Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Så vad tycker ni?
Vissst är RP-A en kvinna som ger ett gott intryck? Jag kan önska att sådana saker inte skulle ha någon betydelse men för att travestera lasse lasse liten så är rättens omdömen så långt ifrån matematiska bevis som man någonsin kan komma.
Att domstolars omdöme och beslutsgrunder kan och delvis bör (fri bevisprövning) vara irrationella har jag förstått när jag följt tråden.
Då kan Petras skådespelartalanger i en eventuell förhandling vara till nytta för åklagaren i detta fall där hon så tydligt tagit ställning baserat på annat än vetenskaplig grund som Bustopher så noga förklarat är hennes jobb. Det är helt oseriöst att utfärda ett rättsintyg som hon gjort utan att kommentera det anmärkningsvärda i 100-tals gånger högre koncentrationer än vad som skulle kunna anses väntat vid förgiftning. Hon lyckades inte ens förklara för Brandt att det rörde sig om koncentrationer och inte givna doser.
Nu har rättsväsendet efter 1,5 år insett att man faktiskt måste pröva relevansen av mätvärdena. Därmed kommer inte Petra vara någon viktig spelare i det här fallet ens om det skulle bli domstolsförhandling.