Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
....
I det här fallet har ju det vedertagna sättet att analysera landat i mycket höga värden av pentotal, vilket naturligtvis är uppseendeväckande, speciellt i ljuset av att inget pentotal har administrerats.
Då kan man tänka sig (det gör några) att eftersom värdena är extrema måste man reda ut hur det kan komma sig, eller så gills de inte - de måste vara fel. Det är den fullständigt naturliga frågan för en "fri vetenskapsman" - varför får jag det här oväntade värdet och hur kan det komma sig.
....
Utan att jag har utrett RMV genom detektivarbete som Bustopher, men för RMV så borde det inte bara
ha varit halten som satt igång varningsklockor.
Iom att de inte var akrediterade för dessa ämnen så är det nog inte speciellt långsökt att hävda att RMV mycket sällan, om någonsin, ha behövt gör mätningar eller ge utlåtnande som rör detta ämne samt de restprodukter som har genererats.
mao RMV skulle enkelt kunna ha olika procedurer eller processes för hur man hanterar positiva analyssvar beroende på hur mycket rutin de har kopplat till ett ämne. Om man aldrig förut har haft ett fall med ämne X så bör man hantera det mycket försiktigare än en simpel analys av alkoholhalt t.ex.
oberoende av vad för koncentrationer man stöter på.
Har detta gjorts? jag har inte så här lång kunnat se de i den information som har framkommit.
Iställer har de lite glatt naivt tyckt att det har varit spännande med att maskinen som analyserar
som sa "bong" iställer för "bing" och ett provrör med något blått istället för rött
(tänk professor baltazar)