Citat:
Ursprungligen postat av
y2c
Jag tror några missförstått det som tydligen är mitt 14:e inlägg i tråden. Största delen av inlägget är ett citat av PCuri men jag tror vissa skribenter tror att jag skrivit hela inlägget.
Jag kör telefon över dåliga uppkopplingar så ibland funkar inte citatknappen. Då inleder jag citat med orden "N.N skrev", som i det aktuella inlägget. Det är ju ett lite äldre sätt att markera citat.
Orsaken att jag citerade texten var, som jag skrev, att den manar till eftertanke hur svåra de beslut är som rör hur man skall hantera denna typ av mycket sjuka patienter. Beslutet att stänga av en respirator är sällan enkelt.
Det finns, som jag skrivit tidigare, påtagliga inkonsekvenser i tråden. Här är ytterligare en: Tidigare skrev någon att fallet skötts perfekt. Ingen protesterade mot det. Nu framkommer att Socialstyrelsen haft kritik mot handläggningen av fallet.
En skribent jag argumenterade med tidigare visade sig var vän till vänner med läkaren. Skribenten skrev dessutom att den aktuella läkaren räddat livet på skribenten.
Jag vet inte hur tråden kommit dit den kommit. Där man skriver inlägg som i många fall, till stora delar, idiotförklarar meningsmotståndare. En bidragande förklaring skulle ju kunna vara att flera av skribenterna är vänner till läkaren och på detta sätt försöker "upprätta läkarens anseende" efter att ha stått åtalad (men frikänts).
Nu råkar det vara så att det är känt att läkaren då och då går in och kollar i tråden för att
se huruvida hon fortfarande får skit för detta rättsövergrepp värdigt en kafkaroman.
Då känner jag mig manad att faktiskt kalla saker för vad det är.
Du kan sitta och fantisera ihop saker bäst du vill. Det kommer alltid att bemötas.
I många lägen av anständiga debattörer likt nono, clodius, mace, hamilkar och t ex
Bohlwinkel. Jag tillhör inte dom anständiga debattörerna. Skulle aldrig falla mig in
att bemöta dig med anständighet när du skriver oanständiga inlägg, om än med aldrig
så vacker ton och med snyftrocken på.
Jag är så långt ifrån läkare man kan komma. Inte heller är jag jurist.
Dock ansåg jag tidigt att detta var ett jävligt smutsigt fall av "rädda ansiktet".
Många var dom på "jurist"-sidan som skrev "vänta ni bara, ni ska få se, Bevisen
är överväldigande" och många trodde att åklagaren måste ha ett ess i rockärmen.
Det visade sig till slut, efter en låååååång förundersökningstid att åklagaren inte
hade ett skit att gå på. Ett prov som inte var ordentligt taget och analyserat med
utrustning som inte var kalibrerad. En jävla soppa kort sagt.
Att åklagarmyndigheten verkar gå fria ur denna röra är det som nästan upprör
mer än att dom har förstört en människas liv. Där kan man börja snacka om
att hålla varandra om ryggen. Åklagaren hade INGENTING! INGET! Ändå tar
han det vidare till åtal. Helt emot gällande regler. Objektivitetsplikten verkar
han ha supit bort på läkarsprit under något fikamöte med rättsmedicin.
Och detta verkar dom gå fria ifrån. I vilket annat land som helst med en fungerande
rättsapparat hade dessa åklagare åkt med arslet före. Tyvärr lämnar rättsapparaten
i detta land en hel del övrigt att önska. Lite som med din agenda och din förmåga
att snyfta för att du får några smällar som du förtjänar när du skriver sån skit som du gör.
Anmäl på du. Jag kan ta en varning för att hålla kräk som dig på mattan. no problems.