket med honom att göra? Eller har du bara hört det?

Det är i allra högsta grad egen erfarenhet.
Citera
2009-03-04, 16:26
Medlem
padrons avatar
Han har en ganska unik, nästan kunglig position i svenskt kultur/nöjesliv, inte illa med tanke på att han inte gjort nåt vettigt på ca 20 år (SOS - Sällskapsresan 3) och dessutom medvetet håller en mycket låg profil.

Sent 80-tal var han programledare för "Disneyklubben", eller vad man nu ska kalla det för och gav programmet en relativt intellektuell touch där han satt och rabblade en massa gammal Walt Disney-kuriosa. Kanske gratisreklam för sina egna "konstverk", vad vet jag?
Citera
2009-03-04, 16:27
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Enligt vad han själv sagt är han mycket skygg och avskyr att åka med allmänna färdmedel och bli igenkänd. Då han saknar körkort får han alltid ta en taxi in till stan (typ 5-6 mil).

Att vara skygg och inte vilja bli igenkänd kan uppfattas som att vara dryg och stor på sig. Själv är jag ansiktsblind och känner inte igen bekanta. Det kan därför upplevas som att jag är lite fin av mig när jag inte hälsar. Tvärtom. Jag är extremt social och pratar med allt och alla.
Citera
2009-03-04, 16:28
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Han har en ganska unik, nästan kunglig position i svenskt kultur/nöjesliv, inte illa med tanke på att han inte gjort nåt vettigt på ca 20 år (SOS - Sällskapsresan 3) och dessutom medvetet håller en mycket låg profil.

Sent 80-tal var han programledare för "Disneyklubben", eller vad man nu ska kalla det för och gav programmet en relativt intellektuell touch där han satt och rabblade en massa gammal Walt Disney-kuriosa. Kanske gratisreklam för sina egna "konstverk", vad vet jag?
Han äger också den första utgåvan av Kalle Anka som han köpte för egna kosingar, .
Han kan en jävla massa om Disney, någon som förstår vadan detta intresse kommer ifrån?
Citera
2009-03-04, 16:31
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Han äger också den första utgåvan av Kalle Anka som han köpte för egna kosingar, .
Han kan en jävla massa om Disney, någon som förstår vadan detta intresse kommer ifrån?

Han är född 1940. Första svenska Kalle Anka-tidningen kom ut 1948. Så jag förmodar att det var första serietidningen han hade. Redan där grundlades nog intresset. Och de flesta teckande filmer var väl Walt Disney i hans barndom. TV fanns ju inte då.
Citera
2009-03-04, 16:44
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Förärats? Det är väl familjens egna museum. Jag tycker museet är riktigt trevligt med sina samlingar. De få gånger jag försökt växla några ord med herr Åberg själv har han dock känts ganska upptagen med sig själv, om man säger så.

Ah, det är möjligt. Jag har faktiskt dålig koll på det
Citera
2009-03-04, 17:28
Medlem
nuendasts avatar
Lasse

Har träffat på Lasse många gånger och han har alltid tagis tig tid att prata och varit trevlig. Mycket sympatisk kille, så det där med att han är dryg och osympatisk har jag aldrig märkt.
Citera
2009-03-04, 17:34
Medlem
nostashs avatar
han är väldigt generös med dricks
Citera
2009-03-04, 17:52
Medlem
flyingpenguins avatar
Min idol

och jag har inte många. Verkar vara blyg och inte vara den som njuter av uppmärksamhet vilket kan misstolkas som att han är dryg. Tror jag. Hoppas jag. En man som jag skulle göra väldigt mycket för att få ta en fika med, på hans villkor, hemma hos honom och bara snacka om livet, inte det han är känd för. Så om någon som känner honom fixar ihop en träff så ska jag detaljerat redogöra för allt här på FB så ska ni få se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in