Citat:
Ursprungligen postat av caas
om det skulle visa sig att någon annan i personalen gett den dödliga dosen till flickan av oaktsamhet - får läkaren ändå bära hundhuvudet som medicinskt ansvarig?
Jag har väldigt svårt att få in att en överläkare med så lång erfarenhet och med vad jag förstår tidigare klanderfria arbetsår skulle kunna ha begått ett s k barmhärtighetsmord.
Det här "nyckelvittnet" (läs: åklagarens benämning från aktuellt ikväll), tydligen en undersköterska, har ännu inte blivit hörd men det ska ske så snart som möjligt.
Nu är jag ute på väldigt tunn is, men min första tanke var att då det är svårt även för sjukvårdspersonal att se barn som lider, så är det mer troligt att en personal med kortare arbetslivserfarenhet och med inte lika lång medicinsk utbildning och därmed kanske något mindre etisk erfarenhet som en överläkare(jag säger att jag är på tunn is, no offence) skulle kunna göra lidandet kort för barnet.
Jag kan inte hjälpa att tankarna skenar iväg och får det till att det skulle kunna vara den här undersköterskan som åsamkat barnet överdoseringen i smyg, för att förkorta barnets lidande, men av någon anledning väljer att vittna till överläkarens nackdel för att få bort misstankarna från sig själv.
Jag gillar inte vad jag tänker, å andra sidan ogillar jag händelsen i sig oerhört starkt
Jag har väldigt svårt att få in att en överläkare med så lång erfarenhet och med vad jag förstår tidigare klanderfria arbetsår skulle kunna ha begått ett s k barmhärtighetsmord.
Det här "nyckelvittnet" (läs: åklagarens benämning från aktuellt ikväll), tydligen en undersköterska, har ännu inte blivit hörd men det ska ske så snart som möjligt.
Nu är jag ute på väldigt tunn is, men min första tanke var att då det är svårt även för sjukvårdspersonal att se barn som lider, så är det mer troligt att en personal med kortare arbetslivserfarenhet och med inte lika lång medicinsk utbildning och därmed kanske något mindre etisk erfarenhet som en överläkare(jag säger att jag är på tunn is, no offence) skulle kunna göra lidandet kort för barnet.
Jag kan inte hjälpa att tankarna skenar iväg och får det till att det skulle kunna vara den här undersköterskan som åsamkat barnet överdoseringen i smyg, för att förkorta barnets lidande, men av någon anledning väljer att vittna till överläkarens nackdel för att få bort misstankarna från sig själv.
Jag gillar inte vad jag tänker, å andra sidan ogillar jag händelsen i sig oerhört starkt

Jag förutsätter att om överläkaren döms, så ska dom mer eller mindre ha bildbevis eller ett erkännande från överläkaren om att denna personligen stod med sprutan i handen och feldoserade. Annars kan det ha vart vem som helst på avdelningen som gjorde det/gjorde fel.
OM det nu är någon som har felat.
Jag håller fortfarande mina pengar på en attentionseeking mamma och en karriärstörstande åklagare