• 1
  • 2
2009-03-04, 09:57
Medlem
carbsons avatar
hejhej.

hartagit mig an att rensa en kollegas 15 riga dotters dator. maken till strre smittohrd har jag inte sett! :O fan vrre n Bergen-Belsen.

har krt Search and Destroy ett par ggr nu. ver 300 olika skitgrejjer. Malwerebytes Antimalwere hittade 48 infekterade frsta krningen. ska kra ett par ggr till tnkte jag.

Kollade i MsConfig o hittade ett par grejjer som inte var s skoj att ha i uppstarten. nn grejj med massa kinesiska tecken:P

Nu krde jag en HiJackThis fr att kolla upp lite, men jag r inte s haj p den dr loggan. kan nn hjlpa mig?

Citera
2009-03-04, 09:58
Medlem
carbsons avatar
fort.
Citera
2009-03-04, 10:04
Medlem
Snorlyktans avatar
Varfr har hon bde AVG antivirus och Nortons live update?

Annars vete katten, hittar inget mrkvrdigt, men jag har bara gnat igenom.
Citera
2009-03-04, 10:07
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Varfr har hon bde AVG antivirus och Nortons live update?

Annars vete katten, hittar inget mrkvrdigt, men jag har bara gnat igenom.

som sagt. den r heeelt fucked up. hon hade vl norton innan antar jag o nr prenumerationen tog slut s skaffade hon vl AVG.

jomen det mste finnas nn skit. hur blir jag av med de grejjerna i msconfig. jag bockade ur dom s att de inte startar med WIN. pverkar det loggen btw?
Citera
2009-03-04, 10:20
Medlem
d-.-bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
som sagt. den r heeelt fucked up. hon hade vl norton innan antar jag o nr prenumerationen tog slut s skaffade hon vl AVG.

jomen det mste finnas nn skit. hur blir jag av med de grejjerna i msconfig. jag bockade ur dom s att de inte startar med WIN. pverkar det loggen btw?
Norton r skit, r det att datorn r seg s tabort norton.

Sen kan du ven tanka ewido antispyware och instalera -> boota felskert och kra.
Citera
2009-03-04, 10:22
Medlem
Spinnacers avatar
Det blir nd inte samma resultat som efter att ha omformaterat? Hade jag gjort istllet, sen installerat de virus-programmen man sjlv anvnder.
Citera
2009-03-04, 10:24
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Det blir nd inte samma resultat som efter att ha omformaterat? Hade jag gjort istllet, sen installerat de virus-programmen man sjlv anvnder.

tyvrr inte ett alternativ d jag har kort om tid och inte lagringskapacitet fr att lgga ver hennes 3 miljarder bilder (typ) o diverse program.

annars r det det jag brukar gra jag med o det r det jag vill gra men nu r det som det r.

mer tips p vad man kan gra fr att f den ren?
Citera
2009-03-04, 10:26
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-.-b
Norton r skit, r det att datorn r seg s tabort norton.

Sen kan du ven tanka ewido antispyware och instalera -> boota felskert och kra.

japp hller med dig. ska ta bort avg mmed o slnga in NOD32 r tanken.

ewido? r det bttre n n S&D och MBAM?

snabb korkad frga..vilken F-tangent trycker man p i uppstarten fr att komma till felskert lge p en brbar Acer?
Citera
2009-03-04, 11:45
Medlem
927s avatar
loggen r ok

avg har kpt ewido sedan lng tid tillbaka, bst skydd fr man med avg pro
Citera
2009-03-04, 13:00
Medlem
carbsons avatar
okej va bra att loggen r ok! tack 927. det var dig jag var ute efter med loggen:P

dessa program har jag bockat ur i autostart. de knns inte s okej va
http://img80.imageshack.us/img80/4913/namnlsf.jpg

hur gr jag fr att bli av med dom?
Citera
2009-03-04, 13:12
Medlem
hasenfrasens avatar
Enklaste sttet att bli ren i 99.99% av fallen r att hacka p F8 under uppstart fr att komma in i felskert lge och sen kra Antimalware, Superantispyware och avsluta med en Avast boot-scanning.

Skraste sttet r att montera disken som data-disk i en annan dator och scanna med ovanstende program p den infekterade disken.
Citera
2009-03-04, 13:24
Medlem
carbsons avatar
okej will do. har tyvrr inte tid eller tilgng till en annan dator fr att plocka ut HDD.

nu nr jag drog hem superantispywere s kom detta upp precis nr nedladdningen var klar.

det var likadant nr jag drog ner Mbam fast d hette det typ PPZ8HGP eller ntt snt.
http://img91.imageshack.us/img91/6782/namnls.jpg

vad kan detta bero p? vad r det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här