2009-10-30, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DemHerren
Vanjas blogg 23
Fan det här är läskigt!
Folk som är så här känslokalla och störda är nästan alltid mörderskan själva ifall ett spädbarn (som är deras eget) mist livet!

För till att börja med är det nästan alltid mamman som är mördaren om ett litet barn mördats!
Fan om någon mördas överhuvudtaget är det oftast familjen eller närstående (ca 70%) som är skyldig, är offret dessutom ett barn i låg ålder ökar chansen ytterligare!
Ju yngre barnet är desto större chans att mördaren är en familjemedlem och är barnet riktigt ungt är det nästan alltid mamman.

Skulle man kalkylera hur stor chansen är att denna mamman rent statistiskt har mördat sitt eget barn så skulle man väl hamna på ca 80-90%!?
Senast redigerad av Lars365 2009-10-30 kl. 03:45.
Citera
2009-10-30, 03:45
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Fan det här är läskigt!
Folk som är så här känslokalla och störda är nästan alltid själva mörderkan om ett spädbarn mist livet!

För till att börja med är det nästan alltid mamman som är mördaren om ett litet barn mördats!
Fan om någon mördas överhuvudtaget är det oftast familjen eller närstående (ca 70%) som är skyldig, är offret dessutom ett barn i låg ålder ökar chansen ytterligare!
Ju yngre barnet är desto större chans att mördaren är en familjemedlem, är barnet riktigt ungt är det nästan alltid mamman.

Det kan vara mamman själv som injicerat tiopentalet i Linneas kropp.
Citera
2009-10-30, 03:52
Medlem
Citat:
Det kan vara mamman själv som injicerat tiopentalet i Linneas kropp.
Det är hon! Allting stämmer!

Fan vad smart du är! Att ingen kommit på detta tidigare!

Allt stämmer, hon är A1-standard för precis hur den som begår sådant här beter sig!
Att hon själv gick till kvällspressen är bara ännu ett enormt steg i riktningen till att det är hon!
Citera
2009-10-30, 03:54
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Det är hon! Allting stämmer!

Fan vad smart du är! Att ingen kommit på detta tidigare!

Allt stämmer, hon är A1-standard för hur den som begår sådant beter sig!
Att hon själv gick till kvällspressen är bara ett enormt steg till i riktningen att det är hon!

Hon och Tommy var ensamma med Linnea i ett rum på ABL. Bevisen är solklara utom för korrumperade åklagare.
Citera
2009-10-30, 04:02
Medlem
Citat:
Hon och Tommy var ensamma med Linnea i ett rum på ABL. Bevisen är solklara utom för korrumperade åklagare.
Nej, det är ju hon. Inget snack!

Fan vad mina kompisar och släktingar som alla är läkare och som dessutom varit upprörda över detta kommer att känna sig blåsta och naiva nu när detta kommer fram.
I deras försvar ska man väl säga att en läkare skyddar och tror alltid det bästa om sina patienter.

Dock hade dom varit krimmare hade ju detta varit självklart.
Spädbarn mördat, mamman gick till pressen... Hmmmmen okej då är mamman till 99% sannolikhet den som är skyldig!
Lite pinsamt att dom inte redan kommit på detta! Liiiiiite piiiiinsamt!
Citera
2009-10-30, 04:05
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Nej, det är ju hon. Inget snack!

Fan vad mina kompisar och släktingar som alla är läkare och som dessutom varit upprörda över detta kommer att känna sig blåsta och naiva nu när detta kommer fram.
I deras försvar ska man väl säga att en läkare skyddar och tror alltid det bästa om sina patienter.

Dock hade dom varit krimmare hade ju detta varit självklart.
Spädbarn mördat, mamman gick till pressen... Hmmmmen okej då är mamman till 99% sannolikhet den som är skyldig!
Lite pinsamt att dom inte redan kommit på detta! Liiiiiite piiiiinsamt!

Mina vänner, på KS och SöS, trodde mig inte när jag berättade om den här bloggen. Den har jag fått av en vän. Nu skall hela härligheten ut så alla kan få läsa rubbet om hur rubbad Linneas mamma är.
Citera
2009-10-30, 04:09
Medlem
Citat:
Bevisen är solklara utom för korrumperade åklagare.
På vilket sätt menar du att åklagaren i detta fall är korrumperad!

