Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Det har blivit alldeles för mycket onödiga kategorier i forumet. Sportforumet svämmar över av "tipstrådar" där det i stort sett går ut på att gissa vilka som vinner, exempelvis, kvällens match mellan Mora och Almtuna. Vad kan någon ha för intresse av såna trådar?
Finns skräckexempel på medlemmar som nästan enbart postar i såna trådar. Kul, kul.
I och med det tror jag att folk registrerar sig enbart för att snacka hockeytips eller pokerhänder, när dessa sedan upptäcker resten av FB, då spårar det ur.
(min markering)
Detta är enligt mig det största problemet på FB senaste och kommande åren. Från början registrerade man sig på FB för att man ville prata droger/sex/pengar/brott/olagligheter/udda tankar mm, för att sedan ibland skriva något på "underforum" som data/film/barn&familj/hemelektronik osv.
Nu är det tvärtom. Moralkärringar som egentligen hatar FB och den öppna syn på yttrandefrihet vi står för blir medlemmar. Tanterna googlar efter lite IT-support, mattips, speltips, film och hittar dessa som jag anser vara "underforum". Registrerar sig, väntar en tid och skriver något om t.ex Filmer. Sen en dag hittar dom dödsknarkforumet och pedofilerna. Då jävlar skall det skrikas ut moralkakor till höger och vänster som förstår debatten när Caine777 ville prata om pedofiler.
Jag anser att moralsnack skall direkt utan varning genera tillsägelse. (om det inte passar i tråden)