Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja. Det är direkt fel om du tror att det är upp till dig att avgöra om en moderatorsåtgärd är korrekt eller inte. Du kan tycka att det är fel, men det är en personlig åsikt och ingen objektiv sanning.
Men skulle vi inte diskutera moderering, istället för att tjafsa ? Eller menade du att vi skulle moderera varandras trådar ?För att återvända med ett färskt exempel:
Idag såg jag ytterligare ett exempel på klåfingrighet hos en moderator. Vi diskuterade aga/barnuppfostran.
TS:Kom med argument till varför det skulle vara lagligt att slå sina barn eller varför försvara den nutida lagen.
Diskussionen var att allt man inte får göra på en vuxen får man heller inte göra på ett barn.Jag ger ett exempel på att det finns olika typer av våld, milt våld ( ta av någon någonting), passivt våld ( hålla fast) etc. Och att socialförvaltningen själv omhändertar barn med våld, likaså används våld på ungdomsanstalterna som sista utväg.Ett inlägg om detta, två repliker.
"åter Till Topic
Eftersom tråden verkar vara på väg att börja handla om sociala myndigheters eventuella maktmissbruk så citerar jag TS och ber samtliga i tråden att återgå till topic.
Hålls inte topic kommer inlägg att raderas och tillsägelser att delas ut.
//Moderator"
Moderatorn hade citerat detta citat av TS där det frågas om vad man tycker om lagen. Det här är ett exempel på diskussionsförstöring. För att kunna diskutera om våld mot barn är olagligt, måste man få ge exempel på att det av myndigheterna används som ett lagligt medel, medans det betraktas som ett helt olagligt medel om det utövas av föräldrar.
Då är det meningen alltså att vi ska "diskutera" ATT våld mot barn är olagligt !! Inte OM det är det, enligt TS !! Hur skulle vi kunna göra annat efter det ingripandet av den klåfingrige moderatorn ? Jag har ledsnat på att säga till, man bara resignerar över alla korkade påhopp på skötsamma deltagare i diskussionstrådarna.Freedom of speech - use it or lose it!
.