2009-03-04, 16:48
Medlem
L-M Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flows
Flashback har blivit för kommersiellt, för "vanligt". Admin kommer aldrig vilja gå "tillbaka" genom att tillåta det som Hyland eftersöker - det är jag övertygad om iaf.

Så vi äldre kommer med tiden fasas ut, och de nya tar över - och flashback är inom ett par år ett nytt familjeliv.se

Du har så rätt, så rätt. Själen i forumet har försvunnit på vägen vilket är synd.

Men oundvikligt och inte så mycket att sörja egentligen imho.
Citera
2009-03-04, 17:55
Medlem
Rostmannens avatar
Flashback är bara ett trött gammalt forum med mods som hoppar av och på i takt med tros/kalsongbyte.
Medlemmarnas (en stor del) ända mål är att få tillträde till Laidback.

Om FB ska överleva så behövs det en extrem uppstädning i blandannat diverse underforum och att skaffa fram mods som Verkligen vill moderera. Och inte göra det pga status.
Sen vill jag se KFK användas oftare, för det är extremt mycket dynga som skrivs som gör att forumet är som det är idag.....
Citera
2009-03-04, 18:35
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Brott i alla dess former, en rätt kul del om än ungdomlig.

En mycket bra del som borde komma tillbaka. Överlag är dock FB ett mycket bra forum.

Citat:
Du har så rätt, så rätt. Själen i forumet har försvunnit på vägen vilket är synd.

Men oundvikligt och inte så mycket att sörja egentligen imho.

Detta bland annat på grund av att huvudsidan inte håller någon kvalité längre och uppdateras väldigt sällan. Jag har tagit upp det här ett par gånger nu utan att få svar. För att mentaliteten och själen ska bibehållas bör FLASHBACK utvecklas i takt med att forumet utvecklas. Annars tar det inte långt innan detta blir inget mer än en soppa, vilket skulle vara synd.
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-03-04 kl. 18:38.
Citera
2009-03-04, 18:44
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Detta bland annat på grund av att huvudsidan inte håller någon kvalité längre och uppdateras väldigt sällan. Jag har tagit upp det här ett par gånger nu utan att få svar. För att mentaliteten och själen ska bibehållas bör FLASHBACK utvecklas i takt med att forumet utvecklas. Annars tar det inte långt innan detta blir inget mer än en soppa, vilket skulle vara synd.
Menar du Flashback.se? Det är ju ett annat bolag som styr och ställer där, så det blir säkert svårt att få de att vilja uppdateras i takt med forumet...
Citera
2009-03-04, 18:56
Medlem
ReNus avatar
Klaga på Flashback-trådarna är i särklass de absolut nördigaste jävla skittrådarna som finns på forumet.
Varje år så dyker dom upp - och det handlar om idioter som gråter sig till sömns för att deras jävla favoritforum på internet har blivit sämre!

Samma visa varje gång, varje år. Folk lämnar, skriker, gråter. Så jävla tröttsamt.
Skärp er, väx upp.

Engagera er i de riktiga trådarna ute i forumet istället!
.
Citera
2009-03-04, 19:05
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Klaga på Flashback-trådarna är i särklass de absolut nördigaste jävla skittrådarna som finns på forumet.
Varje år så dyker dom upp - och det handlar om idioter som gråter sig till sömns för att deras jävla favoritforuminternet har blivit sämre!

Samma visa varje gång, varje år. Folk lämnar, skriker, gråter. Så jävla tröttsamt.
Skärp er, väx upp.

Engagera er i de riktiga trådarna ute i forumet istället!
.

Detta är inte Rostmannens favoritforum, Rostmannen har andra intressen med. Rostmannen är inte enkelriktat.
Senast redigerad av Rostmannen 2009-03-04 kl. 19:06. Anledning: Kändes fint att skriva i tredje person.
Citera
2009-03-04, 19:07
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Det har blivit alldeles för mycket onödiga kategorier i forumet. Sportforumet svämmar över av "tipstrådar" där det i stort sett går ut på att gissa vilka som vinner, exempelvis, kvällens match mellan Mora och Almtuna. Vad kan någon ha för intresse av såna trådar?

Finns skräckexempel på medlemmar som nästan enbart postar i såna trådar. Kul, kul.

I och med det tror jag att folk registrerar sig enbart för att snacka hockeytips eller pokerhänder, när dessa sedan upptäcker resten av FB, då spårar det ur.
Senast redigerad av Sjuttiotvå 2009-03-04 kl. 19:25.
Citera
2009-03-04, 19:19
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jag känner mig som plattitydernas mästare ikväll, så...

Det finns ingen väg tillbaka; det finns bara en väg framåt.

Non progredi est regredi.
Citera
2009-03-04, 19:35
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Sportforumet svämmar över av "tipstrådar" där det i stort sett går ut på att gissa vilka som vinner, exempelvis, kvällens match mellan Mora och Almtuna. Vad kan någon ha för intresse av såna trådar?

Finns skräckexempel på medlemmar som nästan enbart postar i såna trådar.
Tror du besvarade dig själv där...
Citera
2009-03-15, 02:11
Medlem
Hylands avatar
Eftersom att jag är citerad så kanske jag äfven ska ge mig in i debatten!
Mitt stora problem med dagens Flashback är att det har blifvit för stort. Förr så kunde man läsa igenom dagens nya inlägg på en timme. Nu för tiden så är det omöjligt att hålla koll på ämnena. Omöjligt att få en överblick. Att det idag är matforum, Barnforum och tonårskukronkarforum gör inte saken bättre direkt. Men det är bara att acceptera att det är inriktningen FB idag vill ta. Skicka dock inte fler PM där ni gnäller över att jag inte svarar på ämnen jag startat på fyllan. Det är ju som sagt omöjligt att hålla koll på sånt när det görs 12478912734583 ämnen i timman, där de flesta handlar om hur man ronkar kuk i sin sons leverpastejs kompis, jättesnälla brorson.
Citera
2009-03-15, 02:14
Medlem
jerkuss avatar
Hörrö 4283, får jag fråga vilken erfarenhet du har av hur Flashback var förr i tiden, alltså med vilken bakgrund du hävdar att det var bättre förr?
Citera
2009-03-15, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Hörrö 4283, får jag fråga vilken erfarenhet du har av hur Flashback var förr i tiden, alltså med vilken bakgrund du hävdar att det var bättre förr?
Han hävdar att han är en FB-veteran, men jag tror knappast det.
Till att börja så behärskar han inte ens de och dem, inte för att det har med saken att göra.

Och nej, FB bör inte bli som det var förr; Det finns andra forum till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in