2009-03-15, 04:39
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Han hävdar att han är en FB-veteran, men jag tror knappast det.
Till att börja så behärskar han inte ens de och dem, inte för att det har med saken att göra.

Och nej, FB bör inte bli som det var förr; Det finns andra forum till det.
Var du med på Konferenserna så vet du att det idag inte finns ett liknande svenskt forum. Dock så måste man komma ihåg att lagarna har ändrats sedan dess också, så det är tveksamt om det ens är möjligt med ett sådant forum idag.
Citera
2009-03-15, 05:46
Medlem
MrCheebas avatar
Kan man inte tänka sig en forumdel där det tillåts att vara helt kaotiskt?
Hur fungerar det i laid back föresten? Jag har så vitt jag vet aldrig besökt den avdelningen. En del där det vore otillåtet att moderera så vida det inte begås lagbrott kunde ju vara ganska käckt faktiskt.
Citera
2009-03-15, 06:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Var du med på Konferenserna så vet du att det idag inte finns ett liknande svenskt forum. Dock så måste man komma ihåg att lagarna har ändrats sedan dess också, så det är tveksamt om det ens är möjligt med ett sådant forum idag.
Du menar ett forum där man helt fritt, och i vilken tråd som helst, kan skriva inlägg i stil med: "bajsbajsbajs, sug min kuk, jävla hornegerfitta, vill någon köpa knark, jag vill döda mona sahlin, här diskuterar vi carding och barnporr, här skriver vi barnporrsnoveller" osv?

Det finns.

Citat:
Hur fungerar det i laid back föresten?
Laidback är trams, det är som Lunarstorm för retarderade, medelålders män och kvinnor.
Citera
2009-03-15, 06:29
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Du menar ett forum där man helt fritt, och i vilken tråd som helst, kan skriva inlägg i stil med: "bajsbajsbajs, sug min kuk, jävla hornegerfitta, vill någon köpa knark, jag vill döda mona sahlin, här diskuterar vi carding och barnporr, här skriver vi barnporrsnoveller" osv?

Det finns.

Laidback är trams, det är som Lunarstorm för retarderade, medelålders män och kvinnor.
4chan finns, men jag skrev ett svenskt forum!

Sen så handlade inte Konferenserna om kiss och bajs, även om admin af någon jäfvla anledning känner för att dra fram Sturarna i varje tråd som handlar om gamla Flashback.
Det var mindre moralpanik förr och det var mer som en kunskapsbank. Numer så är det som ett jäfvla skvallerforum. TV3 i textform typ.
Citera
2009-03-15, 06:57
Medlem
Citat:

Det finns.

Avundsjuk att du inte får vara med? .

Inte läst så länge på fb, dryg två år kanske innan jag reggade mig. Forumet är klart mycket bättre nu.

Visst, några gamla rävar klagar på att community känslan har gått bort då det är så stort nu, men det finns ingen fråga jag inte har kunnat få ut genom fb.

Det flyter otroligt mycket information nu, och det är mycket bättre än förr.
Citera
2009-03-15, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
4chan finns, men jag skrev ett svenskt forum!

Sen så handlade inte Konferenserna om kiss och bajs, även om admin af någon jäfvla anledning känner för att dra fram Sturarna i varje tråd som handlar om gamla Flashback.
Det var mindre moralpanik förr och det var mer som en kunskapsbank. Numer så är det som ett jäfvla skvallerforum. TV3 i textform typ.
Ja, forumet går gradvis åt att bli mer och mer "mainstream", de följer strömmen helt enkelt.

Eftersom att flashback har ett stort inflytande numera, och verkar ses utav allmänheten som ett alternativt sätt att läsa skvaller och erotiktips framför datorn i stället för framför Tidningen (exempelvis Aftonbladet, Expressen m.m), så har vi de senaste åren fått en tillstöm utav vad jag vill kalla "vanliga människor". Missförstå mig inte, varje människa är unik. Men jag menar att dessa människor är en stor kontrast till den sortens människor som tidigare huserade på flashback: knarkare, tjuvar och rent av annorlunda människor.
Förr i tiden kunde man få tips på hur man rånade bilar här, nu är uppvigling till brott olagligt.

Man förstår att tjuvarna och resten flyr sin kos.