Jag har mycket höga tankar om svenska åklagare i allmänhet och är visserligen mycket besviken på denna åklagare men tror fortfarande bara att hon är inkompetent (kanske politiskt inkvoterad) men knappast att hon är korrupt!

Hur menar du att hon är korrumperad?
Citera
2009-10-30, 04:16
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
På vilket sätt menar du att åklagaren i detta fall är korrumperad!

Jag har mycket höga tankar om svenska åklagare i allmänhet och är visserligen mycket besviken på denna åklagare men tror fortfarande bara att hon är inkompetent (kanske politiskt inkvoterad) men knappast att hon är korrupt!

Hur menar du att hon är korrumperad?

Åklagaren politiskt kopplad till kristdemokraterna.

Släkten Litbo i Kristianstad kopplad till kristdemokraterna. Det är där Vanja kommer från.

Vanja och tommys målsägarbiträde kopplad till Kristdemokraterna - han har Peter althin och sitter i riksdagen för kristdemokraterna.

Samma dag häktningen skedde i domstol skedde två saker;
  1. Christina Doctare, läkare inom alternativmedicin, tar avstamp för sin personvalskampanj till EU-parlamentet för kristdemokraterna.
  2. Göran Hägglund skriver en debattartikel i tidningen Dagen där han tar avstamp med en lång proces för att förbjuda aborter i Sverige. Han skriver det inte rent ut men det går att läsa mellan raderna. Göran Hägglund är partiledare för kristdemokraterna.

Jag har inga höga tankar om någon utom för mig själv. Mitt ego är större än Jan Guillous.
Citera
2009-10-30, 04:51
Medlem
Det var för att det lades dimridåer om att det egentligen inte alls var ett mord utan enbart en politisk* rättegång mot dödshjälp som man inte såg skogen för att träden stod i vägen.
(*Dvs mot abort och för kristendom.)

Detta är helt hemskt med ångest! Egentligen får det inte vara sant!

Men samtidigt att det rent statistiskt inte skulle vara mamman är till att börja med väldigt osannolikt!
Och nu efter att ha läst bloggen är det ju närmast 99.9% chans att det är mamman!
Detta i kombination med att jag vet att modern ringde Aftonbladet och rapporterade om att hennes dotter hade fått för mycket lugnande medel i samband med en undersökning...
... några dagar INNAN barnet dog gör att sannolikheten går upp till 99,999%! (Att ha ringt pressen redan innan något hänt är extremt suspekt!)

Första gången i livet man känt sig som mordutredare men när man läste hennes blogg var det plötsligt något som klickade till och att insikten slog till med full kraft, det är faktiskt hon, det ÄR HON.
Och det var ju ingenting man trodde sekunden innan, bara något som i ett ögonblick blev helt självklart. Och självklart, kan det fortfarande vara helt fel men jag tror faktiskt inte det, man har mycket sällan fel när man "känner" saker på detta sätt! Jag har aldrig i hela mitt liv haft fel när jag "känt" saker på detta sätt!

(Och samtidigt unikt, första gången i världshistorien som flashback löser en mordgåta!
Jag sätter i alla fall samtliga mina pengar på detta, och jag lånar även alla mina kompisars mina föräldrars samt mina syskons pengar och sätter på detta!)
Senast redigerad av Lars365 2009-10-30 kl. 05:49.
Citera
2009-10-30, 10:02
Medlem
Citat:
Grymt DemHerren!
Du skulle inte kunna lägga upp siten på ett annat säkert och mer lättläst ställe?
Tack så långt!
Citera
2009-10-30, 10:29
Medlem
Dr Zlatans avatar
Har följt tråden sporadiskt men skulle behöva en slags sammanfattning av hela den här spoilade bloggen; skulle någon (kanske DemHerren själv) kunna göra någon slags komprimerad analys av det hela och kanske citera de mest komprometterande styckena?
Citera
2009-10-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananchoklad
I o m att jag saknar tilläklig pedagogisk utbildning för att få dig att förstå så ber jag dig definera att döda alt beröva annan livet. Innan du begriper att det är frågan om ett dödande i lagens mening är det helt meningslöst att resonera.
Börja hellre med att göra det jag bad dig om: ta i det där med samtycke. Red ut varför samtycket INTE lagligen kan omfatta lindring under pågående dödsförlopp.

Istället för undanmanövrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in