Citat:
Det var ett enkelt avfärdande. Läs lite om fallen. Jag tyckte själv att GW's roman om palmemordet var riktigt rolig trots det alvarliga ämnet.
Ursprungligen postat av cordelia
Jag vet inget om dem men du verkar ha såna tendenser...
Uppmätta koncentrationer, halveringstider och sånt måste väl vara RMVs specialitet. Att svara på frågan vad som getts och i hur hög dos är väl inte en fråga för experter på klinisk vård?
Jag tycker att du ska tagga ner lite, du verkar ta det här alldeles för personligt.
Faktum kvarstår: Flickan hade tiopental i blodet - men ingen har gett henne det överhuvudtaget?
Uppmätta koncentrationer, halveringstider och sånt måste väl vara RMVs specialitet. Att svara på frågan vad som getts och i hur hög dos är väl inte en fråga för experter på klinisk vård?
Jag tycker att du ska tagga ner lite, du verkar ta det här alldeles för personligt.
Faktum kvarstår: Flickan hade tiopental i blodet - men ingen har gett henne det överhuvudtaget?
Tiopentalet kan som sagt inte räknas som ett faktum utan det baseras på en provtagning som ifrågasatts inte minst av Socialstyrelsens vetenskapliga råd. Om du läser rapporten märker du förhoppningvis tydligt att i det här fallet har det saknats en hel del insikter om hur de analyserade preparaten används kliniskt. Ingen med någon som helst klinisk erfarenhet hade redovisat en rapport där det står att koncentrationen tiopental är 1000 gånger för hög. Det skulle genast ha klämtat en varningsklocka. Om den klockan hade ringt hade åklagaren haft fler prover att luta sig mot eller så hade myndigheten aldrig sett av fallet.
I övrigt tackar jag tackar jag för många intressanta inlägg som trots allt blivit följden av dina frågor. Inte minst de av Hamilkar och nåt uppmuntrande tillrop jag tyckte mig fått
Slutligen behöver du inte oroa dig för mig. Det gör jag så bra själv