Citat:
Avundsjuk att du inte får vara med
Ja, de jävlarna har slängt ut mig.
Citera
2009-03-15, 08:31
Medlem
The Masters avatar
Förut var ju FB bara ett forum för Kiss och Bajsungar som vrålade ut allt från hur deras bajs ser ut till hur mycket man hatar blattar osv. Nu är det bättre forum pga alla olika avdelningar. Visst fanns det humor på den gamla goda tiden, men man kan fortfarande ha kul på FB, det blir ju vad användarna gör det till.
Citera
2009-03-15, 09:54
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Zulfaqar
Avundsjuk att du inte får vara med? .

LB är vad Infaust90 beskriver och jag håller med till 100%, trams hör inte hemma på ett seriöst forum.
Med andra ord FB är inget seriöst forum när det tillåter trams i den kalibern LB bjuder på.
Tragiskt att se 18+? tramsa runt i dagis sandlådan.
Citera
2009-03-15, 11:01
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
LB är vad Infaust90 beskriver och jag håller med till 100%, trams hör inte hemma på ett seriöst forum.
Med andra ord FB är inget seriöst forum när det tillåter trams i den kalibern LB bjuder på.
Själv har jag lite svårt att se problemet. Jag själv är inte förtjust i LB och diskussionerna som förs där, men det problemet är inte svårare att lösa än att jag helt enkelt låter bli att kolla i det forumet. Alla som klagar över att diverse livsstilsforum inte hör hemma på FB behöver väl inte läsa vad som skrivs där? Fördelen med ett forum av den här storleken är att man kan välja det ämne som intresserar en. Vi har inte bara ett underforum kallat 'Diskussioner' där alla får trängas.

Att man inte längre hinner med att läsa allt som skrivs eller kan surfa FB endast genom 'Nya inlägg' är kanske ett tecken på att man bör se över om man har någon form av kontrollbehov man hade mått bättre av att ta itu med.
Citera
2009-03-15, 11:22
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Själv har jag lite svårt att se problemet. Jag själv är inte förtjust i LB och diskussionerna som förs där, men det problemet är inte svårare att lösa än att jag helt enkelt låter bli att kolla i det forumet. Alla som klagar över att diverse livsstilsforum inte hör hemma på FB behöver väl inte läsa vad som skrivs där? Fördelen med ett forum av den här storleken är att man kan välja det ämne som intresserar en. Vi har inte bara ett underforum kallat 'Diskussioner' där alla får trängas.

Att man inte längre hinner med att läsa allt som skrivs eller kan surfa FB endast genom 'Nya inlägg' är kanske ett tecken på att man bör se över om man har någon form av kontrollbehov man hade mått bättre av att ta itu med.

Ja, det är vettiga synpunkter (Hyland är en ibland rolig gubbe, men att klaga över forumets storlek och mångfald, så länge det fungerar friktionsfritt tekniskt, är inte särskilt meningsfullt). Man måste lära sig fokusera och välja, då är det inte svårt att ha överblick över dagens FB, i och med att det är väl strukturerat. Då hittar man och lär sig känna igen de debattörer som skriver verkligt genomtänkta icke-mainstreaminlägg, de som har något ärligt att komma med och lite humor och temperament och entusiasm, och de ämnen man kan vilja lära sig något om eller lära andra om.
Citera
2009-03-15, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen

Det är ännu mera tragiskt att se lb-motståndarnas eviga tramsande i den här avdelningen (flashback), hade det inte varit bättre om fånerierna höll sig i laidback och humor?

Jag tycker inte alls att Fb har blivit sämre sen den tiden då man satt här uppkopplad med modem, då var ju hela forumet en tramsavdelning...
Citera
2009-03-15, 12:43
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar

TS surfar uppenbarligen enligt den modellen, TS är alltid andra person att svara i random tråd oavsett ämne.

Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Det är ännu mera tragiskt att se lb-motståndarnas eviga tramsande i den här avdelningen (flashback), hade det inte varit bättre om fånerierna höll sig i laidback och humor?

Jag tycker inte alls att Fb har blivit sämre sen den tiden då man satt här uppkopplad med modem, då var ju hela forumet en tramsavdelning...

Det är ju trevligt att du tycker mina inlägg har humor?, det betyder att jag syns.

Jag är inte värst mycket i LB är för gammal för Lunarstorm vet du. Nä, oj nu skrev jag fel igen, Laidback heter det ju.
Senast redigerad av Rostmannen 2009-03-15 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in