Citat:
Ursprungligen postat av Tjaeng
När är socialstyrelsens slutliga bedömning klar? När kan åtalsbeslut tänkas komma?
Jag har funderat på det här om huruvida man borde få någon inflytelserik person att skriva en debattartikel på SvD eller DN om hur mkt pengar landstinget har förlorat på den tjänstledige läkaren, hur mkt läkaren och offrets familj fått lida osv pga all jävla inkompetens som varit inblandad i soppan, det orimliga i tidsaspekten, samt Aftonbladets underblåsande roll. För att till slut argumentera för en lösning kring det här med regler om sedering i palliativ vård. Vem/vilka kan tänkas passa bäst för ändamålet? politiker, jurist, läkare? Eller kanske en blandning av alla tre, för pondusens skull?
Jag har hört att socialstyrelsen är nära.
Frågan är om åklagaren väntar på socialstyrelsen. Enligt tidigare uppgifter skulle det vara rättsvidrigt. Dessutom måste det vara en prestigeförlust eftersom dom först absolut inte ville bland in dom?
Jag är mycket förvånad över att nån' liknande auktoritet inte har tagit ton för länge sedan. Vad är det för elak hund begraven?
Om nu det slutliga utlåtandet blir i linje med det yttrande som läckt kommer dom inte tala om normal sedering vad jag förstår...
Hur klantig får då polis och åklagare vara? Ett presumtivt mord i en kontrollerad miljö och ingen är häktad efter närmre ett år?